vaccinaties

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweeling, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Binnenkort moet onze kleine haar eerste prikje krijgen...ik vroeg me af wat ik kan verwachten?
    Word ze erg ziek en wat kan ze dan zoal krijgen?

    alvast bedankt
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hoe een baby'tje reageert op de vaccinatie valt nooit te voorspellen.
    Houdt er rekening mee dat ze verhoging kan krijgen, hangerig kan zijn en veel kan huilen, maar dit hoeft allemaal niet!
    Vigo heeft tot nu toe weinig tot niet last gehad van de vaccinaties :)

    TIP: zorg ervoor dat je alvast zetpillen in huis hebt! Mocht ze verhoging krijgen dan kan je haar een zetpilletje geven (door de lengte halveren!)
     
  3. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    waarom door de lengte...ik zoou het door de midden hebben gedaan ;)
     
  4. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ons zoontje heeft maandag zijn eerste prikjes gehad
    het cb zei dat de prikjes van nu wat milder zijn dan paar jaar geleden en dat ze er minder vaak ziek van worden
    ze worden er vooral nog slaperig en suf van en af en toe koorts maar dat kwam ook niet vaak meer voor

    zou ook wel willen weten waarom je een zetpil door de lengte moet halveren?
     
  5. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Dano heeft maandag zijn eerste prikjes gehad. de prikjes zelf hebben hem even aan het huilen gemaakt, 2 minuutjes ofzo. een prikje is beduidend pijnlijker dan de andere.

    Vanaf toen heeft Dano enorm veel geslapen, had de dag erna 38 graden verhoging/koorts. Heb hem inderdaad een zetpilletje gegeven.

    Baby's mogen paracetamol zetpil van 60mg in een keer hebben. alleen hebben ze vaak alleen 120mg op voorraad. die moet je inderdaad door de lengte doorsnijden. Dit omdat er in de kop en de kont van de zetpil verschillende hoeveelheden zitten. Je doet dit heel eenvoudig met een warm mesje.

    Verder is Dano ietsje hangerig, en huileriger als normaal als hij wakker is.

    Dit heeft ong 3 dagen geduurd. nu begint hij weer een beetje de oude te worden.

    Achteraf vind ik het allemaal meevallen, maar je kunt inderdaad niet voorspellen hoe het zal gaan dat verschilt per kindje.
     
  6. fransje

    fransje Lid

    25 apr 2006
    65
    0
    0
    thuishulp A
    breda
    hoi,

    laat je kindje bij wat verhoging wat water drinken en met een koel washandje zijn hoofdje lekker afdoen. Bij ons yari helpt dat heel erg goed.

    groetjes francoise
     
  7. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Als je de zetpillen door de lengte halveerd zijn de beter in te brengen en inderdaad zoals Angel Eyes zegt omdat er in de kop en de kont van de zetpil verschillende hoeveelheden zitten ;)
    Heel veel succes! Ik vond het maar niks.... :oops: :(
     
  8. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Bij ons heeft het CB aangeraden om voordat je weggaat een zetpilletje van 60 mg te geven. Hierdoor is hij al ingewerkt als de prikjes worden gegeven.

    Fabian heeft bij de 1ste 2 vaccinaties wat meer geslapen en bij de 3de heb ik helemaal niks meer gemerkt.
     

Deel Deze Pagina