Zorg collega's..

Discussie in 'Corona forum' gestart door Indiana, 22 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Gewoon even benieuwd hoe en bij het met jullie is...

    Merk zelf dat ik 'onrustig' word, schaduwrooster om op Covid/ andere afdelingen staat er weer in, en heb er gewoon écht géén zin meer/weer in...

    Hoe is het bij jullie? Al weer volop bezig met de covid patiënten of valt het nog mee?
    Vind je het 'prima' om weer te beginnen, of herken je mijn gevoel?

    Geen idee wat ik hier verder mee wil hoor, zeker geen discussie of bijdehande 'het hoort bij je werk' etc... Gewoon fijn om te delen en weten hoe het bij andere is!
     
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik werk in de wijkverpleging. Bij ons nog geen corona maar wel 2 clienten die ervan verdacht worden. Van de week te horen gekregen dat we bij alle clienten weer mondkapjes moeten dragen. Eerder was dat alleen als we meer dan 15 min zorg moesten verlenen binnen 1.5 meter. Nu moeten we hem continu ophouden.
    De regeltjes op kantoor dat we er met Max 3 mensen mogen zijn enz.
    Bij dit alles dacht ik echt: daar gaan we weer.....
    Ik vind die mondkapjes verschrikkelijk en kan er echt niet goed tegen. Wordt er beroerd en nerveus van. (ASS zal ook meespelen)
    Ik ben continu bewust van dat ding op mn gezicht. Bij elke beweging, kriebel enz bedenken: niet aan kapje zitten.
    Na een paar uur ben ik kapot. Gelukkig mogen we tussen de cliënten door, op de fiets, het kapje afzetten. Maar bah bah bah. Maakt het er niet leuker op. Nu al een paar collega's die half aan het flippen zijn. 2 die ontzettend bang zijn om het te krijgen en zich waarschijnlijk binnenkort van de stress ziek gaan melden.
    Ik kan werkelijk geen corona meer horen:oops:
    Het moge duidelijk zijn dat een baan in het ziekenhuis/op een covid afdeling niet voor mij weg gelegd zou zijn. Echt respect voor diegene die dat doen
     
    Indiana vindt dit leuk.
  3. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Bij ons lopen de opnames nu ook rap weer op, eerst was het nog veel besmettingen en weinig opnames....nu niet meer dus. Ik kan niet zo goed tegen al dat verdriet van de familie rond de patiënt. Ik merk nu eig pas hoe diep dat het zit, de emoties van de 1e golf. Ik dacht dat het wel ging, maar ik zit toch wat strak in mijn geduld momenteel.
     
    Indiana vindt dit leuk.
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Ik ga hier niet letterlijk vertellen waar ik werk, maar als ik zeg dat Sjaak mijn baas is, dan weten jullie het vast wel.
    Ondertussen kan ik het woord corona niet meer horen en word ik gek van de tientallen interne mails hierover op een dag. Als je dacht dat er nu al testen te kort waren, wacht dan maar af, binnen nu en 3 weken zijn wij in elk geval door alle materialen heen. Personeel loopt over en extra personeel is bijna niet te krijgen. Tel daarbij de ongeveer dagelijkse telefoon of computerstoringen bij vanwege overbelasting en het is bijna onmogelijk om normaal je werk te kunnen doen.
    Overigens zijn hier heel veel besmettingen, maar maar 2 ziekenhuis opnames waarvan geen 1 op de ic. Dus wat dat betreft gaat het erg goed.
     
    Indiana vindt dit leuk.
  5. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Wij hebben inmiddels een kast voor alle Remdesivir....bij ons wel degelijk meer opnames.
     
  6. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Helaas herkenbaar dus.. de onrust en onmacht, maar ook het diepe gevoel van niet wéér :(

    Ben ook heel benieuwd hoeveel collega's er mentaal gezien gaan uitvallen en hoe ze aan het personeel gaan komen als het weer zo de spui gaten uit gaat lopen... ken eigenlijk geen collega's die van plan zijn om (weer) zo hard/ overwerkend van plan zijn erin te gaan...
     
    Emsy en Cindy1977 vinden dit leuk.
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Best bijzonder die verschillen, hoeveel besmettingen waren er vorige week bij jullie? Hier bijna 650. Maar het heerst hier vooral op basisscholen en bij 20-50 jarigen momenteel.
     
  8. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Wij zijn ingezet als een soort omloop/ondersteunend personeel op de cohorts. Wij maken de enorme hoeveelheden infuusvloeistof gebruiksklaar. Ons team staat zo weer klaar gelukkig, dat zit er gewoon in bij ons. Dat wil uiteraard niet zeggen, dat we er zo “blanco” ingaan als in maart.
     
