Spoedje: Koorts

Discussie in 'De lounge' gestart door Maartt, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hoi meiden!

Ik heb even een spoedje.

Onze dochter heeft hoge koorts (40gr), dit heeft ze nog nooit zo gehad dus even een spoedvraagje.

We hebben haar net voordat we naar bed gingen paracetamol gegeven en haar een romper met lange mouw en een zomerslaapzak zonder mouw aangetrokken. Ze had het veel te warm.
    Moeten we haar nu over 4 uur wakker maken (nou ja wakker het kan in haar slaap) en weer paracetamol geven?

Thanks!

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ben geen arts en heb er weinig verstand van ;) maar ik zou het wel doen ja. Ik doe dat bij mijn eigen kinderen ook als ze echt hoge koorts hebben..

3. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Mij is gezegd/geleerd als je zoveel graden koorts heb dan de dokter te bellen

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    De kinderarts weet er al van. Doe is vanmiddag al gebeld en haar plas is al ingeleverd.

5. Mangolein

Mangolein Lid

12 nov 2011
    28
    0
    0
    Ik werk bij de huisartsenpost en wij raden aan om kindjes niet wakker te maken als ze lekker slapen. Bij een temp van 41 of hoger wel de huisartsenpost bellen. Bij huiduitslag of een pijnlijke/stijve nek ook direct een arts inschakelen. Hoe gaat het verder met je kindje? Als je het niet vertrouwt kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de huisartsenpost..

Beterschap!

6. Mangolein

Mangolein Lid

12 nov 2011
    28
    0
    0
    Maar als ze niet wakker wordt van het zetten van een zetpil, dan kan het natuurlijk nooit kwaad...

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Oké dat wilde ik even weten! Ze heeft precies 40 graden. Verder is ze wel helder en reageert goed. Ze is erg onrustig,. Ik heb haar inmiddels tussen ons in gelegd. Zonder deken uiteraard. Arm meisje. Ze heeft het de hele tijd over dat ze moet plassen, ik vermoed misschien toch een blaas of nierbekken ontsteking. Als ze morgen nog zulke hoge koorts heeft gaan we maar even wat eerder langs de kinderarts...

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

40 graden is toch niet zo bijzonder hoog boor een kindje? Als ze echt ziek zijn hebben ze dat al snel. Ik had haar iig miet wakker gemaakt en gewoon lekker laten slapen. Is erg belangrijk als ze ziek zijn. Je kan ze altijd de volgende morgen nog een zetpil geven. Beterschap!

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    40 graden heeft ze nog nooit gehad. Dus ik vond het in die zin wel bijzonder en erg vervelend.

Maar goed ze heeft tussen ons in geslapen en ik heb haar niet meer wakker gemaakt voor paracetamol.

Dank jullie wel voor het advies!

10. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Fijn dat ze goed geslapen heeft!!
    Zelf vind ik 40 graden ook niet extreem hoog. Zou mijn kindje ook niet wakker maken voor nog een zetpil. Ben sowieso niet snel van de paracetamol...koorts heeft ook een functie....

11. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    en wil je absoluut niet aanvallen maar denk dat je haar beter in haar eigen bedje kan laten slapen.

mijn kindjes vinden het heerlijk hoor bij ons in bed maar ze slapen rustiger in hun eigen en het is een stuk minder warm.

40 graden koorts hebben die kleintjes zomaar. mijn dochter had het ook vlak voor de waterpokken.
    maar snap dat je de eerste keer erg schrikt.

rustig blijven en gewoon even googlen daar is veel te vinden.
    en als je het niet vertrouwd bellen

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Maarrt.. jou kleine had toch ook een hartafwijking?

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ja, maar wel geopereerd..

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Onee hoor ik voel me zeker niet aangevallen. Vind het al lief jullie reageren.
    Ja ik weet het.. Ze slaapt eigenlijk zowiezo nooit tussen ons in. Maar ze bleef op een gegeven moment maar huilen en staan in haar bed. Vond dat zo zielig :(.. En na 3 keer rondlopen
    Waterpokken heeft ze hier net gehad, met milde koorts.

Ik maak me opzich niet heel veel zorgen, ze is helder en aanspreekbaar. Alleen super hangerig, maar wat wil je.. Wist alleen gisterenavond niet wat wijsheid was. Ze heeft nog nooit 40 graden koorts gehad.
    Morgen krijg ik de uitslag van haar plasje..

15. Mangolein

Mangolein Lid

12 nov 2011
    28
    0
    0
    Ik ben benieuwd wat er uit het urine onderzoek komt! Hopelijk voelt ze zich snel wat beter..

Deel Deze Pagina