Kan iemand mij gerust stellen?Of moet ik gyn. bellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mexico, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    De tekst zegt het al, ik ben erg ongerust geworden. Zal het zo kort mogelijk uitleggen. Ik moest net op controle en daardoor ben ik niet gerust meer. Ik ben onder behandelijk bij de gyn. omdat de placenta net tegen de ingang ligt. Nu bleek vandaag dat de kleine nog niet ingedaald is en scheef lag. Na even flink duwen (wat pijn deed zeg!) lag hij wel goed volgens hem. Maar nu vertelde hij als je vliezen bleken moetje meteen plat liggen en de ambulance bellen die komen je dan halen :confused: . Ik was zo ondaan dat ik niets meer vroeg en ben zo gegaan. Nu zat ik in de auto en kwam de onzekerheid. Hij zei nog hij daalt nie in natuurlijk door die placenta, ma waarom laten ze mij dan zo lopen? Ik wil dat ze het voor mij part halen, inleiden maar niet zo onzeker laten door lopen. Wil nie door zoiets die kleine kwijt raken, ik haal natuurlijk de raatste dingen in mn hoofd nu :oops: . Maar wat moet ik nu doen, afwachten en er maar op vertrouwen? Of bellen en vragen of ze er iets aan gaan doen. Ik heb zoiets neem het zekere voor het onzekere. Ik heb al 2 miskramen gehad en wil deze egt niet verliezen! Wat kan ik eisen, kan iemand mij helpen?

    xxx
     
  2. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Heej mexico...

    Ik heb zelf geen ervaring... Nooit zwanger geweest.

    Maar als ik jou was zou ik bellen! Ik had het in jou situatie wel gedaan.. Beter 60 keer teveel bellen, dan 1 keer te laat toch?

    (vind het wel een beetje raar van je gyn)
     
  3. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ja ik zit ook met een heel raar gevoel in mn maag wil even wachten tot mijn vriend thuis komt wat hij ervan zegt. Maar onzeker ben ik nu wel!
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik zou gewoon bellen als ik jou was.
    al is het alleen voor je eigen gerustheid.
     
  5. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Je bent overvallen door het nieuws en je moest het nog laten bezinken. Ik zou echt bellen en de vragen stellen die je hebt. Gewoon doen, het is belangrijk dat je weet waar je aan toe bent!

    succes
    Amber
     
  6. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik zou zeggen BELLEN! Je wilt toch weten waar je aan toe bent? Succes hoor!
     
  7. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ja mijn gevoel zegt ook bellen, en dan gewoon laten uitleggen hoe nu verder? Of... pff ik weet het even niet meer hoor vind het erg moeilijk mag ik eisen dat ze het gaan inleiden ofzo?
     
  8. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    volgens mij si dit een verhaal in 2 delen...

    normaal als je placenta te dicht bij de "uitgang" ligt... beval je met behulp van een keizersnede

    ik had dat met 20 weken (erg fijn nieuws.. )

    vervolgens kijken ze met een inwendige echo of je placenta in de weg ligt.
    ligt hij dat niet.. dan mag je alsnog gewoon op de normale manier bevallen.

    deel 2:
    als je vliezen breken is het sowieso de bedoeling dat je vrij snel gaat bevallen.
    want door de gebroken vliezen si er een "opening" met de buitenwereld waardoor evt. bacterieen binnen zouden kunnen komen.
    is je kindje ingedaald dan is de kans op infectie minimaal en zal je bevalling vanzelf heel snel beginnen.
    is je kindje niet ingedaald.. dan blijft het dus gewoon zitten...
    meestal grijpt de gyn dan in zodat het kind zo snel mogelijk alsnog geboren word.

    verder zou ik hem gewoon bellen.
    want als je placenta echt in de weg ligt zodat er een keizersnede moet komen.. maakt het ook niet zo uit dat hij niet ingedaald is lijkt me
    maar misschien dat bovenstaande uitleg het verhaal dat hij je gaat vertellen iets duidelijker

    bel anders even als je vriend thuis is en zet de telefoon op de speaker
    2 mensen snappen er meer van dan 1tje die gestresst is tenslotte :)

    ondertussen totdat hij thuis is kun je mooi even je vragen op een papiertje zetten.. zodat je straks niet met je mond vol tanden aan de telefoon zit.
     
  9. Juul76

    Juul76 Bekend lid

    20 nov 2006
    768
    297
    63
    Volgens mij is het niet iets om je al te veel zorgen over te maken. Het komt wel vaker voor dat de baby niet goed is ingedaald en het is dan standaard advies om direct te gaan liggen als je vliezen dan breken. Wanneer die breken krijgt je kindje nl. te maken met de zwaartekracht en 'valt' naar beneden. In het ergste geval kan de navelstreng dan om de nek gaan zitten. Maar als je direct gaat liggen is er dus geen probleem. Daarbij is het zo dat maar bij 1 op de 10 vrouwen de bevalling begint met het breken van de vliezen. Dus de kans is groot dat het niet eens aan de orde is.

    Bij een vriendin van me was het ook niet zeker of de baby wel goed was ingedaald, dus toen haar vliezen braken is ze meteen gaan liggen. De VK kwam bij haar langs om de controleren hoe de baby erbij lag, in haar geval was hij alsnog ingedaald. Als je nu al bi de gyn loopt zal jij dus naar het ziekenhuis moeten dan. Inderdaad met de ambulance omdat je dus moet blijven liggen tot je gyn kan vaststellen of de baby alsnog is ingedaald.

    Neemt natuurlijk niet weg dat het niet zo netjes is van je gyn om je met zoveel onduidelijkheden naar huis te sturen en je gewoon even moet bvellen als je je er onzeker over of onprettig bij voelt!
     
