Zoooooooo vergeetachtig

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Meerkat, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Ik vond van mezelf altijd dat ik redelijk scherp was, maar sinds ik mama ben (eigenlijk tijdens de zwangerschap al) ben ik ontzettend vergeetachtig.
    Net ook bij de AH vergeet ik bijna mijn bonus en airmileskaart bij de kassa mee te nemen. Van de week ging ik iets kopen in een winkel, omdat ik daar een cadeaubon van had (speciaal daar naartoe gegaan)... vergeet ik gewoon die bon in te leveren, mijn zonnebril vergeet ik regelmatig, het strijkijzer uit zetten. Als ik boven met iets bezig ben en moet even naar beneden dan vergeet ik dat gewoon weer. Meestal kom ik er pas achter als ik weer boven ben. Heel vaak denk ik van ... wat wilde ik nou ook al weer doen, zeggen, opschrijven etc. etc. Pfff... hebben meer moeders dit of moet ik me erbij neerleggen dat ik gewoon verstrooid ben :oops: .

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik heb daar ook wel last van.
    heb ik boodschappen gedaan,vergeet ik mn boodschappen mee te nemen.
    ga ik naar de winkel voor iets,koop ik vanalles maar niet dat waar ik voor kwam.
    kom ik bij de opticien voor controle,heel verhaal over van alles en nog wat,de volgende dag ben ik helemaal vergeten wat we hadden afgesproken.(ben daar nog steeds niet achter :D )
    en ga zo maar door. ;)
    voor mn zwangerschap had ik echt een supergeheugen,maar nu laat ie me weleens in de steek

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik herken het ook, en ik vind het vreselijk. Ik heb soms echt het idee, dat ik niet meer op mezelf kan vertrouwen. Ben dan zo bang dat ik iets belangrijks vergeet of zo. Ik hoop dat mijn geheugen snel weer de oude word.

4. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Hahhaa, ik heb het ook, heel erg zelfs, maar ben nog gewoon zwanger. Dus helaas blijft dat nog wel even zo, zo te horen!
    Ging vandaag met de taxi (leve de staking van de busmaatschappijen) en kwam er pas halverwege de rit achter dat ik helemaal geen geld bij me had om de taxi te betalen!
    Moest toen dus eerst met taxi en al langs de pinautomaat! WAt een verhaal weer zeg! Gelukkig was de chauffeur zo galant om de meter bij het pinnen stop te zetten en me daarna 'als service van de zaak en zonder lopende meter' alsnog bij m'n voordeur af te zetten!

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik kom heel vaak niet op een woord. OOk zo irritant. Dus ja ook een zsoort vergeetachtigheid. Dan kan ik echt wel ene minuutje zitten broeden op wat ik nou eigenlijk zeggen wou

6. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    oh gelukkig, ik ben niet de enige verstrooide professor ;)!

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb het ook vaak. Dan bedenk ik me dat ik iets moest doen of iets moest kopen en 2 seconden later ben ik het kwijt en kan er dan echt niet meer opkomen.

Vind het af en toe wel frustrerend omdat ik gewoon alles vergeet. M'n man wordt er ook wel moe van..

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik sta in de winkel en dan blijkt dat ik mijn PIN-pas ben vergeten.. :oops:
    En ik maak nu voor het eerst in mijn leven boodschappenlijstjes en vergeet dan regelmatig wat..

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik gooi melkpoeder van Lena in het koffiezetapparaat en als ik een flesje maak pak ik steeds de koffie :(

Ik stop volle luiers in de wasmachine ipv in de vuilnisbak. (is maar 1 x gebeurd)

Ik laat beddengoed buiten hangen en kom er achter nadat het vijf uur heeft geregend...

Maar dat soort lompe acties had ik voorheen ook wel. Wat wel echt vervelend is, is dat ik (volgens mij vaker dan voorheen) vergeet wat ik wilde zeggen. Of gaan doen.... Volgens mij verdringt het zorgen voor / denken aan babietje toch wel dingen naar de achtergrond ofzo...

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb het ook heel erg. het begon tijdens mn zwangerschap en ik hoop dat het snel weer over is. soms loop ik naar boven om iets te pakken en als ik boven ben weet ik al niet meer wat. (heb gewoon een normaal huis dus ben niet lang onderweg)
    ik schrijf op het moment alles op, want anders gaat het niet goed komen.

liefs doris

11. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    hahahahahahahahahahaha.. :) Echt grappig! Ik vergat hoogzwanger mijn handtas bij mijn broer die 3 kwartier verderop woont. Kwam er pas achter toen ik thuis was en m uit de auto wilde halen. Hij stond bij hun nog op de vensterbank.

12. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ken het probleem...
    maar uh...
    ben ik de enigste die het na een jaar nog heeft? :oops:

13. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Praat me er niet van. Afgelopen week had ik mezelf buitengesloten op het werk. Wilde even thuis gaan lunchen en dacht dat ik mijn sleutel mee had genomen, maar bleek alleen m'n fietssleutel te zijn :rolleyes: . Gelukkig had ik m'n telefoon wel bij me en kon ik een collega bellen die gelukkig in de buurt was.

En zo gebeuren er dagelijks nog wel meer kleine dingen. ;)

14. Soraya18

Soraya18 Niet meer actief

Hier nog iemand die er last van heeft!
    Erg vervelend, omdat ik regelmatig allerlei deuren open laat staan..
    Voordeur al 2 keer, achterdeur al een stuk of 4 keer
    of zoals vandaag de ijskast!
    Gelukkig hebben we eerlijke buurtjes anders was het huis allang leeg geweest :oops:
    Ook vergeet ik steeds woorden! Vraag 10 keer per dag: Hoe heet dat ook al weer?! :rolleyes:

15. Shelly

Shelly Actief lid

23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    ah, ik ben dus niet de enige die dat heeft!
    ik loop regelmatig in een supermarkt, heb 1 ding nodig en weet pas weer wat het was als ik thuis ben.
    Ik beloof mijn man dat ik een was ga doen, en s'avonds moet ik dus snel de was aanzetten ;)
    Ik schrijf regelmatig boodschappenlijstjes,maar vergeet die altijd mee te nemen.
    Ik heb inmiddels een hele reeks zelfverzonnen spreekwoorden (naast het bootje vissen,ipv achter het net vissen)

oh ja een vriendin heeft eigenverzonnen woorden (ruitenzemer ipv glazenwasser en haaiepoten ipv haaietanden)

hoelang heb ik hier nog last van?

het is ook net alsof niets nog belangrijk is in mijn leven, wat ik vroeger wwel belangrijk vond.
    Nu is alleen de baby nog belangrijk...

Deel Deze Pagina