Hoi het lukt mij maar niet om af te vallen, heb vanalles geprobeerd van calorieën tellen tot Sonja bakker. Zou het aan de leeftijd liggen ( 41). Heb weleens gehoord dat dan je stofwisseling veranderd? Ik ben ongeveer 1.70 en weeg nu 103 kilo, dus er moet echt wat af. Heeft iemand goede tips? Of een paar goede voorbeelden van dagmenu's waarmee je goed mee bent afgevallen?
Ik zeg ook Weightwatchers. Dat is echt een stok achter de deur! Ik ga nu nog eens in de zoveel tijd als lifetime member 15 kilo afgevallen die bleven plakken na 2 zwangerschappen. Met een goeie coach en groep is dat echt makkelijker dan alleen!
Ik herken dat wel hoor. Hier ging het ook moeizamer na mijn 40ste. Ben nu 16 mnd na geboorte zoontje eindelijk weer op mijn oude gewicht. Ik heb geen dieet gevolgd, maar eigenlijk gewoon op mijn eten gelet. Dat betekent dat ik minder koolhydraten eet. Tussen de middag eet ik bv sneller een omelet/roerei met daarin wat groente of een maaltijdsalade, of bv restjes avondeten aangevuld met rauwkost. Voor het avondeten probeer ik eraan te denken om een groot glas water te drinken, zodat ik minder de neiging heb om mijn bord twee keer vol te scheppen en af en toe zondig ik heel bewust en probeer er dan extra van te genieten. Ik ben ook een slechte ontbijter, wat natuurlijk helemaal niet goed is. Nu lukt het me om wel te eten, waardoor ik minder snaai gedurende de dag. Ik eet wat griekse yoghurt 2% vet, met granola met gedroogde vijgen en daarbij wat pompoenpitten en gedroogde cranberries.
Hier lukte het ook niet echt en had veel geprobeerd. Nu doe ik weight watchers en gaat het wel goed. Ik kan dat dus heel erg aanraden.
Weight watchers inderdaad. Het afvallen na de eerste 2 bevallingen was geen enkel probleem, maar na de derde was ik boven de dertig, en pff, ze zijn er nog steeds niet af. Alle echte dieten hield ik niet vol de afgelopen 2 jaar, weight watchers ben ik ook niet meer zo trouw in, maar vooral in het begin helpt het heel erg om te zien wat ik beter wel en wat niet kan eten. Nu gaat het al een tijdje best goed, en val ik langzaam af. Terwijl ik niet het gevoel heb te dieten.
Een vriendin van mij doet nu trouwens dit: https://www.porsie.nl/het-idee/ en is hier enthousiast over. Je mag alles eten als het maar in de dagelijkse bakjes past.
Ik val in de herhaling, maar ik zeg ook weight watchers. WW is veel meer dan enkel calorieën tellen, maar ook het leren kiezen van producten die een verzadigd gevoel geven. Het is een eetwijze die je de rest van je leven kan volhouden, zonder dat je bepaalde producten en/of voedingsstoffen geheel uit je eetpatroon moet schappen. Vaak is dat op de lange termijn lastig vol te houden. Daarnaast vind ik het heel gebruiksvriendelijk. Ik ben fan .
Bedankt! Heb even gekeken op de website van weight watchers, hebben jullie het via de app gedaan of ook naar de bijeenkomsten gegaan?
Ik ben wel nog begin de 30 maar volg nu 10 maanden weight watchers. Moet veel afvallen maar er is nu wel 20kg af al. En moet zeggen dat ik er geen honger bij heb en nog alles eet. Het is een mentaliteitswijziging en je moet er 100% klaar voor zijn! Zelf volg ik het enkel via de app. De connect-community die je daar hebt, is wel super!
Hier de app en cursus. Eerst alleen de app en dat ging prima. Maar ik ken mijzelf en was toch bang het niet goed vol te houden op de lange termijn, dus heb ik ook de cursus genomen. Niet voor de gesprekken maar omdat ik het zoveel geld vind, dat ik het zonde vind om tijd te verspillen. Ik ben nu het meeste kwijt en probeer nu of ik het zonder app ook vol kan houden, mijn abbonement loopt nog meer dan 8 maanden om nog 9kg af te vallen, tijd zat dus om te kijken of het nieuwe patroon er ook zonder app al in zit.
Of even langs een dietist. Die neemt samen met jou je eetpatroon door, inclusief je motivatie, en dan maak je samen een plan dat bij jou past en wat niet al teveel moeite zou moeten kosten.
Ik heb "support" gezocht. Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben 43 en (ik weet het, jong nog, maar het is echt waar) bezig met de overgang. Ik krijg er het heen en weer van. Het ligt al meer dan een jaar stil, als het al niet langer is. In 2016 ben ik begonnen met hardlopen en tennis en daar had ik ongekend veel lol in. Ik viel wel wat af, maar niet veel. Wel kreeg ik betere vormen. Tot ik in april mijn hamstring scheurde en een behoorlijk gekneusde meniscus had. Ik heb drie maanden op een heel laag pitje gestaan en hardlopen en tennis werd toch wel wat afgeraden. Ik besloot om me in te schrijven bij de sportschool en te starten met het sterker maken van mijn spieren en mijn conditie op peil te houden. Ik zag er tegenop, want fitness is niets voor mij. Dacht ik. Maar man oh man. was ik daar maar mee begonnen! Want ik vind het zo ontzettend leuk. Er zit een fysiotherapeut in de sportschool en samen werken we nu aan een mooi programma. De eerste keer was het wegen en meten enzo, want dan vind ik het wel leuk een nul punt te hebben. Afgelopen week had ik een baalmoment; thuis op de weegschaal na vier weken nog nul komma niets nul. En toen dacht ik echt; waarom doe ik dit? Maar goed, al relativerend; omdat ik het leuk vind, om me fit en energiek te voelen en te leren vertrouwen op normaal eten en bewegen. Vet verbranden, spiermassa opbouwen .. In je hoofd weet je het. Enfin.. lang verhaal kort; er is deze week een afvalprogramma begonnen, daar doe ik aan mee. Niet omdat ik niet weet wat gezond is etc. Maar vooral omdat ik kierewiet werd en word van alle mogelijke diëten en geen boterham meer durfde te eten. Resultaat; ik at veel en veel te weinig. Als ik zie wat ik moet eten .. Hoe dan ook. Die eerste periode was niet voor niets. Want ik ben gisteren weer doorgemeten en ik ben dus nu 1 kilo kwijt zichtbaar op de weegschaal, maar onzichtbaar ben ik 2 kilo aan vetmassa kwijt en is de spiermassa met 500 gram toegenomen. Oh.. en mijn conditie aanzienlijk beter en mijn armen zijn zelfs al iets dunner Zo doe ik het dus; met behulp van. Een stok achter de deur. Zodat ik straks weer genoeg vertrouwen heb om geduld op te brengen en nog meer af te vallen (minimaal 20kg)
Ik heb net gekeken maar ik kan gratis een app downloaden van weight watchers, durf me nu niet te registeren , zit ik dan gelijk ergens aan vast?
Maar wat eet en drink je dan precies op een dag? Kan je een voorbeeld geven? Ik neem aan dat je voor je 40e wel eens een dieet gevolgd hebt? Viel je bij eerdere diëten helemaal niet af? Of vond je het moeilijk vol te houden? Hoe zit het met bewegen? Sport je?