    Indiana vindt dit leuk.
  9. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Weet je dat ik dat niet eens meer bijhoud....ik was zo blij dat er bijna geen opnames waren, ik zat met mijn hoofd in struisvogel modus :| En maar jodelen dat we maar 3 patiënten hadden....dat is van het weekend direct teniet gedaan :cry:
     
  10. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Balen zeg! Ik word dagelijks doodgegooid met cijfers dus kan daar moeilijk om heen.
    Ik kan mij goed voorstellen dat je erg tegen de komende maanden op ziet. Sterkte in elk geval.

    PS wij hebben flink personeelstekort, dus je bent welkom hoor. :p
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  11. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Nieuwsgierig: mag je weigeren om extra te werken?
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  12. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Als dat niet mag gaan mensen zich snel genoeg ziek melden... lijkt me dat het probleem daar alleen maar groter van wordt, hopelijk zien leidinggevenden enzo dat ook in
     
    Indiana vindt dit leuk.
  13. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Vorige periode hebben de collega's die ik ken dat allemaal vrijwillig gedaan, ik weet erbij die zeggen dat als ze nu verplicht gesteld zouden worden ze zich per direct ziek melden..
    Ik durf niet echt te zeggen in hoeverre ze je verplicht kunnen stellen, uiteindelijk heb je gewoon een uren contract... :$
     
  14. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Bij ons zijn de regels weer wat aangescherpt. Als een collega klachten heeft en zich moet laten testen gaat de woning op slot tot de uitslag bekend is en mogen de bewoners niet naar dagbesteding.

    Dit geldt inmiddels ook weer voor een bewoner die getest moet worden. De bewoners mogen nog wel van het landgoed af met begeleiding, maar gok dat dit niet lang meer zo is gezien de besmettingen in onze regio ook wel vlot gaan.

    Verder zijn er geen andere maatregelen getroffen nog.
     
  15. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Bij de 1ste golf had ik nog verlof maar nu ik terug ben merk ik pas wat een aanpassingen er gedaan zijn en waar men allemaal rekening mee moet houden. Ik moest haast opnieuw ingewerkt worden:o:

    Materiaal is wel redelijk schaars.
     
  16. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik heb collega's met bijv een 24-36 uur contract die altijd rond de 24 uur werken. Een enkele keer 2-3 uur meer.
    De manager heeft tijdens vorige corona gemeld dat je met zo'n contract bij personeelstekort, ingeroosterd kan worden tot 36 uur:eek:

    Eerlijk? Ik heb meteen m'n contract laten veranderen:oops:
    Ik had een contract van 28 tot 36 uur en 28 uur met een enkele keer een uitschieter naar 32 uur is voor mij als alleenstaande moeder gewoon de max.
    De gedachte dat ik verplicht 36 uur ingezet kan worden.....:|
     
    Indiana vindt dit leuk.
  17. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    pg afdeling hier, midden in de eerste brandhaard.
    het is bij ons wat betreft clienten erg rustig, geen besmettingen. maar de ellende van collega's die om iedere verkoudheid getest moeten worden en daardoor 3-4 dagen uitvallen breekt wel op. hierdoor zijn er veel openstaande diensten en dus veel onrust.

    wat betreft extra uren werken, bij ons roepen ze al heel lang dat je geen overuren mag maken, te duur enzo... waardoor veel collega's nu zeggen, ik werk mn uren deze week/periode dus ik kom niet extra werken. probleem voor de organisatie, niet de afdeling. alleen puntje bij paaltje moet er een andere collega komen, de locatiemanager komt niet op de werkvloer werken natuurlijk:roflmao:
     
    lindajl vindt dit leuk.
  18. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Snap ik volkomen, ik werk 16 uur en ben dat ook tijdens de vorige crisis blijven doen (oké, kleine kanttekening dat dat ook gezondheidstechnische reden heeft, maar toch...) Maar ik begrijp volledig dat je daar geen zin in hebt!!
     
  19. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Ik werk in een verpleeghuis, maar bij ons heeft onze zorggroep een contract met een ziekenhuis gesloten. Collega's met klachten worden door ons zelf getest, test gaat naar het lab van het ziekenhuis en we hebben tot nu toe steeds binnen 24 uur de uitslag gehad. Het testen en opsturen kan hier 24/7, dus niemand is langer dan 1 dag afwezig geweest. Echt ideaal! De testbereidheid is hierdoor ook veel groter.
     
    Cindy1977, nicole18 en Indiana vinden dit leuk.
  20. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Bij mij in het ziekenhuis begint het ook op te lopen, maar exacte cijfers heb ik niet. Zal zo op het werk eens kijken.

    Maar een paar collega's van mij zijn aangenomen voor een korte opleiding tot IC ondersteunende verpleegkundige. Zij kunnen bij een nieuwe golf ingezet worden voor bepaalde handelingen om het personeel daar te ondersteunen.
     
    Vero0504 en Cindy1977 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina