Zorg en ort/vvt

Discussion in 'De lounge' started by Monique1985, Oct 5, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    ik werk in de zorg en werk onregelmatig ( 06:45/07:00 tot 23:30 ) zaterdag /zondag en feestdagen ..

Is je werkgever verplicht om ort te betalen ? Hiervoor werkte ik ook in de thuiszorg en kreeg gewoon ort over mijn gewerkte uren .. het stond niet in mijn arbeidscontract omdat het gewoon vanuit de cao is/was ik heb zelfs mijn gemiste ort gehad..
    nu nieuwe organisatie in thuiszorg en geen ort ? Maar wel ochtend /avond zat/zon en feestdagen bruto 11,30 dat schaal 35..

Weet iemand of het nu verplicht is of niet .. werkgever zegt omdat zij mij in schaal 35 heb gezet ik geen recht heb op ort ? Vind het maar vaag . Mijn ort was bij mijn vorige werkgever vaak meer dan mijn gewone loon en tikte behoorlijk aan .

2. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,768
    2,184
    113
    Volgens mij heb je gewoon recht op het hoor! Ik werk ook in de zorg in schaal 35 en krijg gewoon ort. Kijk anders je cao er even op na.

3. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik werk ook in schaal 35 maar krijg gewoon ORT.
    Zou als ik jou was de vakbond inschakelen.

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
    Ben je net begonnen? Je ort krijg je altijd een maand later. Dus dan zou t kunnen dat je eerste salaris nog zonder ort is. Anders is t heel raar en zou ik snel wat anders zoeken!

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,045
    46
    48
    friesland
    Vaag verhaal, je valt gewoon onder een CAO neem ik aan?

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Dit!
    Ik werk niet in de thuiszorg maar in een verpleegtehuis, schaal 35 en ook ik krijg gewoon ort. De ort van de maand augustus heb ik in september gekregen en de ort van september krijg ik in oktober. Dat gaat hier altijd een maand achteraf.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,628
    5,656
    113
    Is gewoon cao geregeld, dus als he nu weer in de thuiszorg zit hoor je het te krijgen.

8. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ts zegt dat haar werkgever aangeeft dat ze er helemaal geen recht op heeft.
    Dat mag volgens mij niet

9. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Klopt dat je het een maand later krijg en dat vroeg ik ook .
    Toen vertelde ze dat ik geen ort ga krijgen omdat ik in schaal 35 zit nou bij mijn andere werk zat ik daar ook + ort erbij
    Ik werk er idd nog maar net maar ik ga echt niet late dienst zat/zon en feestdagen voor dat schijt loontje werken dan .,

Maar is ort nu verplicht of heeft werkgever hier vrije keus in ? Ik dacht zelf verplicht omdat het in cao vvt staat toch ? En daar val ik onder .. ik wil haar pas een mail sturen als ik het zeker weet en nu snap
    Ik ook wat mijn cliënten steeds zeiden dat ze weinig betaalde maar was er nooit op
    In gegaan ik bedoel dat soort dingen bespreek ik niet met hun maar dat hadden mijn collega's wel gedaan en ik verdom het gewoon om zonder ort te werken . Ik hoef gelukkig niet te werken ( vrije keus redden het op 1 inkomen makkelijk ) dus ik ben ook zo weer weg en ga op mijn gemakje verder zoeken .

10. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wat een kolder, natuurlijk hoor je ort te krijgen! Neem anders even contact op met de salarisadministratie of P&O van je werk. Zij kunnen je meer vertellen en zijn vast ook beter op de hoogte.

11. Love1990

Love1990 Niet meer actief

ORT heb je gewoon recht op! Dat heeft niks met de hoogte van de salarischalen te maken. Ik zou idd even contact opnemen met P&O

12. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Dank jullie wel allemaal .
    Ik dacht dit al hoor, maar wilde het even zeker weten .
    Ik ga er achteraan en doet ze het niet dan zeg ik zo de baan op en bel mijn rechtsbijstand verzekering . Maar probeer het eerst met haar op te lossen..

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Wat raar zeg! Je hebt er idd gewoon recht op!
    Heb je al geïnformeerd bij collega's. Lijkt me sterk dat je voor zo'n salaris alle diensten gaat draaien.

14. Wat bizar.....

En al jouw collega's accepteren dit?

15. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Ja volgens mij gaan mijn collega's hier gewoon mee akkoord dat snap ik echt niet ..
    ik ga daar zeker niet mee akkoord , maar ik had sowieso het gevoel dat de baas/werkgever beetje over iedereen heen loopt . Ik snap dat niet ik zou zo weg gaan er zijn genoeg banen te vinden hier in de regio in de zorg dus daarvoor hoef je echt niet te blijven dus . Ben ik iedergeval niet vanplan . Ik hou van mijn werk maar ook van een goed loontje en nu heb je dat echt niet ..

16. jessiejz

jessiejz Actief lid

Apr 19, 2013
    294
    70
    28
    Female
    verzorgende ig
    Gelderland
    Ik werk in de zorg als ig-er en krijg gewoon in schaal 35 uitbetaald en daaroverheen ort. Wel altijd achteraf

17. LizMe

LizMe Fanatiek lid

Aug 7, 2016
    3,864
    2,548
    113
    Wauw wat bizar!
    Je moet ort krijgen idd.
    Snap dat je dit niet accepteert er zijn genoeg banen in de zorg op dit moment gelukkig.

Share This Page