hoi meiden 3 weken geleden voor eerst kindje gevoeld in me buik denk ik dan zo nu en dan wat raar gevoel in me buik, 20 weken echo was alles goed alleen erg rustig was ze bewoog niet veel maar maakte volgens vk niet veel uit gewoon lekker te slapen? hebben hier meer vrouwen ervaring mee dat je je kindje niet dagelijks voelt of is dat gewoon normaal ik voel het btw ook nog niet aan buitenkant zelf ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen uit deze onzekerheid
Ik herken je gevoel. Ook mijn verloskudige zei dat je het pas bij 28 weken elke dag hoeft te voelen. Daarvoor zaten er bij mij soms wel 5 dagen tussen.
hier zeggen ze dat je vanaf 28-30 weken je kindje elke dag moet voelen. is bij jou dus nog niet erg als dat niet zo is!
bedankt meiden voor jullie snelle reactie geruststellend zeg... dat wist ik nog niet dat het vanaf 28 weken iedere dag wel een keer moet voelen en dan ook van buitenaf neem ik aan?
Ik heb mijn zoontje pas in de laatste 2-3 weken van buitenaf kunnen voelen. En het was nog wel een 4+ kg geval! Zou me er niet al te druk om maken...het ene kindje is nou eenmaal ook rustiger dan het andere kindje. Mijn mannetje was ook altijd er rustig in de buik (en erbuiten ).
Nee hoor niet van buitenaf. Gaat erom dat jij de bewegingen dan gewoon vanbinnen voelt. Vanaf die 28 weken he. Een schuifje, of kriebeltje kan je van buitenaf vaak niet voelen, maar wel heel goed van binnen. Tot aan de 28 weken is het niet gek dat je je kindje soms een dagdeel/dag niet of slecht voelt, en dat mag ook gewoon. Ik was ook vaak ongerust en mocht dan hartje komen luisteren voor mijn eigen gevoel.
Wat hier al gezegd wordt het 'hoeft' nog niet. Mijn dochter heb ik nooit elke dag gevoeld ook op het einde niet, zij lag in stuit met haar benen in haar nek in weinig vruchtwater, zulke dingen kunnen ook allemaal meespelen in hoe goed je je kindje voelt.
veel mensen voelen een eerste kindje zelfs pas voor het eerst met die termijn......geen zorgen vanaf de 28 weken net je m meerdere malen pd goed voelen