  10. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ik heb net al gebeld, kon niet meer wachten mn vriend moet overwerken :( Maar kreeg een assitente en die legde uit dat het zo is dat als mijn vleizen breken dat dan de placenta ook kan zakken en dat niet mag want het kindje moet er eerst door. Dus vandaar meteen liggen en door de ambulance gehaald worden. Mijn placenta ligt volgens mijn gyn. net tegen de ingang dus daarom daalt hij niet in. Nu heb ik wel gebeld maar vind het nog steeds heel eng allemaal.Als ik morge me nog zo voel bel ik gewoon weer op en vraga een afspraak voor volgende week zodat we samen er even heen kunnen. Dan maar een keer teveel ofnie?
     
  11. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik vind het ook hoor mexico, dan maar een keer extra heen en dat je vriend ook mee kan .
    het gaat wel om je kindje.
     
  12. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Mijn schoonmoeder belde net m'n vriend had haar blijkbaar ongerust opgebeld en zie werkt ook in een ziekenhuis. Ze zei dat ik gewoon maandag even naar mijn huisarts moest gaan en dara mijn verhaal moest doen en met spoed een second opion (weet eigenlijk nie hoe je t schrijft :oops: ) moet vragen zodat ze ergens anders er even naar kijken. Ze zei ook misschien is het wel overdreven en heeft je gyn. het wel goed allemaal maar het kan nooit kwaad en dan weet je zeker dat je er gerust op bent.. Ik denk dat ik haar advies aan neem en het zo ga doen.

    xxx
     
  13. Voor zover ik het heb begrepen moet je ook plat gaan liggen als je kindje niet is ingedaald omdat anders de navelstreng kan uitzakken. Dit willen ze graag voorkomen en bovendien zou het zelfs zo kunnen zijn dat er dan ook in plaats van eerst een hoofdje een handje naar buiten komt.

    Een paar vriendinnen van mij moesten dit ook (zonder het placenta probleem) en bij hen is het kindje gezond ter wereld gekomen.

    Je kan zoiezo maandag je eigen gyn bellen om een eerdere afspraak. Lijkt me geen probleem. Bij mij zouden ze daar in ieder geval niet moeilijk over doen. Alles goed uitleggen en zeggen dat je erg ongerust bent. Er zijn altijd nog spoedplaatsen beschikbaar waar ze je op kunnen zien. Misschien zelfs wel door een andere gyn in hetzelfde ziekenhuis.
     
  14. mamavanmerijn

    mamavanmerijn Actief lid

    12 okt 2006
    298
    1
    0
    Xander heeft steeds gedraaid tot het laatste moment. Hij lag steeds dwars en dan draaide hij weer goed.. tot hij met 39,4 weken weer dwars ging liggen. Dus echt totaal niet ingedaald.

    ALs mijn vliezen zouden breken zou ik ook meteen op de grond hebben moeten gaan liggen voor het gevaar dat de navelstreng als eerste naar buiten komt. Maar dat is standaard als je kindje niet is ingedaald. Hoe het zit met je placenta kan ik niet zeggen, heb er geen ervaring mee.
     
  15. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zaals ik je verhaal lees heeft het platliggen te maken met het niet indalen van de baby. Zoals al eerder gezegt, bij niet ingedaalde kindjes is bij het breken van de vliezen altijd een kleine kans op uitzakking van de navelstreng.
    Dat je placenta dicht bij de uitgang ligt heeft niets te maken met het liggen. Wel krijg je dan waarschijnlijk snel een echo om te zien of je normaal kan bevallen of dat er een keizersnede gedaan moet worden.

    De kans op een infectie bij gebroken vliezen geldt voor iedereen. Dit staat geheel los van het wel of niet indalen.

    Ik zou maandag gewoon bij je eigen gynaecoloog nog eens om uitleg vragen.

    Kwebbel
     
  16. Shelly

    Shelly Actief lid

    23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    zo heeft de verloskundige mij ook even bang gemaakt gisteren!
    Mijn kindje is nog niet ingedaald,maar ligt al 8 weken met 't hoofdje naar beneden...
    Nou zei ze dat ze nog niet ingedaald was omdat misschien de placenta voor de uitgang lag.
    En daarbij zei ze; dan mag je niet gewoon bevallen!
    Ik zou volgende week wel meer horen....
    hallo!
    Ik ben dan misschien al wel (aan het) bevallen!
     
  17. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ik heb vandaag gebeld naar mijn gyn. volgens de assistente maakte ik me druk om niets. Maar ze wilde toch even overleggen nu mag ik vrijdag even terug komen en zou hij het nog eens uitleggen.. :( Net of ik heel erg overdreven ben zo kwam het over. Nu toch maar de huisarts gebeld voor een sec opion en kan om half 5 naar de huisarts misschien maak ik me ook wel veel te druk om niets maar mijn kindje is niet zomaar iets. Ik ben gewoon bang voor het ergste ,droom steeds de raarste dingen. Ik zal pas gerust zijn als ik die kleine in mn armen kan vast houden. Vind het zelf ook niet leuk zo onzeker te zijn.


    xxx
     
  18. AnthoniaH

    AnthoniaH Actief lid

    29 jul 2006
    361
    0
    0
    Mied, niks van aan trekken hoor! Natuurlijk is het kindje het allerbelangrijkste en als hij het meteen goed had uitgelegd, dan had je nu niet in die onzekerheid hoeven zitten.

    Gewoon doen wat jou een goed gevoel geeft, de rest is bijzaak!
     

Deel Deze Pagina