Hoi dames, Ik kom er misschien een beetje laat mee maar ik heb vorige week pas voor het eerst de afleveringen van 'ontvoerd' gekeken. Wat me het meest trof was de aflevering van Zoë. Dat meisje van bijna 3 dat naar vader in Canada moest en daar al 2,5 jaar zat. Moeder mag haar helemaal niet meer zien want vader heeft het volledige gezag gekregen. Wat had ik het moeilijk zeg tijdens het kijken van die aflevering! Ik voelde zo mee met die moeder en was er een beetje van slag van. Moeder was nog in therapie voor haar postnatale depressie dus kón gewoon niet terug naar Canada... en dan wordt je ook nog het ouderlijk gezag ontnomen. En als je zag hoe Zoë naar haar moeder toe rende die ze zooo lang niet had gezien. Ze was vreselijk blij! Nu een jaar na de opnames heeft ze Zoë niet meer gezien, alleen af en toe gesproken aan de telefoon. Echt verschrikkelijk... Hoe vonden jullie dit?
Ja.. Ik snap ook niet dat die moeder er niet ALLES aan doet om bij haar kind te zijn.. Terug naar Canada verhuizen? En vechten voor je kind!
Nou kunnen we moeilijk in in iemands leven kijken, maar ik vond het ook heftig en had ook hier en daar vraagtekens. Ik vond moeder er wel beter uitzien dan tijdens de eerste uitzending
Ja dat zei ik ook tegen mijn man... Als mijn dochtertje daar zou zitten dan ging ik daar ook wonen! Zodat ik haar toch af en toe eens kon zien. Ik zou ALLES doen voor mijn dochtertje.
Ze was sowieso aangekomen. In de eerste uitzending was ze net een skelet en nu zag ze er idd beter uit. Ze heeft ook een zoontje gekregen in de tussentijd.
Heb het stukje helemaal niet gezien. Soms kan je als moeder niks anders niks anders!! Eigenlijk zeg ik veroordeel deze moeder niet. Je weet nooit waar je voor komt te staan.
Het jammere vond ik dat dit verhaal eenzijdig werd gebracht. Uit niets is mij gebleken dat die vader niet goed voor dat meisje zorgt en er waren bij mij heel veel vraagtekens over de capaciteiten van moeder om voor dat meisje te zorgen. De keuze om een kind bij zijn vader te laten blijven en hem het volledige gezag te geven, wordt nog altijd heel weinig door rechtbanken gemaakt (uit de visie van kind hoor bij moeder), dus die rechter zal toch heel goed naar die zaak gekeken hebben. Desalniettemin zou ik het killing vinden om niet bij mijn kind te zijn. Ik had ook verhuisd naar Canada en dan er alles aan gedaan om een goede omgangsregeling te bewerkstelligen.
Ze hebben helemaal niet negatief over de vader gepraat hoor. Vader kan goed voor het meisje zorgen, alleen het erge is dat moeder haar dochtertje niet meer ziet en het meisje haar moeder ook niet. En DAT vind ik heel erg. Vergis je ook niet in de fouten die er gemaakt worden. Uit het verhaal kon ik opmerken dat er niet goed naar deze zaak gekeken is. Moeder had afgesproken dat ze na 3 maanden weer met Zoë naar Canada terug zou komen. Dit kon niet omdat ze langer dan 3 maanden in therapie moest. Vader deed aangifte en toen besloot de rechter dat het ontvoering was wat moeder deed en kreeg vader het volledige gezag. Ze hadden eerst moeten kijken van 'hee, moeder moet wat langer in therapie... we geven haar nog een paar maanden om zichzelf weer te hervinden en daarna moet ze terug naar Canada met haar dochtertje.' En nee we kunnen niet oordelen want we weten niet alles wat er speelt en toch blijft het aan me knagen... waarom gaat moeder niet naar Canada? Waarom is ze niet al lang achter haar dochtertje aan gereisd?
Het eerste wat ik ook zei was.. ik zou het eerste beste vliegtuig naar canada nemen en daar gaan wonen! Ik zou werkelijk ALLES doen om mijn dochter te kunnen zien.. En een zaak aanspannen over het ouderlijk gezag. Zij heeft net zo goed dat recht! Het is ook haar dochter! Misschien kan ze niet naar Canada reizen i.v.m. met de financiën? Zag dat ze ook alweer een zoontje had gekregen.. Dan nog begrijp ik het echt niet.. Je dochter ZO lang niet zien! Na een dag werken vlieg ik al mijn dochter om d'r nekje! Kan dat meisje echt waar geen ene dag missen! Maar zij zit natuurlijk in een hele andere situatie! Alhoewel ik er nog steeds met mijn pet niet bij kan.. Je kind.. zooooooo ver weg!
Ja idd... Ik vond het jammer dat ze er niet wat meer over vertelden. Ik denk dat iedereen die de aflevering gezien heeft zich afvraagt waarom moeder niet naar Canada gaat of waarom ze het niet hogerop zoekt.
