Pffff, ik weet niet hoe ik de dagen door moet komen! Ik werk fulltime, maar rond een uur of 2 gaat alle energie naar het open houden van mijn ogen en het rechtop blijven zitten. Als ik thuis kom wil ik het liefst gelijk mn bed in (soms doe ik dat ook) en verder gebeurd er niks. Ook in de weekenden ben ik te moe om boodschappen te doen. Op het werk is het natuurlijk lastig, want mensen verwachten dat je gewoon al het werk oppakt. Zwanger zijn is immers geen ziekte... Hoe gaan jullie hier mee om? Want ik weet soms echt niet waar ik het zoeken moet. Hopeloos....
Ja herkenbaar. Gelukkig werk ik vanuit huis, dus duik als het te erg is gewoon even m'n bed in. Maar als jij het niet meer trekt op deze manier, dan zou ik eens met de vk of ha gaan praten. Misschien kan die ervoor zorgen dat je wat minder mag werken. Zwanger zijn wordt idd niet als ziekte gezien, maar ik kan bv de eerste 3 maanden helemaal niks omdat ik alleen maar aan het overgeven was. Dus als iemand zoiets 'wijs' zegt als zwanger is geen ziekte, dan krijgt ie een mep Denk aan jezelf en je kleine en regel dat je wat minder mag werken! Succes!
Weet je waardoor je zo moe bent? Het hoeft niet van het teveel werken te komen hoor, en zou zeker ook niet te vroeg minder gaan werken tenzij het niet anders kan. Anders duren die 9 maanden zo lang! Door ijzertekort kan het dat je ook veel meer last hebt van vermoeidheid, dit dus zeker met je vk bespreken. Ik heb dit ook gedaan, en had idd ijzertekort. Floradix gaan halen bij kruitvat (ijzer/vitamine B drankje), en na serieus twee dagen was ik niet meer zo moe! Hopelijk ligt het bij jou ook daaraan, dan is er tenminste wat tegen te doen
Hey, wil ff 1 dingetje kwijt: zwangerschap is geen ziekte, maar je kunt je er wel beroerd en moe bij voelen! Voel je dus niet schuldig tegenover collega's, jouw lichaam geeft een seintje af dat er iets niet naar zijn zin is (misschien te druk, misschien heeft het heel veel moeite om zich aan te passen aan de zwangerschap, misschien ijzertekort). Negeer het seintje niet! Collega's kun je altijd nog voor je eigen gevoel uitleggen dat je gewoon supervermoeid bent en dat je eventueel al laat checken of het niet aan ijzertekort ligt. Voor een zwangerschap kun je kiezen, maar de kwaaltjes heb je nou eenmaal niet voor het uitzoeken
Ben zelf ook ontzettend moe geweest een periode (zo'n week of 5/6). Heb toen gewoon wat rustiger aan gedaan en wat vaker even een pauze genomen op het werk. Thuis dook ik ook vaak vroeg het bed in en leken de dagen alleen te bestaan uit slapen en uitrusten. Nu sinds een paar weken kan ik weer normaal aan het werk en heb ik de energie om weer op normale tijden naar bed te gaan. Hopelijk gaat het bij jou ook snel over. Gewoon je rust nemen en luisteren naar je lichaam.
Bedankt voor alle berichten! Aan de ene kant denk ik ook: ik moet naar mijn lichaam luisteren en gewoon rust nemen. Aan de andere kant heb ik er ook heel veel moeite mee dat ik niet (zoals sommige andere) vol energie alles weer kan oppakken. En ondanks dat ik weet dat het niet klopt denk ik: wat zullen andere wel niet denken.... Het rustiger aan doen op werk, heeft in mijn geval weinig nut. Het werk is vrij pittig en collega's verwachten dat je alles oppakt en ook goed oppakt. Werk laten liggen is geen optie en mn dagen zitten al overvol! Mijn ijzer was vorige keer vrij hoog: 8,9, maar ik zal het zeker met de vk gaan bespreken. Wie weet dat zij een oplossing heeft. Groetjes!
Is het je bekend dat je als zwangere recht hebt op meer pauze? Bij zwangerschap heb je wettelijk gezien recht op 1/8 extra pauze, wat bij een 40-urige werkweek neerkomt op een uur per dag.
Als ik rond die tijd moe aan het worden ben op het werk... dan ga ik lekker even een rondje lopen buiten met de hond... ( Hier kan dat op het werk) Na 10 min kom ik weer lekker fris binnen en dan kan ik er weer even tegen.. Tegen de avond kan je mij ook weg brengen hoor en langer dan 21:30 houd ik het ook niet meer vol hoor... Zit nu ook half te dutten.. weer werkt nu ook niet echt mee..
Ik heb het aan mijn werkgever uitgelegd en hij zei dat ik echt voorzichtig moet zijn met tillen. En gewoon hulp moet vragen als iets niet lukt. Hij stelde ook boor om maar 6 uur per dag te werken ipv 8 of 9. Als het beter gaat kan ik altijd meer werken. Zijn vrouw heeft ooit een mk gehad, misschien dat hij daarom zo bezorgd doet.
meis ik kan maar 1 ding zeggen... luister naar je lichaam! als deze zegt dat je bij thuiskomt even moet gaan liggen doe dat dan. als je toe bent aan meer rust probeer dan eens een weekje vrij te nemen. ik heb rond 16 weken ook een weekje vrij genomen en kon er daarna weer tegenaan gewoon een weekje jij en je lichaam.... succes!
je mag ook op het werk even rusten. Je werkgever is zelfs verplicht hier een geschikte ruimte voor te hebben met een bed/rustbank waar je dan gebruik van zou moeten kunnen maken. Niet dat mijn werkgever die heeft, maar ....als het echt zo zwaar is, helpt misschien een halfuurtje/uurtje liggen tussendoor wel om de rest van de middag en avond door te komen. Zoals eerder is aangegeven heb je recht op 1/8 meer pauze als zwangere Sterkte