zorg toeslag willen ze afschaffen

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by prisje22, Oct 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Tja als ik het alleen zou kunnen. ;)

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    we kunnen net zo goed allemaal in een doos gaan wonen...we kunnen straks alle inkomsten aan de zorg overmaken als het zo door gaat

3. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    #303 loetje, Oct 27, 2012
    Last edited: Oct 27, 2012
    Nouja, als ik de reacties in dit topic zo lees, hebben sommige "meer" verdieners hier geen enkele moeite mee. Sterker nog, het is vooral veel "eerlijker";) Mensen die niet kunnen voldoen aan een gelijke premie als de rijkere onder ons, hebben ook totaal geen recht op zorg. Al helemaal niet te spreken over de psz. Kinderen van ouders die geen 70 euro per maand op kunnen hoesten, moeten hun kinderen maar thuishouden, want hòe oneerlijk is het dat zij minder hoeven te betalen? Als je deze verschillen op inkomen niet zou hanteren, zou er geen psz meer kunnen draaien, maar dat maakt niet zoveel uit denk ik dan. Liever GEEN psz, dan een paar 10'tjes meer betalen.. Oh, of wel die paar 10'tjes willen betalen, als iedereen het dan doet. Leuk dat er dan 8 kindjes van een groep van 20 niet meer naar de psz kunnen. Maar wat maakt dat de meerverdiener nou uit, die paar koters meer of minder. Als de kosten maar gelijk getrokken worden....

Jaja, simpele zielen:$

Iederèèn heeft het momenteel moeilijk. De rijkeren onder ons omdat ze in verhouding meer af moeten dragen. De armeren onder ons, omdat ze simpelweg niet genoeg geld binnenhalen om netjes aan alle rekeningen te kùnnen voldoen.. Vooral in deze tijd van flinke crisis zijn het misschien de grotere handen die de zwaardere lasten moeten dragen, maar is dat ècht zo raar dan? Straks kruipen we met z'n allen weer uit de crisis en worden de verhoudingen weer wat gelijker getrokken. NU moeten we roeien met de riemen die we hebben. So be it!!! En natuurlijk blijven er dingen superraar (denk aan de lonen van de zorgtop, belachelijk), maar laten we elkaar alsjeblieft geen dingen verwijten en wees blij dat je je steentje bij kunt dragen om het leven voor iedereen dragelijk en een beetje leuk te houden. Is het niet voor je buurvrouw, dan misschien wel voor je buurmeisje/jongetje wat de onschuld zelve is en al helemaal niets kan doen aan die hele rampzalige financiele shitzooi wat we er met z'n allen van gemaakt hebben in deze wereld?

4. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Vroeger had je ook al een onderscheid hoor. Toen was je tot een bepaald inkomen verzekerd dmv het ziekenfonds (ja, ik weet zelf nog dat de premie daarvan 15 GULDEN per maand was). Verdiende je boven die grens, moest je jezelf particulier verzekeren.

5. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,663
    1,426
    113
    Ik mis de respect knop, goed gezegd, het is gewoon erg jammer dat er zoveel mensen rond lopen die alleen aan zich zelf denken.

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ook hier de respect knop, heb zelf al een paar keer zo iets proberen te schrijven maar door mijn woede naar een paar dames toe lukt dat niet, maar ben het zoooooooo met je eens.

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Dat weet ik ook nog ja. Maar toch was dat anders.

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Zo dicussie gesloten ;)

Maar ben het zeker met je eens Loetje! ;)

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Toch jammer dat als je hier eerlijk je mening geeft meteen simpele ziel of egoïst word genoemd.

10. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #310 luckybird, Oct 28, 2012
    Last edited: Oct 28, 2012
    Ik vind dat toeslagen soms rare prikkels geven. Zo ook een collega van mij, werkt 3 dagen terwijl dat prima 4 of 5 kan zijn (ook geen gezondheidsproblemen of bijzondere sociale omstandigheden), maar nee haar woorden: " ik zou wel gek zijn, dan heb ik minder vrije tijd, raak ik mijn huursubsidie en zorgtoeslag kwijt en mijn kortingspas". Tja , dat is dan wel zuur voor degenen die dat voor haar moeten betalen in ons " sociale" stelsel en haar op woensdagmiddag alvast een heel fijn lang wekend mogen wensen.dat vind ik verre van sociaal.

