krampjes...meteen iets geven of nog even afwachten?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mowtom, Sep 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hallo een vraagje. Mijn mannetje is nu 3 weken oud en begint gedrag te vertonen van krampjes na de voeding. Hij overstrekt zijn beentjes en huilt dan ook. Ook krijgt hij een enorm rood hoofd van het duwen lijkt wel. De eerste weken heeft hij hier geen last van gehad. Ik vroeg me nu af...moet ik nu al meteen naar medicijnen of druppeltjes of iets dergelijks gaan grijpen? Ik zelf denkzelf altijd dat t dan alleen maar erger gaat worden en zijn darmen dalijk nergens meer tegen kunnen...wat denken jullie? Ik wil m zo jong nog niet afhankelijk gaan maken van allerlei druppeltjes en poedertjes zeg maar, maar ja hem zo te zien werken is ook zielig. Hij kan trouwens wel genoeg poepen...daar heeft ie geen moeite mee volgens mij..

2. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    de druppeltjes van vsm zijn erg goed en kunnen totaal geen kwaad..

3. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    indd en zou het gewoon proberen.....vaak werken de darmen na 3 maanden pas goed en als je de pijn voor de tijd kunt ontlasten waarom niet

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Dus ze kunnen daar niet aan wennen zodat ze altijd last van hun darmen houden als ik dat niet meer gebruik?

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Nee hoor, de darmen kunnen daar niet aan wennen. ik heb het ook gebruikt en na een tijdje gaan de krampjes gewoon over. Tot die tijd kun je gewoon de druppeltjes gebruiken. Succes ermee....

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Thanks, dan zal ik ze toch maar gaan halen. Hij heeft er echt last van denk ik na de voeding..

7. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebben ze ook alleen maar gebruikt als Teun er last van had, de druppels van VSM, dus niet zoals op de verpakking staat 3x per dag.....maar gewoon als hij last had 3 druppels en evt na een uurtje weer en was het zo over
    wij hebben ze gelukkig niet veel nodig gehad

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    onze kleine heeft ook soms last van krampjes. bij ons helpt het tot nu toen om hem ruim de tijd te geven om goed te boeren. ook geef ik het flesje soms in twee keer, dus laat ik hem tussendoor ook lekker ff boeren, vaak komen er dan ook windjes mee.
    verder krijgt hij soms ook een speentje omdat de zuigreflex goed is tegen de krampjes en ze zijn nog zo klein dat je ze er nog niet mee kan verwennen!

verder helpt het ook om hem gewoon lekker vasttepakken, lekker de voetjes onder zijn kontje en lekker wiegen met hem, dan gaat het vaak alweer beter.

ik zou zelf dus niet gelijk naar middeltjes grijpen, totdat ik alles geprobeerd heb wat in mijn macht ligt. of het moet te erg worden dat de kleine echt de hele dag ligt te huilen want dat is uiteraard niet de bedoeling!

succes!

joyce

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Hoi Joyce, dat dacht ik dus zelf ook ja...maar ja dat vasthouden, speentje en dergelijke heb ik al geprobeerd. Ik vind het gewoon zo zielig als hij zo huilt erom. Als dat minder is met die druppeltjes moet ik dat toch maar doen denk ik dan maar...

10. laika10

laika10 Actief lid

Jul 28, 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    je kan ook venkelthee geven. Als je fv geeft koud bij de voeding mengen en als je bv geeft kan je het zelf drinken en geeft het zo door aan je beeb. Sterk zetten ( 10-15 min wordt niet bitter!) en zelf lekker drinken. is 100% natuurlijk, geen cafeine en geen looizuur! :D

11. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Mijn kraam zei dat vernkel thee wordt afgeraden omdat het volop wordt onderzocht. Venkel thee zou voor nog meer krampjes kunnen zorgen. rooibos thee kan wel, dat is ook krampstillend.

12. lucie

lucie Actief lid

Mar 13, 2007
    335
    0
    0
    De oplossing tegen darmkrampjes heet "Sab simplex". :D :D :D

Google het maar eens en je vindt veel positieve reacties!

Helaas zijn de druppeltjes alleen verkrijgbaar in Duitsland. Misschien kan je het bestellen via internet bij een Duitse apotheek...
    Ik heb ze voor alledrie mijn kinderen gebruikt en het werkt fantastisch.
    Al na enkele minuten geeft het je baby verlichting.
    Vaak volgt er bijna direct een poepluier.
    Het is een onschuldig goedje en je mag je kindje er voor elke voeding van geven.
    Het zijn zoete drupjes, en ze vinden het vaak erg lekker.
    De eerste weken gebruik ik het vaak preventief.
    Mijn ervaring is nl. dat ze in die eerste weken veel last hebben van krampjes.

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    ik hoop dat je er snel iets voor vindt want het is inderdaad vervelend voor die kleintjes!

heel veel succes en ik hoop dat je kleintje er snel vanaf is!

liefs joyce

14. loulappie

loulappie Actief lid

Jun 28, 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    ik zeg probeer idd de druppels van vsm het help vrijwel meteen heb ik ervaren. En nog een positief puntje is dat mijn meisje het liefst dat hele flesje leeg lurkt zo lekker vind ze het jammer voor haar krijgt ze maar drie druppeltjes hihi. En wat vooral werkt heb ik ervaren is de druppels op het speentje doen zo combineer je het zuigreflex wat verlichtend is en de druppels! succes!

15. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    tis idd heel vervelend, maar ik merk bij Siem dat hij er wel langzaam weer overheen groeit. Begon ook bij ongeveer 3,5 week.

Geef je FV? Dan is Friso Comfort wel fijn, dat hebben wij ook en we gebruiken er niets bij. Krampjes zijn er nog een beetje, maar goed te doen. Bij BV zou ik inderdaad af en toe Cinababy-druppeltjes van VSM doen. Deed ik ook toen ik nog BV gaf.

Succes en je kleintje groeit er uiteindelijk overheen hoor!

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je moet niet meteen naar middeltjes gaan grijpen. Eerst even letten op de manier waarop je kind drinkt. Bij borstvoeding vooral de borst goed uit laten drinken met met borstcompressie voor sneller vette melk zorgen. Geef je kunstvoeding, let dan goed op dat er niet te veel lucht meegaat en laat halverwege een fles boeren.

Heeft je kind last masseer dan zachtjes het buikje, of laat je kind op zijn buik over je arm hangen (je hand onder het buikje. En leg in bed een niet te warm pittenzakje of compres op het buikje, of gewoon een warme handdoek.

17. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    waarvoor zou je geen druppeltjes geven die volkomen natuurlijk zijn (venkeldruppels) als ze er echt last van hebben?!

18. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou mensen ik heb zaterdag die druppeltjes van vsm gehaald en vanavond hebben we al een veel aangenamere avond gehad dan de afgelopen dagen! Voor ons heel fijn maar zekers zo fijn voor Jesper! Het lijkt wel wat te verlichten! Ook vind hij het fijn als ik mijn handen met wat druk op zijn buikje leg...nou nu slaapt ie, hopelijk voor een aantal uurtjes...nu gaat mama ook wat slaap inhalen!

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Omdat er ook manieren zijn om de pijn te verlichten zonder medicatie te gebruiken en omdat het gebruik van producten waar venkel in verwerkt is al een aantal jaar wordt afgeraden.

Sab Simplex is in Nederland verkrijgbaar als Aeropax.

Maar nogmaals, het is beter om eerst zonder middeltjes te werken.

20. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    Fijn dat het meteen zo goed helpt meid :thumup:

Share This Page