***Zora in de MMM***

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zora, Sep 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    joh meis, wat spannend voor je. Ik ga zeker duimen dat je geen berichtje krijgt vanmiddag en dat alles lekker door kan gaan.

xxx

2. Appie

Appie Actief lid

Dec 28, 2006
    397
    0
    16
    Ha die Zora,

Ik heb aan je gedacht afgelopen weekend en zie dat het nu nog even spannend is, maar inmiddels is het 14.15u en heb je hopelijk nog niets gehoord...?
    Dan dus woensdag de punctie! Met zoveel eicellen komt er vast een goede bevruchting! Wow zou echt gaaf zijn als deze eerste poging succes brengt!
    Veel sterkte met dit afwachten en ik hoop mee op goed nieuws!

Liefs, Appie

3. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Gelukkig meiden, ik ben niet gebeld dus heb net zelf gebeld en het gaat door. Woensdag om 11.00 uur worden we verwacht voor de punctie. En ik hoef maar 1 ampul pregnyl te spuiten ipv 2. Wel vreemd, iemand enig idee waarom dat is? Zijn ze bang dat ik te snel een eisprong krijg?

Heb trouwens ook een uitdraai van een semenonderzoek meegehad, ben even gaan google-en (dom ik weet het) en ik word er niet blij van wat ik lees. Er staat namelijk op het formulier dat mijn man veel ronde cellen heeft en dat schijnen cellen te zijn die niet kunnen bevruchten? En die bv met ICSI wel in de eicel gespoten worden maar neit doordelen of innestelen. Iemand hier ervaring mee?

Bah wat loop ik mezelf bang te maken hiermee. Weet emand trouwens waar je zo'n uitleg van een semenonderzoek kunt vinden op internet?

4. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

Fijn dat de punctie door gaat woensdag!
    Ik denk dat je maar 1 ampul pregnyl hoeft te spuiten ivm de kans op overstimulatie, ik heb ook een keer gehad dat ik toen maar 1 ampul moest spuiten.
    Wat betreft je vraag over het semen, daar kan ik je helaas geen antwoord op geven, maar gaat vast allemaal goed komen!

Ik duim voor een mooie oogst woensdag!

5. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    gefeliciteerd, weer een mijlpaal, ik hoefde altijd maar 1 ampul te spuiten en idd zoals beehappy zegt zal het ivm overstimulatie te maken hebben, ik heb me drie keer druk gemaakt of de eitjes ook eerder kunnen springen maar ik heb het nog nooit gehoord bij ivf/icsi

van de semen, dat weet ik helaas niet... ik weet alleen wel dat ze het zaad wel checken voordat ze de behandeling uitvoeren en ze dus altijd kunnen beslissen voor icsi

6. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    goh meis spannend, bijna de punctie ben erg benieuwd!!!
    Duim voor je.
    Over het semenonderzoek, ik kan me je nerveusiteit wel voorstellen.
    Hier moet het via tese en ik ben ook steeds bang dat er niets goeds gevonden word, maar de gyn stelde me best gerust.
    xxxx

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    he Zora wauw wat gaat dat hard ineens... en wat een hoop eicellen.

over dat semen.. ik heb begrepen dat isci zelfs een iets hogere kans van slagen geeft dus als ze toch over moeten gaat tot isci pakken ze de goede zaadjes..

word het zaad eigenlijk nog bewerkt voor ivf??? dan blijven zelfs alleen de goede zaadjes over toch???

nou ik zou me daar maar niet al te druk over maken....dat komt echt vast allemaal goed... anders hadden ze dat echt wel met je besproken... helemaal omdat het zaad al 6 keer voor iui is bewerkt

spannend meid.... doe maar zo rustig mogelijk aan..

xxx jose

8. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Zora, heel veel succes woensdag!
    Wat een hoop eitjes zeg, dat is super, ik hoop op een goeie oogst ;)

9. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Bedankt meiden. Ik hoop dat het meevalt en dat alles goed gaat. Begin nu wel een beetje de zenuwen te krijgen. Laat het maar over me heen komen meer kan ik niet doen.

Ik zal proberen hier morgen even een berichtje te plaatsen hoe het is gegaan.

