geen enkele zaadcel gevonden!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lotje2, Apr 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Wij hebben vandaag echt verschrikkelijk nieuws te horen gekregen. De uitslag van het zaadonderzoek van mijn mannetje was zoooo slecht! echt geen enkele zaadcel gevonden! niets! patient waarschijnlijk steriel stond er! Vruchtbaarheidsbehandelingen allemaal geen zin meer! alleen psychologische hulp!

Normaal huil ik behoorlijk snel, maar ben nu alleen maar aan het trillen en kan dit nieuws echt niet tot me door laten dringen.

Ben benieuwd of iemand dit nieuws ook gehad heeft of gehoord heeft van anderen.. Ik vind het zo raar dat er helemaal niets gevonden is! hoe kan dat nou?

2. Hoop

Hoop Actief lid

Nov 14, 2007
    179
    0
    0
    Hoi Meisje,

Ik heb het helaas nog nooit gehoord. Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent van dit nieuws. Ik kan jullie alleen heel veel sterkte wensen.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hallo Lotje,
    Jeetje zeg, wat moet dit een klap in jullie gezicht zijn zeg!
    Er is nog een stel op dit forum waarbij ze aangewezen zijn op een zaaddonor.
    Ik hoop dat een volgende zaadcheck iets beter nieuws heeft, of misschien een TESE behandeling.
    Heel veel sterkte met deze ontzettend spannende tijd!
    Liefs Elmo

Edit: Belle heet ze! Of Bella....?

4. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    zo wat erg zeg!
    mijn man heeft een paar zaadonderzoeken gehad,en bij 1 daarvan zagen ze ook niets,alleen maar dode zaadcellen.
    was dat bij jullie ook zo?of zaten er zelfs geen doode zaadjes bij?
    ik wil je heel veel sterkte en succes wensen!

liefs mounia

5. marit123

marit123 Actief lid

Jan 2, 2007
    330
    0
    0
    hoi lotje,

Wat een ontzettende nare uitslag!
    Dit is echt een klap in je gezicht.
    Ik hoop van harte dat een volgende onderzoek er anders uitziet en dat er mogelijkheden voor jullie zullen zijn.
    Laat je goed voorlichten door een deskundige fertiliteitsarts en niet door een huisarts o.i.d.

Sterkte meid!
    Marit

6. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Lotje,

Helaas kan ik niet anders dat je heel erg veel sterkte wensen. Wat een vreselijk nieuws zeg! Ik hoop dat ze inderdaad nog gaan onderzoeken of er mogelijkheden zijn voor een PESA en TESE-behandeling, of is dat al uitgesloten?

Meid, super veel sterkte!

Liefs,
    Josien

7. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie lieve antwoorden.
    De gyn heeft ons doorverwezen naar een uroloog om uit te zoeken wat er met mijn mannetje aan de hand is. Ik kon wel duidelijk merken dat ze ons geen valse hoop wilde geven. ze zei nadrukkelijk dat vruchtbaarheidsbehandelingen geen zin hebben.

Ik zal me nog moeten verdiepen in PESA of TESE behandelingen. Heeft de gyn in elk geval niets over gezegd.
    We willen wel alles aangrijpen wat we kunnen, desnoods naar het buitenland.

Mounia, dat is ook raar alleen maar dode zaadcellen. Dat was bij ons volgens mij niet zo hoor. Ze hadden echt helemaal niets gevonden. En waren andere uitslagen bij jullie wel hoopgevender?

8. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Lotje,

Wat een slecht nieuws hebben jullie te horen gekregen. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Jullie moeten er zeker achteraan gaan en anders over een maandje nog een potje inleveren, misschien dat ze dan wel wat kunnen vinden..

Succes met alles! Dikke knuf!

9. Milla

Milla Niet meer actief

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zag je berichtje staan en wil je heel veel sterkte wensen!

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

Pffff wat heftig zeg! Ik wil jou en je mannetje heeeeeel veel succes en sterkte wensen in deze onzekere tijd!

11. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    lotje2, ja idd best raar,bij de andere zaaduitslagen was er maar een enkele zaadcel gevonden,bij de laatste zaaduitslag waren er 2 zaadcellen gevonden.

ik hoop dat er snel een oplossing voor jullie komt!
    liefs mounia

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Lotje2: heel veel sterkte met het verwerken van dit vervelende nieuws. Is dit de 1e zaadtest die is afgenomen? Zo ja zou het dan niet kunnen dat de volgende misschien wel wat beter is want blijft toch ook een moment opname.

gr vruchtje

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent! Wat een naar bericht :(
    Heel veel sterkte, ik hoop dat de uroloog nog iets voor jullie kan betekenen.

14. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Jemig Lotje.

Ik heb hier ook geen ervaring mee, maar wil jullie wel even een hart onder de riem steken.

Knuffel,
    Elvira

15. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Knuff!

16. patricia34

patricia34 Bekend lid

Nov 19, 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Helaas weet ik precies hoe je je voelt....

Na een héél lang proces komt onze wens (dmv donorzaad )toch uit!

Heel veel sterkte!

Ps: mocht je er behoefte aan hebben kun je altijd pb-en!

17. jeetje meid! ontzettend veel sterkte!

18. Iris

Iris Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    2,371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Belle

Wat een klotenieuws, dat is wel het allerlaatste waar je op zit te wachten.

Heel veel sterkte gewenst.

19. cilianne

cilianne Actief lid

Mar 20, 2008
    243
    0
    0
    Lotje, Het is inderdaad slecht nieuws, maar gelukkig zijn er nog andere oplossingen. Ik zou me daar inderdaad in verdiepen. Het is nog altijd een momentopname.

Wij zijn nu 1,5 jaar bezig. Na 1 jaar zijn we doorverwezen naar de gyn en moesten eerst een zaadtest doen. Daaruit bleek dat het zaad niet goed was. Onder de 1 milj. Het kon beter zei ze. Maar een tweede test heeft ze niet laten doen. We konden meteen het IUI-traject in. De eerste maand was het zaad uitstekend. We hebben nu 6 IUI's erop zitten en bij alle 6 was het zaad perfect.

Wat bleek: Mijn man had zeep gebruikt en later hoorde ik dat dat de zaadjes kan doden. Maar dat is mij nooit verteld en mijn man ook niet. Vandaar dat wij zo snel in dit traject terecht zijn gekomen. Aan de ene kant wel fijn maar aan de andere kant een klap geweest voor ons.

Ik probeer hiermee te zeggen dat het een momentopname kan zijn of misschien ook zeep.

En je denkt misschien aan het buitenland. De compagnon van mijn man doet aan zorgtoerisme. Zijn bedrijf heet verwijderd. Als je wil kan je een kijkje nemen op de site link verwijderd Ze verzorgen ALLE soorten behandelingen. Van IVF tot alle plastische behandelingen. Ze zijn erg professioneel. Ik ben bij het opstarten van het bedrijf samen met mijn man meegereisd met die club en mensen begeleid. We zijn in Istanbul geweest in een topkliniek. Je staat versteld hoe lux en goedkoop de zorg daar is. Denk er maar over na en kijk maar even op de website. Ik kan je ook informatie geven als je wilt.

Vooralsnog veel succes!

20. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie lieve berichten! jullie zijn schatten!

Ik ben blij met alle info die ik maar kan krijgen (alleen slecht nieuws kan ik nog niet aan). Durf dan ook nog niet te googelen naar mogelijkheden, maar dat komt wel.

Cilianne, mijn mannetje gebruikt idd zeep. Stopt hij na jouw bericht direct mee! Ben alleen bang dat dat weinig zal uithalen omdat bij hem helemaal niets gevonden had.. Ze gaan het over 6 weken nog een keer onderzoeken.
    Denk je dat ze in dat bedrijf meer kunnen dan in Nederland? Ik zou het heel fijn vinden als je aan de compagnon van je man kunt vragen of ze iets kunnen met mijn verhaal. Ik vermoed trouwens dat bij mijn mannnetje iets afgekneld moet zitten. Ik hooop dat hij wel levende zaadcelletjes heeft maar dat die 'verstopt' zitten en dat ze daar wat aan kunnen doen.

Patricia, ik zal er zeker behoefte aan hebben om met jou te praten. Ik ben er nog niet echt aan toe, maar zaaddonatie zal vermoedelijk onze volgende stap worden, nadat we alles hebben laten ondezoeken. Ik ben heel benieuwd naar je verhalen zal je (zodra ik er iets meer aan toe ben) een pb-tje sturen.

Mounia, hoe gaat het nu met jullie na jullie zaaduitslagen?

Share This Page