Ergens snap ik Justdakota wel. Zij hebben een dure opleiding gehad, langer moeten leren dus kost meer geld, vaak heb je in dit soort functies veel meer uren dan de standaard 40 uren. Dus minder vrije tijd maar wel een goed loon. En natuurlijk daar kies je zelf voor maar ik kan me voorstellen dat je het gevoel krijgt hiervoor 'gestraft' te worden. Want je hebt een lange weg moeten afleggen qua opleiding en waarschijnlijk werkervaring voordat je dat niveau hebt bereikt. Als je dan voor veel zaken meer moet betalen kan ik me voorstellen dat je daar van baalt. Mensen met een minder inkomen krijgen toch vind ik persoonlijk veel steun in de zin van toeslagen etc, niks mis mee natuurlijk en fijn dat dit er voor deze mensen is. Maar ergens voelt dat niet eerlijk denk ik als je zelf hard geknokt hebt om een hoge functie te krijgen. Pfff vind het moeilijk uit te leggen maar ik snap dat justdakota het Niet fijn vind om voor dezelfde PSZ een hoger bedrag te moeten betalen. Kinderen krijgen allemaal dezelfde aandacht dus betaal dan ook allemaal het zelfde. Ik kan me trouwens wel super irriteren aan mensen die niet WILLEN werken en echt de toeslagen nodig hebben om rond te komen. Dan denk ik echt van kom van je luie reet af en ga werken ( niet de mensen die ongevraagd thuis zitten). In sommige gevallen is werken niet eens aantrekkelijk, door de toeslagen. Dan mogen ze het afschaffen van mij. Ik denk dat er op dat punt veel te bezuinigen is qua toeslagen. Want in mijn ogen krijgen veel te veel mensen toeslagen terwijl ze eigenlijk prima kunnen gaan werken. Dat geld kan veel beter naar mensen die het echt nodig hebben
nope zekers... je wilt het beste voor je kind... dat die niet de dupe wordt van je eigen shit en toch gebeurt het.. 3 jaar geleden verdiende we samen ruim 2x modaal. kregen geen 1 soort toeslag of wat dan ook.. moet zeggen dat ik dat liever had.
een psz is niet enkel om samen te spelen, het is een voorbereiding op school met veel aandacht voor taal etc.
Inderdaad voor de luie mensen de toeslagen afschaffen. Het is tegenwoordig te makkelijk. Ik heb eens van iemand gehoord dat ze een ziekte die niet aan te tonen is wilde faken en op die manier dus een uitkering te kunnen krijgen. Mensen die de juiste weg kunnen krijgen het nog voor elkaar ook.
En dat is een eerste levensbehoefte? Net als wonen, eten enzo. Dacht het niet. De meerderheid van de kinderen gaat echt niet naar een PSZ.
Ja helaas wel he. Doe maar snel beter worden ja. Heb je topics wel eens gelezen. Is ook niet niks meid.
zolang ik een huis boven me hoofd heb kan eten en de kachel aan kan zetten ben ik al . soms heb je hele lieve mensen die wat toestoppen zodat je eens iets leuks voor jezelf kunt doen... maar vragen of ze maandelijks psz willen betalen gaat me iets te ver hahahah gelukkig hebben we leuke speeltuintjes hier waar ook wel andere kids spelen.
MRS Nuke hier precies hetzelde 3 jaar geleden zaten we er nog heel erg goed bij, helaas ook door baanverlies van manlief en een dsb hypotheek is ons leven omgedraaid tot een wsnp, helaas. ik had het toch liever andersom hoor, want als ik nu medicijnen nodig heb gaat dat van ons eetgeld af, en dan ben ik blij dat we af en toe wat krijgen, van wie dan ook we zijn er super dankbaar voor. dat maakt het juist in mijn zieke tijd heel wat makkelijker. want helaas kan ik de fisio niet betalen die ik ooo zo nodig heb. maar goed toch ben ik gelukkig. en dankbaar dat we in een zorgstaat wonen.
Ja, kdv. Maar we hadden het over de PSZ. Dat is geen eerste levensbehoefte. Begrijp niet dat dat gesubsidieerd moet worden.
Dat is absoluut waar. Wat fijn dat je zulke mensen om je heen hebt. Dat helpt toch altijd weer een beetje. Zolang je kind niet weet wat hij mist is het ook niet erg. Als hij maar gelukkig is.
Punt is gewoon dat er nog steeds enorm veel kinderen rondlopen met een taalachterstand, ook mijn kinderen zijn niet de snelste en leren (of leerde) enorm veel op de peuterspeelzaal. Op de kinderdagverblijven bieden ze nu ook een programma aan als voorbereiding op school. Veel kleuterklassen zijn enorm druk en wanneer kinderen die niet naar een peuterspeelzaal of kdv zijn geweest met dus zo'n programma beginnen dan helaas al met een achterstand en worden vaak ondergesneeuwd. Het is geen eerste levensbehoefte nee maar wel degelijk enorm belangrijk voor de ontwikkeling van het kind. Niet ieder kind krijgt thuis bijv ook de juist ondersteuning mee en hier springt een psz op in.