Moeder heeft natuurlijk ook hier haar leven. Inmiddels een nieuwe relatie en een zoontje. Werk, familie etc. Niet zomaar wat je opgeeft om terug te gaan naar Canada. In deze zijn er geen goeie keuzes te maken helaas.
Ik ken het verhaal en de vrouw niet, maar weet wel dat het niet zo simpel is om zomaar even naar canada te verhuizen. Ik ben zelf 3 jaar bezig geweest met de procedure voor een verblijfsvergunning. En dat was in de tijd dat het nog soepeler was dan nu. Dus hoe wil je dat doen? Lekker makkelijk gedacht.. Tenzij ze zelf de canadese nationaliteit heeft, dan kan ze gaan. Maar zelfs met een canadese partner of in dit geval kind in canada, is dat echt niet zomaar te realiseren.
Tijdens de eerste aflevering had ze nog geen zoontje. En al zou ik nou nog zo'n leuk leven hier hebben, als het om mijn dochtertje ging ging ik daar heen. Daar ben je dicht bij haar, kan je misschien contact leggen en weer een 'band' opbouwen met je ex om toch je dochtertje te kunnen zien. Bij mij staat mijn dochtertje op nummer 1 en ja ik zou mijn familie missen maar dat zij dan zo. Geld speelt natuurlijk een rol en er zullen vast veel dingen bij komen kijken zoals daar werk vinden en af en toe terug naar Nederland om familie te zien. We weten natuurlijk niet of zij dit zou kunnen betalen, maar in mijn geval zou er altijd familie zijn die me hierin zouden willen steunen. Ook wat geld betreft. Je hebt gelijk als je zegt dat het moeilijk voor haar kan zijn en we kunnen niet oordelen, maar mijn gevoel zegt dat ik ondanks alles mijn dochtertje achterna zou gaan.
Niet zomaar nee mij hoor je niet zeggen dat het makkelijk zal zijn. Ik weet wel dat ik er alles aan zou doen om toch naar Canada te kunnen.
Maar zelfs dan nog..misschien is ze daar ook wel mee bezig? Zoals ik zei, bij ons liep de procedure al 3jaar. En al die tijd zit je gewoon in NL hoor. En voor het gros van de mensen met deze wens is het gewoon onmogelijk. Dus dan kun je alles doen wat je wilt, maar dat lost niet altijd alles op. Sommige dingen heb je niet in de hand. Maar nogmaals, ik ken het verhaal niet, mijn reactie is puur op basis van verhuizen naar canada
Dat is wat er denk ik ook wordt bedoelt met niet de andere kant laten zien. Want de rechtbank gaat op basis daarvan echt niet zomaar beslissen dat vader dan maar de volledige voogdij krijgt. In het filmpje hoor je de vader ook nog zeggen dat ze echt alle kansen heeft gehad, maar dat het op een gegeven moment ophoudt. Om heel eerlijk te zijn, kan ik me dat ook voorstellen, want ze zag er uit als een psychisch wrak. In dat opzicht vond ik het al heel wat dat vader toch toestemde dat kindje 3 maand met haar mee mocht. Als zij voor de therapie perse had moeten blijven, wil natuurlijk niet zeggen dat kindje ook moet blijven. Ze had ook na de therapie direct terug kunnen gaan (ik begreep er een beetje uit dat ze daarvoor al in Canada woonden en dus ook een verblijfsvergunning had, maar dat wordt niet uitdrukkelijk gezegd, dus misschien is het wel heel anders. Vind het in ieder geval triest als ouders zo ver uit elkaar wonen, maar het is niet erger voor de moeder dan als het voor de vader zou zijn. En dat gevoel kreeg ik wel een beetje.
Jammer dat we het hele verhaal niet weten want nu kunnen we alleen maar raden naar hoe het werkelijk zit. En voor een vader is het ook erg en dat laten ze ook zien in het programma want er zijn ook afleveringen waarbij de moeder een kind heeft meegenomen.
Ja, maar dat zijn dan illegale/strafbare acties van de moeder. Ik denk dat iedereen het daar wel over eens kan zijn dat dat echt niet kan. In dit geval was zij zo'n moeder en het kwam in ieder geval op mij over in het begin alsof haar onrecht was aangedaan. (Die moeder uit Suriname was hetzelfde idee, zij ontvoerd het kind, vader wil kind terug en dan ontstaat er ophef vanuit de (surinaamse) media. In ieder geval ben ik het met je eens dat er wel heel erg veel open is gelaten, waardoor je alleen maar kunt gissen. Aan de ene kant, kan ik het wel begrijpen want volgens mij is zij echt een donkere periode doorgegaan, waarin ze vast veel heeft gezegd/gedaan waar ze later spijt van had. Dat wil je natuurlijk niet allemaal op TV. Aan de andere kant had iets meer info (zonder direct heel prive te worden) wel veel kunnen verduidelijken.
Ja dat vind ik ook. Moeder heeft veel meegemaakt.. als klein meisje misbruikt en dit nooit goed verwerkt. Er zullen vast meer dingen gespeeld hebben waardoor het allemaal moeilijker is dan het lijkt.