Dat lijkt mij ook verschrikkelijk moeilijk... Anders kun je nog weleens denken van 'ach, ze hebben hem 3 maanden geleden nagekeken - en toen was er ook niets te zien in het bloed.. ' Staat je man zelf daar wel rustig in ? Verder blijft zijn geschiedenis natuurlijk wel bestaan. Een huisarts neemt geen extra risico en houd dit in zijn achterhoofd en zal minder lang 'aankijken' en bij twijfel uitslag (waarschijnlijk een ontsteking... maar) toch eerder overgaan tot verder onderzoek gezien 'de geschiedenis' . Toch even een echo of bloedprikken of een punctie bij een vreemde zwelling. Dat soort dingen. En waarschijnlijk geeft het ook wel rust- zolang je man gezond is en geen kwaaltjes heeft - heb je nu niet meer de controles die je weer in de stress terugslingeren... maar ja, wanneer die kwaaltjes er wel komen (en die horen soms ook gewoon bij het ouder worden...) dan kan de stress weer snel toeslaan helaas. Maar oke. Voor nu weer rust en een lekker zonnetje.. geniet ervan!
Nou, de uitslagen waren helemaal goed! Lekker een gebakje gehaald vanmiddag om het te vieren In december de laatste controle, dan bloedonderzoek en ct scan. Ik zei tegen de uroloog dat ik het liefst had dat hij de rest van zijn leven onder controle zou blijven... Hij begreep dat best maar zei dat we er echt op kunnen vertrouwen dat en al jaren onderzoeken worden gedaan en mannen daarvoor 10-15-20 jaar op controle voor zijn gebleven en dat de kans dat dit ooit terug komt zo ongelooflijk klein os dat we ons echt geen zorgen hoeven te maken... Daar moeten we(eigenlijk ik, want mijn man heeft er wel vertrouwen in) dan maar van uit gaan!
Wat fijn! Heb je topic gelezen toen je het opende maar niet gereageerd. Blij om te horen dat de uitslagen goed waren!
Zo herkenbaar. Ik had het zelf in mijn borst ( nu net jaar geleden)en denk bij elk pijntje en krampje ergens in mijn lijf dat het mis is. En ondanks dat ik weet dat de stress dan op mijn lijf slaat gebeurt het toch. Je kunt dat gewoon niet tegenhouden, heel lastig...
Dat is het, met je verstand weet je best dat je je niet druk moet maken enzo, maar soms overvalt de angst je ook gewoon.... ik heb heel soms opeens de paniek dat ik mijn man kwijt zal raken....
Ik hoop dat het bij jou ook allemaal goed blijft gaan. Hier is het wel zo dat het in de loop van de afgelopen vier jaar er meer los gelaten kan worden...