Dames, De discussie dwaalt af. Het gaat hier over de zorgtoeslag. De laatste paar pagina's gaat het (tussen een beperkt aantal mensen) alleen nog maar op een soms onvriendelijke wijze over opvang, psz en kdv. Zullen we weer ontopic gaan?
ik betaalde voor de psz 60 euro voor 2 dgdelen per maand en verdien nog onder modaal met zijn 2tjes. vriendinnetje van mijn dochter betaalde voor de zelfde dagen 2,50 pm. vond dat wel een heel verschil.
hypotheekrente van je belastbaar inkomen af mogen trekken is ook geen eerste levensbehoefte en toch mag dat, verdien je 40000 euro per jaar en betaal je 10000 euro rente dan wordt je belastbaar inkomen 30000, en daardoor kunnen mensen dus wel in aanmerking komen voor bv zorgtoeslag kindgebonden budget, in verhouding tot mensen met het zelde inkomen die huren dat niet krijgen. en ja tot 27 december hebben we nog een koopwioning, en dus ook dat voordeel maar straks niet meer. en vind het niet erg maar vind het opzich ook niet eerlijk. en een groot voordeel voor vele mensen die dus een koopwoning hebben, en dat hoor je nergens terug. er zijn veel voordelen voor de rijken hoor, net als dat er voordelen voor de armen zijn gelukkig, dat houd het leven fijn. al dat gezemel, ik wou dat ik nog veelmeer belasting kon betalen, dat zou betekenen dat je heel goed zit, en dat zou ik met liefde delen met mensen die het ongewild minder hebben. (de slecht betaalde maar o ze belangrijke banen) ik vind wel dat mensen die bij de soos zitten best meer getrikkerd mogen worden om te werken dus vind wel dat het verschil tussen de slechtbetaalde banen en tussen de mensen biij de sociale dienst groeter moet zijn, en dat is nu niet het geval. en dat maakt dat mensen die bij de soos lopen (en ja dat kan ook tegenwoordig met een eigen woning weet ik uit eerste hand) zich niet erg gemotiveerd voelen om te gaan werken, dat zijn mensen met een laag opleidingsnio en die dus een slechtbetaalde baan moeten pakken, en als je dan ziet dat je er netto niets op vooruit gaat ja dan blijven ze liever thuis, en gaan wat zwart bijbeunen, dat mag aangepakt worden van mij hoor. dus ben voor een werkend NL, in iedergeval 1 iemand uit het gezien, zodat je niet afhankelijk bent van de soos, (sociale dienst) en de maatschappij dus niet extra veel geld kost. maar goed dit is een discussie die nooit gelijk zal worden, iedereen zijn eigen gedachten, eigen meningen enz. en is dat erg opzich niet. maar vind sommigen wel erg zwart wit reageren, en vooral net zo lang draaien dat het voor hun zelf goed uitkomt, en weinig gevoel voor samenhorigheid hebben, maar geloof me voor iedereen kan het tij draaien, en kan je aan de andere kant komen te zitten, en dan wil je ook graag dat je het kunt redden en tegoemdkomingen zien.
Dobbel, je ziet hopelijk het verschil wel tussen een korting op de belasting die je moet betalen, en het krijgen van gratis geld? In het eerste geval moet je sws betalen, in het tweede geval is dat nog maar de vraag...
Wat een afgunst lees je hier. Wia inkomen bruto 18.000 per jaar. 1050 inkomen per maand wia huur zorg kinderkorting en je hebt ongeveer 1500 euro aan inkomsten totaal. 135 euro ziekte kosten verzekering 575 huur. 135 licht en stroom 60 per kwartaal water 150 schuld idd eigen schuld. ziggo online of tele 2 50 euro per maand gewoon basis abbonoment mobieltje het goedkoopste abonnement kleding kinderen per drie maanden schoenen. Deze maand hield ik net 350 euro over om te eten. Daar zit deze maand een verjaardag bij. 25 euro de goedkoopste voetbalschoenen want ja ook mijn zoon wil op voetbal. 100 euro per jaar contributie. Voor 150 euro grote boodschappen gedaan 100 op zij gelegd voor de vergeten boodschappen. O ja nog een dochter die in de nachtluiers zit 8 euro lidl. Ga zo maar door. Kleding voor me zelf wat is dat nieuwe schoenen wat is dat. En je komt echt niet zo maar in de wia terecht daar moet je echt wat voor mankeren. Ruilen? Ik ben van een generatie die niet alles kreeg van haar ouders werken van af het moment dat het kon de laagst betaalde banen net genoeg om niet te verzuipen. Tja ruilen sommige en dan heb ik het nog niet slecht en red het elke maand maar ook mijn zoon kijkt mij aan met zijn puppie ogen mama mag ik dit mag ik dat mag ik zus en dan moet ik hem steeds te leur stellen. Eten gaat voor plezier. Wil ook wel een keer per week met me kids naar het zwembad of iets of eens een dagje uit naar een pretpark. Dit jaar zijn we weg geweest van het vakantie geld het goedkoopste geboekt bij vakantie veilingen maar burgerszoo zat er niet in. Toch waren we uit. Uit eten deden we niet een patatje bij de patat boer dat is voor ons tegenwoordig en luxe. En toch stort ik nog drie euro in de maand aan de dieren bescherming omdat ik vind dat ik ondanks ik niet veel heb toch maatschappelijk wat bij moet dragen ook voor ander leed wat er speelt. Was ik maar anders geboren had ik maar een goede studie kunnen doen. Mijn hersenen zijn niet capabel genoeg daar voor. Niet iedereen word geboren met een iq boven de 100. En als je dus een lager iq hebt kom je al eerder onder aan de trap te recht en kunnen de mensen zo als ik niet hun kinderen alles geven wat ( de rijkere ouders wel hun kinderen kunnen mee geven een spaarpotje voor een studie huis of wat dan ook) Denk daar maar eens overna. En nee dit is geen klaagzang maar de werkelijkheid.