Bedankt voor de lieve woorden meiden, jullie zijn schatten! Hier weer rare ontwikkelingen. Omdat mijn cyclus nog weleens raar kan doen heb ik provera gekregen op dag 7 cyclus. Bij de laatste keer Provera heb ik braaf 10 dagen Provera geslikt en daarna nog 11 dagen moeten wachten op ongi. Wat denken jullie? Ben ik vandaag ongi geworden op cyclusdag 15 na maar 7 dagen Provera. Snappen jullie het nog? Ik niet in ieder geval. Ik ga nu even denken wat te doen, misschien maar even ziekenhuis bellen. Hoop niet dat ik nog verder uitgesteld word. We hadden ongi pas rond 6 januari of later verwacht. Voor alle lieve forumvriendinnetjes gezellige kerstdagen toegewenst!!!!!!
lieve zora, Als ik je schema zo bekijk ben je nog vijf weken bezig met allerhande pillen slikken voordat het ziekenhuis daadwerkelijk iets gaat doen (eicelmeting). Daar kunnen ze zich nu wel vast op voorbereiden toch? Als ik jou was zou ik het ziekenhuis bellen om te vragen of je vandaag met de pil mag beginnen. Brengt wat tempo in de zaak, zou mooi zijn! Succes!
Ja, dat ga ik maar even vragen denk ik. Maar ben bang dat ze het naar achter zetten want ze zitten vast aan een strakke planning omdat ik de punctie en TP in een ander ziekenhuis krijg. Vanaf 11.00 uur is er telefonisch spreekuur dus ben benieuwd.
Nou geen goed nieuws en geen slecht nieuws. Ik houd hetzelfde schema maar mag vandaag al beginnen met de pil. Dus dat gaan we dan maar doen. En dan pas 29-01 de eerste Deca, dus dat duurt nog wel even helaas...... Mijn enige angst nu is dat ik aan ga komen van de pil. Dus maar extra goed opletten wat ik eet.
Heel veel succes Zora. Met zo'n zorgvuldige planning moet het haast wel goedkomen, hoor! Fijne Kerstdagen, he!
Lieve Zora, Ik kom je even een knuffel brengen! *KNUFFEL* En je een fantastisch (en hopenlijk een zwanger) 2010 wensen. Fijne kerstdagen kanjer! xxx Maranka
Hoi Zora, wat een situatie weer...moet je tot 29-01 de pil slikken? Ga je dan zo snel aankomen? Nee toch? In ieder geval probeer lekker van de kerstdagen te genieten. Voor je het weet is het eind januari...we blijven voor je duimen.... Fijne kerst
zora: lieverd, je gaat ook aankomenvan de spuiten en de tp dus geen zorgen. ik was 76 na de punctie en nu (oke met kind maar ter vergelijking) 84 kilo. ik ben dus eerst afgevallen naar 65 kilo en toen aangekomen door de zwangerschap. dikke knuf en gewon lekker eten!
Lieverd, ik hoop dat het snel 29 januari is, je hebt het zo verdient! Een prachtig wondertje laat dit de start voor jullie zijn in het nieuwe jaar. xxx
meid wat een rare wending weer zeg, die vroege ongi... hoop dat je niet gaat aankomen van de pil, je hebt er zo hard voor gewerkt nu. geniet van de feestdagen en ik hoop zo op een geweldig begin van 2010!
@zora: wat vreemd van die snelle ongi! wel ' fijn ' dat je door mag gaan! over aankomen: ik heb de indruk dat ik van het spuiten van puregon/pregnyl ook een kilo of 2, 3 aan kom. maar die is er na ei/punctie/behandeling wel weer af. niet leuk he.. kerstkus!!!
