Baby aangeven door opa

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Brinta, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Hi Allemaal,

Ik heb een vraag over de aangifte van mijn kindje straks, graag zou ik dit door mijn vader willen laten doen.
    Wat moet ik hier allemaal voor regelen?
    Is een briefje met een kopie van mijn legitimatie genoeg of moet ik hier speciaal een formulier voor ophalen bij de gemeente?

Alvast bedankt!

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Iemand die bij de geboorte aanwezig is geweest moet aangifte doen.. Als je vader bij de bevalling is kan hij daarna gewoon aangifte doen dus.
    Ik kreeg de benodigde gegevens mee na mijn bevalling in het ziekenhuis.

3. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Aangifte kan gedaan worden door moeder zelf, iemand de bij de bevalling aanwezig was of door iemand die op zelfde adres woont volgens mij.

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Mijn vader heeft de aangifte vorige keer ook gedaan. Je krijgt van het ziekenhuis een papiertje mee, en volgens mij moet hij jouw originele id meenemen.

Je hoeft er vooraf niks voor te regelen hoor. Al zijn er wel regels, hij zou er bij moeten zijn bladibla, maar niemand die dat vraagt uiteindelijk hoor. Hij zou dan gewoon ja kunnen zeggen. Het ziekenhuis schrijft dat niet op om door te geven ofzoiets.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Je hoeft alleen je id mee te geven en je vader moet zich legitimeren. Officieel mag alleen iemand aangifte doen die bij de be alling aanwezig is geweest. Maar daar vragen ze niet naar.
    En of je papieren mee krijgt voor de aangifte is afhankelijk van de plaats van bevalling. Mn 1e is in het ZH geboren en ik kreeg papieren mee uit het ZH als "bewijs" dat ze daar geboren was. 2e is thuis geboren en mn moeder kon haar gewoon aangeven met alleen 2x id. Zd geven niet overal papieren mee.

6. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Klopt, bij mijn eerste kregen we een soort vage folder mee.. Bij de tweede kreeg ik een heel papier, maar dat papier wilde de dame van de burgelijke stand niet eens zien..

Het maakt dus niets uit.

7. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Op de website van onze gemeente staat precies hoe het moet en wat je mee moet nemen.
    Gemeente Nieuwegein - Geboorteaangifte

Bij jullie gemeent kan het misschien afwijken dus altijd even checken lijkt me. Succes!

8. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Bedankt allemaal!
    Mijn vader is niet aanwezig, maar omdat het zijn eerste kleinkind is en hij zoveel voor mij heeft gedaan vind ik het een leuk idee dat hij hem aan gaat geven bij de gemeente omdat mijn moeder al bij de bevalling zal zijn en mee is geweest met echo's enz.
    Fijn dat ze er niet om vragen of hij er wel echt bij was :)

9. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Brinta,

Lees even goed. Volgens mij moet hij er wel bij zijn.

Bel anders even.

10. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Klopt hij moet er 'officieel' bij zijn.. Maar hij kan toch gewoon zeggen dat hij er bij was?. Geen probleem lijkt me

11. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Is ook weer zo natuurlijk. Geven toch de details mee uit het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina