Ik heb ff een vraagje, ik ben Vig-er sinds 2003 en wil graag wat aders gaan doen dan verpleeghuis of verzorgingshuis. Thuiszorg spreekt mij niet echt aan. Weet iemand een beetje werkgebieden voor Vig-ers? ergens als praktijkondersteuner, in de apotheek oid... Ik ga me denk ik nml inschrijven voor de verkorte opleiding voor apothekersassistente, maar ik vraag me dus af waar je als Vig-er nog meer aan de bak komt! Thanx!
Hoi, Ik werk zelf ook in een verzorgingshuis, als VIG-er, maar je kan ook in de gehandicapte zorg werken, of in de psychiatrie. ik heb hem wel in 2008 gehaald dus weet niet of daar verschil in zit.. En ik denk dat als je in een apotheek wil werken nog wel een cursus moet doen ofzo... Je kan ook ff kijken bij gobnet wat de mogelijkheden zijn. Groetjes Fantasie
mag ik vragen waarom je iets anders wilt den?? Ik heb op 2 proeven na ig maar werk nu ruim 2 jaar icl stage op dezelfde plek... en begint me tegen te vallen... ik werk op pg en vind de zorg geen zorg meer.. heb affgelopen 2 jaar veel zien bezuinigen mij lijkt gehandicaptenzorg ook mooi werk. Ik denk niet dat ik iets anders leuk vind maar de zorg is mij teveel aan het worden in je eentje op 8bewoners, veel agressie.. haasten rennen, en de bewoners krijgen geen enkele aandacht meer kom iedere x met een rot gevoel thuis, want zodra ze teveel vragen word er z.n gegeven!! want tijd om iemand rustig te krijgen is er niet meer bij!!!!
Wat dacht je van het ziekenhuis? Ben zelf verpleegkundige in het ziekenhuis, en er lopen hier toch best en aantal zv-ers rond!
En in wat voor functie dan? ook verplegend/verzorgend? met alle verpleegtechnische handelingen die VIG-ers mogen doen? En in welk zkh werk jij?
Ja samer here, werkdruk, haasten, enz enz....ook lichamelijk erg zwaar vanwege de werkdruk, ff gauw alleen doen...je kent het wel...
precies... met liefde je rug om zeep helpen.. bij ons zijn er 2 uitgeschakeld... ivm agresive bewoner(s) de 1 heeft hersen letsel die nooit meer overgaat.. en die zetten ze in... en die ken niets meer... zoveel pijn.. en ie stuur je op de andere groep naar huis toe.. en sta je dus in je eentje op 16 bewoners!!! en geenenkele overuur die je betaald krijgt het is liefdadigens werk???? neeeee niets heeft er mee te maken.. dat ik 9 euro BRUTO per uur verdien.. en 6 dagen op 2 dagen vrij en 6dagen ga zo maar door voor een KUT loontje van bijn 800 euro werk?? en god dank dat het ORT erbij zit want anders.......
Ja dat is bij mij op werk ook, ik sta alleen op een gang (somatiek) Waar ik rond de 13 mensen geheel ADL moet helpen, waarvan 5 met tillift Ik twijfel ook of ik dit wil blijven doen, het is niet meer leuk.. Alleen maar rennen & vliegen.. Is dit ook bij meerdere van jullie??
met andere woorden....... de liefde die je hebt voor de bewoners krijg je niet meer....... haasten rennen...... en als er 1 overlijd.... die kan bijna alleen sterven.... (laatst 1x gehad) en van gekkigheid 1 half uurop hhet toilet moetenlaten zitten!!! en daarna na die sterfte gauw andere bewoners helpen lang leven de hhuiskamer idee
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa absoluut ik werk p PG met vele agressie!! zie vorige mail
Hoi, Hele fijne site gobnet! alleen wat ik wil is vaak HBO of MBO 4, terwijl ik MBO 3 ben. Ik zou graag in de (jeugd) psychiatrie willen werken, maar kan dat als MBO 3? ergens in een instelling oid...
Pfff ik heb een contract van 32 uur, maar maak ook weken van 40 uur. Trouwens doe het ook nog met alle liefde hoor, alleen heb je zo weinig tijd om wat leuks met de mensen te doen..
Dat zou ik niet weten! Ik zou dat ook wel willen, lijkt me erg interessant. alleen heb ik nu een vast contract.. dat is wel makkelijk! maar ooit ga ik dat nog wel doen, als de tijden weer beter worden
Meiden ik ben blij met zoveel herkenning! Ik werk ook echt met veel liefde hoor, alleen is het niet vol te houden, haast onmenselijk voor zowel bewoners als personeel Je heb geeneens tijd om fatsoenlijk goedenacht te wensen.... Nieteens tijd om even een praatje te maken... Dusja, logisch dat er zoveel mensen een blaasontsteking krijgen!!!! we hebben nieteens tijd om ze voldoende drinken aan te bieden!!! Zucht...
Nee hoe ze het voor elkaar krijgen doen ze het, maar dokters komen altijd onder je pauze of als je dienst er bijna op zit hihi