Ik hou me altijd aan de snelheid. Mijn man en ik zijn nu 13 jaar samen en hij heeft 3 bekeuringen gehad in die 13 jaar, waarvan 2 voor (iets) te hard rijden. Ik heb nog nooit een bekeuring gehad in de 11 jaar dat ik mijn rijbewijs heb . Vind dat ook normaal, regels zijn er niet voor niets. Enige excuus voor te hard rijden vind ik als je met spoed naar het ziekenhuis moet, dan kan ik het wel begrijpen, de rest is gewoon bullshit.
Als je weet dat ze daar staan, dan is dat niet slim nee. En ik wilde nog wel een bericht schrijven voor ik dit berichtje las met: "Misschien wilde hij een langer avondje met jou en reed hij sneller om eerder thuis te zijn!" Haha, maar niet dus Zonde van de centjes!
SH*T, meelevend zat ik dit topic te lezen van de week, bedacht me dat we zelf al lang geen boete meer gehad hebben, ligt er vandaag 1 in de bus van mijn man. 149,00 boete, 18 km te hard gereden. Meteen even gebeld naar hem en gezegd dat hij voortaan ff moet oppassen, hoe hard of hij rijd. Zo zonde van het geld.
Dat vind ik nou echt een onzin redenatie... Dus omdat je veel op de weg zit is het "ineens" toegestaan om je niet meer aan de maximum toegestane snelheid te houden? Mijn man rijdt ook tussen de 50- en 60.000 km per jaar, ikzelf rijd ruim 20.000 km per jaar (met 3 dagen/week werken), dus wij zitten ook allebei veel op de weg, maar wij kunnen ons wel heel behoorlijk aan de snelheid houden. Ik rij nota bene over het algemeen nog harder dan mijn man en ik heb echt max. 10km/uur meer op de teller staan dan de toegestane snelheid. Dat is dus een km of 4-5 te hard in echte kilometers. Hier stromen de boetes dus zeer zeker niet binnen en als er al eens een boete komt (die zijn dan wel weer altijd voor m'n man trouwens, die enkele keer dat hij dan eens wat harder rijdt, wordt hij ook gelijk geflitst), gaat het dus ook maar om een boete voor een paar km's, laatste was 29,- voor 4km te hard. Vind ik ook al zonde van het geld, maar daar kan ik wel mee leven (zeker zolang het bij een incident blijft). Maar snap dus niet wat (veel) boetes met de "levensstijl" van veel op de weg zitten te maken heeft
mijn vent zit niet vaak op de weg meer dus hier valt het mee tegenwoordig. maar jaar geleden ofzo 1 voor inhalen en hij scheurt ook weleens keihard ergens dus als ie er 1 krijgt is het dikke vette pech voor hem. kan me er nie druk om maken. hij werkt gemiddeld 70 uur per week voor de kost en ik ben thuisblijfmama. hij moet het verdienen en als ie daar zelf ook niet wakker van ligt zal het me een rotzorg zijn. ikzekf rij trouwens over het algemeen ook vaak iets te hard.
Moet heel eerlijk zeggen dat het hier de laatste tijd goed gaat mbt bekeuringen, terwijl we aardig wat km's maken en ook toch vaak net even iets harder rijden dan toegestaan. Volgens mij was de laatste van januari 2010, 15 km te hard geloof ik. Maar zuur is het wel natuurlijk.
Ik heb dat zelf ook een keer gehad. Naar de verloskundige en terug. 2x geflitst, maar gelukkig maar een paar km te hard. Was niet zo duur dus. Maar mijn man lag helemaal dubbel, aangezien hij ook regelmatig geflitst werd (toen een baan als vertegenwoordiger, dus ook veel op de weg) maar hij had het nog nooit gepresteerd om 2x in 3 kwartier geflitst te worden... Maar toch, als je zoveel op de weg zit, hoort het er wel een beetje bij. Dan ontkom je er haast niet aan. Een paar km te hard rijd je algauw. Mijn man heeft ooit 51 km (na correctie) te hard gereden, toen kon ik hem gaan halen omdat hij mooi zijn rijbewijs in kon leveren. In eerste instantie weigerde ik, zoek het maar lekker zelf uit! Maar ja, hij ging dan wel een taxi bellen... Tja, dan word het nog duurder... Maar ik was woest!! Vooral omdat hij nog geen 2 jaar eerder een keer van de weg geplukt was met ruim 30 km te hard en dat word dan geregistreerd. Pakken ze je daarna binnen 3 jaar nog een keer, moet je dus voorkomen. Nou, daar gingen we dus naar de rechtbank... :x Gelukkig was de rechter coulant (is alweer een jaar of 10 geleden, nu zijn ze minder soepel,las ik laatst ergens) en kwam hij ervanaf met een boete van 300 euro en ik dacht 2 jaar voorwaardelijke rijontzegging.
Laat ik maar afkloppen want hier rijd vriend eigenlijk altijd te hard maar gelukkig nog nooit een bekeuring voor gekregen!