Hoi Zora, Hoe waren de kerstdagen? Vreemd van de ongi, maar gelukkig niet extra vertraging.. Fijne jaarwisseling gewenst! Liefs
Bedankt meiden! Tjsa, het is maar even dat ik de pil slik, maar ik kom heel snel aan en heb er zo voor moeten ploeteren af te vallen. Tijdens de vorige IVF ben ik niets aangekomen. Maar toen heb ik echt op mijn eten gelet. Dat doe ik nu ook hoor en gelukkig is de weegschaal heel vriendelijk voor me. Kerst was heel gezellig. 2e kerstdag zijn we bij mijn ouders geweest met broer, 2 zussen en aanhang en kids. Daarna zijn we met mijn zusje en haar vriend de kroeg in gedoken. Ik had een Little Black Dress aan en kreeg heel veel complimentjes, dus mijn dag was helemaal goed. 1e kerstdag bij schoonouders geweest. Ook gezellig alleen zitten ons een aantal dingen dwars betreft mijn zwager (die nu ook weer papa wordt) en dat er nooit naar ons gevraagd wordt en mijn man zat het zo hoog dat hij opeens alles eruit gooide. Helaas werd daar niet zo goed op gereageerd. Eigenlijk vrijwel niet......mijn schoonmoeder heeft wel uitgelegd dat ze niet naar ons vragen omdat ze niet weten hoeveel wij los willen laten en bang zijn om ons te kwetsen. Gisteravond is ze langs geweest om te praten over alles. Mijn man heeft gezegd dat hij haar (hun) ook begrijpt maar dat wij ons doodgezwegen voelde en ook geen zin hebben om er zelf constant over te beginnen. Dus we hebben er gisteren over gepraat ook met betrekking op de zwangerschap van de vriendin van mijn zwager. We hebben geprobeerd uit te leggen dat wij het momenteel moeilijk hebben met zwangere vrouwen, baby's en kinderverjaardagen etc. Maar het was duidelijk dat ze het niet begreep. We hebben gezegd dat we begrijpen dat zij het niet begrijpt omdat je toch pas weet wat het is als je het meemaakt maar dat wij ons eigen ding blijven doen, dat we doen waar wij ons goed bij voelen. Ook al zien we zwager en vriendin nu even niet zo vaak. Wel jammer dat ze niet probeert het te begrijpen, maar daar maak ik me niet meer druk om. We hebben wel uitgelegd dat we nu met ICSI gaan beginnen en hoe de planning ongeveer is. Vorige week hebben we het verteld tegen een tante en oom en die oom bleef maar volhouden dat als we straks gestopt waren met de behandeling en er minder mee bezig waren we vanzelf wel zwanger zouden raken. Zucht..... dat mensen dat nog zeggen zelfs als je hebt uitgelegd dat 15 eicellen geoogst zijn en er maar 1 is bevrucht bij de 1e IVF. Ik moet zeggen dat het me weinig doet, die mensen weten niet beter. Zondag op Maandag nacht ben ik ook nog heerlijk ziek geworden. heb de hele nacht boven de pot gehangen en maandag de hele dag op de bank gelegen. Ik kon niets binnen houden. Gister ging het al wat beter gelukkig, maar vannacht weer misselijk. Nu gaat het wel weer. Ben blij dat ik me weer beter voel, zou vervelend zijn als ik oudjaarsnacht ziek ben. Nou dat was het weer even voor nu. Voor alle lieve vriendinnetjes hier: Een geweldig, prachtig, liefdevol, gelukkig, vruchtbaar 2010 gewenst! Waarin je liefste wens mag uitkomen! Dikke kus, Zora
Ohh meis, wat lijkt me dat vreselijk moeilijk als mensen je niet (willen?) begrijpen. Dat is bij ons de grote reden om niets te zeggen. En wat super dat je die domme opmerkingen naast je neer kan leggen zeg! Je bent een sterke vrouw Zora. Ik wens voor jou dat in 2010 je droom uit mag komen meis. Op naar een vruchtbaar 2010!
