Hoi Hoi, Wij vragen ons af als je op dag 21 bloedprikt om te kijken of je eisprong hebt en waarde is 18 of je dan goede eisprong hebt? Op dag 19 was haar waarde nog maar 2,2 Mijn zus had gebeld en die telefoniste van de poli zei van wel, maar ze twijfelde (ik ook) of het wel goede waarde is. Toen belde ze terug en toen zei ze "ja het is ook geen geweldige eisprong" grrrrrrr Hoop graag hier op antwoordt. groetjes
Hoi hoi, Ik ga even uit van mijn eigen situatie, maar hier in het ziekenhuis zeiden ze dat een waarde boven de 20 een mindere waarde was, maar dat je met geluk zwanger kon worden met zo'n waarde en boven de 30 was goed genoeg om zwanger te worden. Dus 18 is wel het randje...dat van eerder bloedprikken weet ik niet, want dat heb ik nooit gehad. Succes! Liefs Loesie
hier in het ziekenhuis wordt een beetje eisprong pas als goed gezien bij 20 en hoger, maar geweldig is het niet.... heb vaker rondes gehad met 112, 76, 46, maar niet zwanger.... bij mijn zoon een waarde van 34 en zwanger nu een waarde van 28, dacht laat het HCG maar niet meer prikken, maar bleek toch echt zwanger...
Je progesteronwaarde moet minimaal 20-30 zijn, dus ik ben bang dat 18 te laag is en dat er geen (goede) eisprong is geweest.
Vandaag heeft ze weer teruggebeld naar de poli voor meer duidelijkheid, maar ze wisten het niet. Er was ook geen gyneacoloog beschikbaar om haar het antwoordt te geven. Vrijdag wordt ze teruggebeld. Ook haar huisarts wist het niet Wij gaan er maar vanuit dat het niet goed is.
bij mij moest de waarde altijd minimaal 20 zijn! en dan was 20 ook nog wat aan de lage kant (vertelde de gyn)
Mijn oude gyn heeft wel eens gezegd dat je eigenlijk een bepaalde waarde moet hebben, maar zodra je daar een zwart-witte-uitspraak over zal doen, dat ze dan de week erop iemand in dr spreekkamer zal zien die wel met een 'rot'waarde zwanger is geworden. In principe heb je dus een waarde boven de 20 nodig, liefst boven de 30. Alleen... Soms gebeurt er een wonder....
Oké dank jullie meiden. We gaan ervan uit dat het dus te laag is en geen (goede) eisprong is geweest. Maar toch ook raar dat ze op dag 19 nog maar waarde had van 2.2 en 2 dgn later op dag 21 18,4? Helaas dus niet goed. Wat is volgende stap na clomid als niet werkt want max van 150 heeft ze al ?
Clomid in combinatie met pregnyl en anders injecteren en dan zelf vrijen of injecteren met IUI (insemineren)
Oké dat dacht ik al (heb zelf ook iui traject moeten doen) Maar zaad is wel in orde dus iui zal nog wel even niet hoeven denk ik? Maar moet ze dan ook voor controle echo's als je pregnyl spuit? Nu wordt ze niet gecontroleerd met echo's alleen bloedprikken
Hangt heel erg van het ZH af. Mijn ZH zei dat als het zaad goed genoeg is, dan geen IUI maar zelf vrijen ivm de impact, maar er zijn ook ZHen die er voor kiezen om wel te IUIen ivm de grotere kansen. Maar nogmaals: mijn ZH zei dat met mijn vriend zijn zaad IUI niet een hogere kans gaf. Owja, ik ben na de Clomid overgezet op Puregon (spuiten) maar er zijn zoveel opties, er bestaan vele dokters met vele verschillende behandelplannen.
ik ben daarvoor ook nog geopereerd aan mn eileiders en hsg gehad eerst clomid , toen operatie , hsg , hormoonspuiten en nu voor iui. bij ons is zaad ook in orde ,maar we komen wel in aanmerking voor iui. heb wel verminderde kansen.
inderdaad zoals maartje zegt , kunnen wij niet echt zeggen hoe het vervolg eruit komt te zien! omdat er zoveel verschillende zh zijn met zoveel gynaecologen en allemaal weer andere behandelmethodes!
Nou er is contact geweest met gyn en met de waarde 18,4 heeft ze dus blijkbaar toch een eisprong gehad. Natuurlijk was de waarde wat aan de lage kant, maar je kan er zo mee zwanger worden. Ze had hiervoor een waarde van 38 en tja dat was wel beter, maar we houden hoop. Ook werd er verteld dat de progesteron waarde niets te maken heeft met kwaliteit van ei, dat wist ik ook niet dus weer wat geleerd.
Fijn dat ze waarschijnlijk toch een eisprong heeft gehad. Hopelijk met goed resultaat! De progesteronwaarde zegt inderdaad niks over de kwaliteit van een eicel. Zoiets kun je alleen onder een microscoop zien, dat is niet af te lezen aan een bepaalde hormoonwaarde. Het zegt wel iets over de eisprong, of het een goede eisprong is geweest. Een goede eisprong wil zeggen dat er een eicel is vrijgekomen. Bij een niet goede eisprong knapt alleen het eiblaasje en zit er geen eicel in, of het blaasje knapt niet. Maar het zegt dus niks over de eicel zelf.
Ja moet erbij zeggen dat ikzelf nog steeds mijn twijfels heb. Misschien klinkt dat raar omdat gyn er voor gestudeerd heeft en ikzelf niet. Maar als je het googled of nakijkt op internet dat staat er minstens dat je een waarde moet hebben van boven de 20, liefst zelfs boven de 30 wat jij ook al aangaf. Maar ja als je je gyn al niet kunt geloven schiet het ook niet op natuurlijk. Ze heeft eerdaags afspraak en dan kan ze alles goed navragen aan haar eigen gyn.
Je hebt gelijk, ik twijfel eerlijk gezegd ook. Mijn gyn zou een waarde van 18 als niet goed beschouwen. Het moet eigenlijk boven de 20-30 zijn. Dus ik ben bang dat ze deze keer weinig kans heeft op een zwangerschap. Maar goed, je weet natuurlijk nooit!
Ze is ongesteld geworden op dag 28. En met bloedprikken was op dag 19 nog negatief haar waarde, dus heeft ze (als ze heeft gehad) haar eisprong tussen dag 20 en 23 gehad, maar dan is op dag 28 ongie worden toch ook veel te vroeg zou je denken? Ik dacht dat fase na je ei minimaal een dag of 10 moest zijn. ze was trouwens niet terug gebeld door gyn, maar door zo een co arts
De progesteronwaarde wordt 5-7 dagen na de eisprong bepaald. Op welke cyclusdag had ze een waarde van 18? Vijf-zeven dagen daarvoor heeft ze de eisprong gehad. Aan de hand daarvan kun je de lengte van de luteale fase berekenen, als ze op dag 28 ongesteld is geworden. De luteale fase moet inderdaad minimaal 10 dagen zijn, anders is het te kort.
Hoi Jippie, allereerst lief dat je zo meegaand bent. De waarde van 18 had ze op cyclusdag 23. Ze moest op dag 19 ook al prikken, maar doen was de uitslag 2,2. Hoe zit dat dan? Ze zou dan 5-7 ervoor eisprong hebben, dus dan tussen dag 16 en 18, maar hoe kan je dan verklaren dat ze op dag 19 nog waarde had van 2,2?