autostoel 9 tot 15 kilo!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danili, 30 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    mijn zoontje is nu ruim 8 kilo, dus je zou denken...ga die autostoel maar bijna aanschaffen. Maar moet een kind perse 9 kilo zijn om niet meer in de maxi cosi te mogen, want qua lengte past hij nog met gemak in de maxi cosi!
    Wat doen jullie, of hebben jullie gedan? En wanner ging jullie kind dadwerkelijk van maxi cosi naar autostoel?

2. renata

renata Actief lid

21 dec 2006
    148
    0
    0
    bij ons was t met 5 maanden al krap in de maxicosi dus hijzit vanaf vorige week in de autostoel... ik dacht dat maxicosi's toch altijd tot 13 kilo gingen he?
    dus hij kan er nog in hoor....
    zolang t hoofdje niet boven d erand komt is t goed

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Bij mij hebben ze het afgeraden om Lynn in de autostoel te zetten. En dat terwijl ze ruim 9 maand is en zelfstandig kan zitten.
    Ze is nog geen 9 kilo en dat is de reden dat ik haar het beste in de MC kan vervoeren. Zolang ze in de MC past, is dat de veiligste manier om te vervoeren. De voetjes steken er ver uit, maar het hoofdje zit keurig onder de rand.

Ach het scheelt weer eventjes geld

4. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    lees net op de site van maxi-cosi dat het van 0 tot 13 kilo in de mc is of vanaf 9 maanden en dan van 9 tot 18 kilo een vervolgstoeltje.
    Lekker in de mc dus nog!

5. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Fien is nu nog geen 9 kilo hoor, maar ik heb een hele oude babyautostoel van chicco. Daar paste ze al heel snel niet meer in en ze kan ook niet tegen achteruit rijden.
    Wij hebben nu de maxi cosi tobi en daar zit ze prima in!

6. renata

renata Actief lid

21 dec 2006
    148
    0
    0
    hier pastte yessin ook niet meer in de mc dus vandaar de autostoel!
    en wat een plezier hij heeft! super om te zien!

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    jiri weegt 8100 gram en is 69 cm en past nog prima in de maxi cosi (nou ja, van het mutsy merk). Maar ik geloof dat die zelfs nog smaller is dan de echt maxi cosi.
    Snap niet dat sommige kindjes dan al niet meer zouden passen. Het wordt toch echt zo afgeraden om ze te vroeg in een grotere stoel te zetten.

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman weegt nu pas 7,5 kilo dus als k op die 9 kilo moest wachten ... ;)

Ze was 9,5 maand toen ze in de priori XP ging.

9. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt heeft ook zo lang mogelijk in de MC gezeten,maar met 10 mnd was dat toch wel over.

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Volgens mij is Lynn ook ruim een jaar wanneer we eens een keer echt over kunnen ;)

11. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    als het hoofdje van je baby boven de mc uitkomt,is het tijd voor een ander autostoeltje.

12. en de benen dan :S
    Bij Quinton liggen zijn benen zowat in zijn nek in de MC, hij zit qua benen helemaal opgevouwen, dubbel enz in die MC, hier dus ook nu autostoeltje, hij is al wel 9 kilo en 72 cm

13. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Met 8 maand zijn we overgegaan naar de Tobi. Ze was toen al wel 9 kilo en kon zelfstandig zitten. Dat laatste is het belangrijkste, zelfstandig kunnen zitten !

14. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Snap niet dat sommige kindjes dan al niet meer zouden passen. Het wordt toch echt zo afgeraden om ze te vroeg in een grotere stoel te zetten.[/quote]

Ben ik helemaal mee eens. Ze moeten sowieso al heel goed zelf kunnen zitten.

15. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hopelijk heeft deze wel de geldige goedkeuring label ECE heeft hij dat niet omdat hij overjarig is zoals ze dat zo leuk zeggen , dan ben je niet verzekerd
    dus overkom jij iets met je auto en loopt je kindje daarbij letsel op dan keert de verzekering niet uit

ook kan je een hoge boete krijgen als ze je aanhouden en je stoeltje doet niet aan de veiligheidseisen

ik zou dat even nakijken als ik jou was :) voor je eigen maar ook zeker voor de veiligheid van je kleine

16. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    volgens mij is een niet goedgekeurde stoel vervelender voor 't kind dan voor de verzekering hoor...moet er toch niet aan denken :cry:

17. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ik weet het eigenlijk niet. Toen mijn zus hem een aantal jaren geleden kocht was ie natuurlijk wel goedgekeurd. ik zou het eens gaan nakijken want eigenlijk was ik van plan deze ook nog voor de tweede te gaan gebruiken. Ik ga het van de week ff checken.. ;)

18. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    romy heeft tot bijna een jaar in de mc gezeten ze paste er nog in toen haar beentjes net over de rand heen gingen hebben we een andere autostoel aangeschaft ,romy was niet zo groot en weegt nu met 19 maanden pas een 10 kilo

19. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun zijn voeten steken er al over ...we hebben de mc traveller van Mutsy zeg maar, en bij zijn hoofd heeft hij nog 4 cm...dus we gaan binnen kort toch over naar de tobi.....de kap kan al niet meer erop.......

20. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Mijn chicco is trouwens nog steeds goedgekeurd. Hij heeft de oranje sticker met r 44 03 erop. Dan is het toch goedgekeurd of zijn er nu andere eisen. Tenminste dit is wat ik erover kon vinden..

Deel Deze Pagina