lieve zora, lieve mede fashionista MMMeid, nou ja seg wat een vervelend en verdrietig gedoe rond kerst. ik snap (ook sinds kerst.. ) heel goed dat doodzwijgen van ' je open zenuw ' onwijs pijnlijk is. lief dat ze er niet over willen beginnen, maar misschien toch beter als ze laten merken dat de deur naar praten voor hen open staat (mag jij kiezen of je erdoorheen gaat) kies echt even voor julliezelf he. dat vermijden van babys en zwangeren is denk ik wel een goede bescherming, voor zover je ervoor kan kiezen. snappen ze nu een beetje wat ICSI inhoudt, ook ' technisch '? (ik zit erover te denken een folder aan mijn fam te geven..) en die oom.......... GROoM!!! dat is zo pijnlijk en irri vind ik. er niet mee bezig zijn, come ON! wat zeg jij op zo'n moment? klap je van schrik dicht of gooi je er een confronterend repliekje tegenaan? heb ik laatst gedaan, dat werkte wel zeg, maar leuk was t niet over dat aankomen, superklote. krijg je dat er ook nog bij! maar- zolang je nog in een LBD kan.. ik merk trouwens ook dat ik van de puregon/pregnyl/uruzgan/remmers tijdelijk wat kilos aankom. stom! ze zijn trouwens na de punctie wel weer weg, heb jij dat ook? anyway, in 2010 gaat het ICSIcircus voor jou dus ook open. ik hoop dat het jullie snel geeft waar jullie zo naar verlangen, een lieve mooie gezonde zorababy. wat zal die het goed hebben bij zulke liefdevolle ouders. en.. wat zal ze (waarom zeg ik ze ) een hippe baby worden! knuffel en ik proost ook op jou en op de hele MMM morgenavond. en we trekken elkaar er wel doorheen in het nieuwe jaar.... *smak*
Lieverd, ik kom je even een knuffel geven. want wat is het leven soms kl*te toch? Jammer dat je zoveel onbegripvolle mensen om je heen hebt staan. Juist nu zou je heel veel steun moeten krijgen. Als je maar niet vergeet dat ik altijd een luisterend oor voor je ben. Ik hoop echt op een enorm wonder voor jullie in 2010. Het is je zo gegund. Laat de onwetenden maar links liggen en denk aan jullie zelf. Jullie zijn nu belangrijk. Ik denk aan je, liefs C.
hey meis, wat vervelend he', dat sommige mensen je niet willen / kunnen begrijpen. ik heb dan ook altijd zo iets van ach laat maar, ik kan het ze dan ook niet kwalijk nemen omdat ze niet weten hoe het zit. ik wil je alvast een hele prettige jaarwisseling toewensen, en hoop dat in 2010 onze dromen werkelijkheid gaan worden. liefs lisa.
lieve zora zo herkenbaar.. ik kom je een knuffel brengen.. en wens je gods zegen toe... en dat 2010 voor ons hier een mooi rose/ blauw jaar mag worden..
he meis... he wat naar... ik vind het wel goed van je mannetje dat hij eindelijk eens eruit heeft gegooid wat dit allemaal ook met hem doet.....vreselijk jammer dat er dan zo minimaal op gereageerd word...... ik vind je sterk.... en je hebt op dit moment wel andere dingen aan je hoofd.....maar het blijft pijnlijk.... en moeilijk..... het zou toch zo heerlijk zijn als je familie gewoon als een warme deken over je waakt... dat ze met je meeleven en echt begrijpen wat dit met jullie doet...... het is ingrijpend en soms best veel om alleen te moeten dragen.... jammer....... ik denk wel dat je gelijk hebt.... mensen beseffen zich helemaal niet dat het iets medisch is en niet een kwestie van er teveel mee bezig zijn.. degene die ooit die opmerking in het leven heeft geroepen ..........pppfffffffff en je blijft hem gewoon horen..... ik hoop dat 2010 voor jullie een prachtig jaar zal worden..... en wat een mooie tekst in je onderschrift... dat is hoe het is Zora.... hou je daar maar stevig aan vast want het is echt waar...... ik zal om 12 uur aan je denken.... veel liefs Jose