rugpijn

Discussion in 'Zwangerschap' started by mik, Jan 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mik

mik Bekend lid

Aug 13, 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    heb even een vraagje.
    werd vanochtend wakker met rugpijn onderin mijn rug.
    moet ik me hier zorgen om maken, of hoort het gewoon bij het zwanger zijn?
    liefs mik

2. mik

mik Bekend lid

Aug 13, 2008
    528
    0
    0
    niemand dan antwoord op mijn vraag :(: :(: :(: :(:

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    hallo...

Niet iedereen zit hier de hele dag online om vragen van elkaar te beantwoorden.. Niet te gehaast zijn he..

Ik heb me vanmrogen met rugpijn ziek moeten melden..
    Onder in mn rug ( bij de si-gewrichten) werd er 4 uur wakker van en heb daarna niet meer geslapen.. Zelfs op de wc gaan zitten deed pijn..

Afgelopen zomer heb ik ook met rugklachten de fysio bezocht.. Nu voelt t wel anders..
    Of het direct te wijten valt of een gevolg is van zwangerzijn weet ik niet.. Wel weet ik dat ik maandag de fysio weer bel..

4. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Ja, volgens mij is dit een van de standaardkwaaltjes van een zwangerchap. Ik heb er gelukkig tot nu toe niet heel veel last van.
    Sterkte ermee :)

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik word er eigenlijk elke nacht wakker van en dan helpt anders liggen soms wel een klein beetje. Soms ga ik ook echt maar ff een rondje door huis lopen zodat het wat minder wordt.

Ik ben momenteel ook ziek gemeld op mijn werk, al weken kan ik daar niet meer normaal zitten. En ook thuis zit ik eigenlijk alleen nog maar comfortabel op de bank. En ook dat niet te lang.

Dussuh tsja ik denk dat het wel bij een zwangerschap hoort, tot nu toe heb ik er ook weinig over 'geklaagd' bij de VK, maar ik heb komende week een afspraak en ga er zeker wat over vragen. Want ik weet dus niet hoe normaal het is om het dagelijks te hebben.
    Als jij het vaker hebt zou ik ook aanraden het even bij de VK ofzo na te vragen.

6. mik

mik Bekend lid

Aug 13, 2008
    528
    0
    0
    dank je voor je antwoord.
    ik ben alleen nog niet zo lang zwanger als jou, en heb 3 feb mijn eerst afspraak bij de vk dus zal het eens vragen.
    had jij het ook in het begin van je zwangerschap?
    liefs

7. meisjex

meisjex Actief lid

Aug 9, 2008
    128
    0
    0
    Ik had het afgelopen week heel erg voor 2 dagen lang en dat straalde ook door naar mijn benen. Ik ben toen ook niet wezen werken.
    Maar ik heb er toen wat van die creme opgesmeerd wat de pijn verzacht, en de volgende dag was het eigenlijk weer over.

8. Renate007

Renate007 Actief lid

Mar 17, 2007
    490
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb dit ook en dan vooral bij het si gewricht. Ik heb het aan m`n fysio gevraagd en die zei tegen mij dat dit te maken heeft met de banden die worden opgerekt.
    Geen nood aan de man dus, hij adviseerde mij het gewoon lekker warm te houden dmv kruik/bad/douche.

Gr Renate

9. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Zo vroeg in het begin kan het inderdaad met je banden te maken hebben of met het verweken van je bekken. Als je er last van blijft houden kun je even naar de fysio voor wat tips, maar het hoeft geen kwaad te kunnen.

10. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik ga straks mn 7e week in en heb erg last van mijn onderrug, vooral s nachts, ik neem een glas water voor het slapen gaan dat helpt wel iets, ik denk aangezien het verdwijnt als ik een bevrijding op het toilet heb gekregen, iets te maken heeft met de ligging van de darmen, en misschien bij mij lucht.
    massage en een oefening wat ik eens met yoga heb gehad, hoelahoep bewegingen helpen ook.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
    Veel liefs van mij

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik had het juist in het begin, tot een week of 13/14.. toen een heel aantal weken nergens meer last van gehad en nu is het 4 keer zo erg teruggekomen...

Ik denk dat ik eerder aan de bel had moeten trekken ofzo, dan had dit misschien wel voorkomen kunnen worden? Ik ben nog nooit bij iets van fysio geweest... Dus ik zou het zeker eens aankaarten bij de VK!

12. meertje

meertje Bekend lid

Sep 12, 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Als ik jullie was zou ik gelijk naar de dokter gaan voor een verwjijzing naar de fysio.
    Met dit soort klachten moet je echt niet te lang doorlopen hoor!
    Ik heb nu ischias aan beide kanten en moet daarom minder gaan werken.
    Loop nu 2 keer per week bij de fysio wat wel iets van verlichting geeft.
    Beter er te vroeg bij dan te laat!

Groetjes Meertje

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Voor fysio heb je ( al een poosje) geen verwijzing van de huisarts nodig..
    Dat scheelt in tijd ( en kosten)

Share This Page