Liefs Zora

10. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    Zora ooow wat spannend, morgen de punctie! ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, het is ook niet niks allemaal.
    ik kreeg voor mijn punctie valium tabeltjes, mijn zenuwen waren toen helemaal foetsie haha.
    meid ik ga flink voor je duimen hier!heel veel succes morgen!

liefs mounia

11. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    hey meid hoe is het met je? ben heel benieuwd! rust maar goed uit

12. lisa

lisa Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    2,534
    0
    0
    hey zora, vandaag heb je de punctie, heel veel succes meid.
    ik hoop dat er een mooi aantal eitjes gevonden worden.

ik denk idd dat je maar een ampul moest spuiten i.v.m overstimulatie.

ik zal voor je duimen, en rust maar lekker uit vandaag.

knuf lisa.

13. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Heel veel sterkte!!!

14. beehappy76

Zora, ik hoop dat alles goed is gegaan met de punctie, maar voor de zekerheid laat ik het kaarsje nog ff branden ;)

15. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi meiden,

Ik ben net terug van de punctie, het is me heel erg meegevallen alleen de linkerkant was pijnlijk en dus hebben ze de kleinere follikels daar laten zitten. Er zijn 15 eicellen gevonden en als alles goed gaat hebben we zaterdag de TP. Dus nu een paar spannende dagen. Maak me nu weer zorgen over de bevruchting. Ik lig nu lekker in de bank en de pijnstilling doet z'n werk goed gelukkig. De rest van de week ben ik ziekgemeld, ook op aanraden van het ziekenhuis. Dus ik probeer goed rust te pakken. Bedankt allemaal voor jullie medeleven het was vandaag echt spannend en gelukkig is het achter de rug.

16. beehappy76

Super 15 eicellen! Nu op naar een goede beruchting!
    Fijn dat de punctie is meegevallen en dat je de rest van de week vrij hebt genomen, doe het lekker rustig aan!

Liefs beehappy

17. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    wat mooi meis.... 15 eicellen super!!!! en gelukkig dat de punctie meeviel...

ik snap dat je je zorgen maakt over de bevruchting... het is ook zo,n hindernisbaan... eerst hopen op genoeg eitjes....dan wachten op bevruchting en dan de rest nog....

volgens mij komt het maar weinig voor dat er geen bevruchting plaatsvind...

ik hoop dat je deze spannende dagen goed doorkomt... wanneer hoor je of de bevruchting goed is gegaan???

ik duim zo ontzettend hard voor jullie meid....

veel liefs Jose

18. Sooner

Sooner Fanatiek lid

Oct 12, 2008
    1,338
    0
    0
    Wow Zora, wat is dat ineens snel gegaan.
    En zoveel eitjes. Goed hoor!
    Heel veel succes a.s. zaterdag (als dan tenminste def de TP zal zijn). En rust maar goed uit!! Je hebt het verdiend.

Ik heb ook veel getwijfeld over de zaadkwaliteit, omdat een uroloog van het zkh zei dat er eigenlijk een operatie moest komen bij mijn vriend.
    Die hebben we op aanraden van de gyn's (ze hebben erover vergaderd) afgezegd, omdat zij dat echt niet nodig achtten.
    Toch blijf je ongerust daarover.
    Maar als het niet goed zou zijn, dan zouden ze dat toch allang tegen je gezegd hebben?
    Komt vast helemaal goed.

19. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

Dec 3, 2007
    1,306
    0
    0
    Twente
    Hey Zora,

Tjeetje, je hebt de punctie al achter de rug en 15 eitjes! Goed hoor!! Fijn dat de punctie mee is gevallen. Hoe voel je je nu?
    Ik ga heel hard voor je duimen dat er zaterdag een tp is. Hoor je dit nog eerder? Of moet je echt tot zaterdag wachten?

20. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    1,059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai Zora,
    Wat fijn dat de punctie "meeviel"...Ga idd lekker van je rust genieten en neem niet teveel hooi op je vork. Ook al kan je het lichaamlijk allemaal makkelijk aan, geestelijk is er ook een hoop gaande. Al die spanning. Ik duim hard voor je dat er mooie cryo's komen na bevruchting...

Blijf met je meelezen

X

Share This Page