naar gevoel onder in de rug

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sneeuw, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Ben nu op 2/3 van de zwangerschap en sinds een week last van mijn onderrug, rond de SI-gewrichten. Zak er soms ook een beetje doorheen. Komt jullie dit herkenbaar voor en werd het erger? Kan er nu nog wel prima mee leven, ondanks dat het lastig is, maar vraag het me gewoon af.

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik had er voor de zwangerschap al last van.
    Nu gaat het echt de hele dag door. Ik ga binnenkort toch weer contact opnemen met mijn fysio.
    Misschien kun je ook naar een fysio gaan?

3. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend he? Fysio lijkt me ook nogal wat direct, maar ik merk gewoon dat als ik mijn voeten verzet het in mijn rug zeer doet en ik er daardoor wel es doorheen 'zwik'. Misschien vlgd x toch even vermelden bij de verloskundige. Vorige zwangerschap niet gehad, alleen na veel tuin werken etc.

4. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Kan toch geen kwaad om maar de fysio te gaan?
    Geen verwijsbrief nodig en mocht het meevallen dan kunnen ze je altijd nog tips geven.
    Ik zou zeggen, morgen even bellen en niet wachten tot het erger wordt!

5. ninaroos

ninaroos Lid

17 apr 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben fysio, als je dit soort klachten net hebt kun je vaak met oefeningen zorgen dat je het bekken in balans blijft. Als je blijft wachten kan het over gaan, maar je loopt ook de kans dat het erger wordt en je er de rest van je zwangerschap mee blijft rondlopen. In principe zou je met 2-3 bezoekjes aan de fysio een heel eind moeten kunnen komen.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik heb vandaag een afspraak gemaakt.
    3 weken geleden was ik bij fysio en had ik het al aangegeven maar hij vond het wel erg vroeg.
    Nu kan ik mijn linkerbeen niet meer optillen...opstaan...autorijden...of op het linkerbeen staan. Dat doet echt verrekte veel pijn in mijn rug/bekken.

hopenlijk krijg ik nu oefenigen die me gaan helpen want dit iets niets...ik moet nog zo lang !

7. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is nu verschoven naar mijn schaambeen, dus wacht nog even af hoe het er over een paar dagen uitzit. Raar hoor, elke stap die je zet lijkt het wel alsof de baby al heeeeeel laag zit, wat nog niet kan

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Heb vanaf week 16 van de zwangerschap deze klachten. Te lang gewacht (ben ik eerlijk in) en toen ik rond de 26 weken bij de bekkenfysio kwam, heb ik tape gehad die ze opplakken op je rug bv zodat je SI gewrichten als het ware naar elkaar toe getrokken worden. Had ook die pijn bij m'n schaambeen, kon van de pijn niet meer lopen/staan/zitten. Toen heeft ze tape op m'n benen gedaan, met koude spray gewerkt en de benen gestrekt. Vond dat erg goed helpen! Misschien heb je er wat aan... Succes!

Deel Deze Pagina