Over het hele voorstel valt volgens mij nog weinig te zeggen. Als je geen zorgtoeslag meer krijgt maar ook minder loonbelasting gaat betalen dan kan het onder de streep toh gelijk blijven bijvoorbeeld. Ik denk dat we de plannen maar even af moeten wachten voor er conclusies getrokken kunnen worden.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,073
    113
    ja, beetje vreemd dat je hier niet je eerlijke mening mag geven en ik heb al gezegd dat het voor mij helemaal niet afgeschaft hoeft te worden, maar voorbeelden zoals hierboven vind ik dus echt niet kunnen. toeslagen prima, maar voor de mensen die echt niet kunnen werken dus niet voor diegenen die niet willen werken.

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar goed daar kan jou collega niks aan doen.

De staat bepaald dat er vanaf een bepaald inkomen mensen recht hebben op toeslagen ( toeslagen waar iedereen voor betaald dus ook zijzelf! ) Als ze meer werkt raakt ze ze kwijt en heeft ze dus hogere lasten als wat ze nu heeft.

Zou jij wel meer gaan werken dan als je er uiteindelijk op achter uit gaat?

13. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Maar zo werkt het hier wel. Ik heb mezelf namelijk genaaid door te gaan werken. Bleek mijn loon lager te zijn als mijn ww uitkering. Maar ik dacht dat zal wel aangevuld worden, ik heb tenslotte een baan (ben zwanger en nemen me nergens aan dus doe nu werk onder mijn niveau voor het min uurloon). En ik dacht dat 'ze' graag mensen aan het werk zien.
    Dus contact opgenomen met het uwv welke mij als advies gaven om niet te gaan werken omdat mijn uitkering meer is en ze dit niet aanvullen. Helaas had ik al getekend dus als ik op zou zeggen zou ik helemaal geen uitkering meer krijgen.
    Ik werk nu dus 5 dagen per week, ipv mijn altijd 3 gewerkte dagen in de week. Nu voor een loon minder dan mijn ww.
    Is dat krom of is dat krom?
    Ik begrijp nu dus wel dat er mensen zijn die 'profiteren' ze motiveren namelijk totaal niet om mensen aan de slag te krijgen

14. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Saja87: Ik gaf aan dat het soms rare en in mijn ogen verkeerde prikkels geeft. Hier voor is de regeling niet bedoeld in mijn ogen, dit is toh een sociale regeling en geen regeling bedoeld voor opportunisten. Is ie dat wel, dan mogen ze hem gisteren afschaffen van mij.

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Het is ook krom.
    Maar zou jij jezelf naaien dan? Om door meer te gaan werken meer uitgave te hebben?

Ik namelijk niet hoor en dat mag dan krom zijn maar ga toch echt niet nog meer uitgaves creëren door meer te gaan werken.

16. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #316 luckybird, Oct 28, 2012
    Last edited: Oct 28, 2012
    Dus geeft de regeling soms, in mijn ogen, verkeerde prikkels. Hij wordt voor andere doeleinden gebruikt dan bedoeld.

Of dat logisch redeneren is (liever werken of toeslagen incasseren) is voor ieder mens, met eigen normen een waarden verschillend. Dat geeft ook niet maar als je als wetgever/parlement dat bemerkt lijkt het me goed de regeling zo aan te passen dat je je beoogde doel beter bereikt. Vor de overheid en de balatingbetalers is het gunstig als mensen meer werken en dus zelf meer belasting afdragen, ipv minder werken en aanvullende toeslagen krijgen. Overigens blijft dit probleem denk ik bestaan in en stelsel waarin de loonheffing meer inkomensafhankelijk wordt.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Uiteindelijk niet ik betaal er nog steeds mijn zorg van die ik nu ook kan betalen dankzij de zorgtoeslag.
    Ga ik meer werken en meer verdienen krijg ik hem niet en kan ik mijn zorg ook betalen en speel ik dus "quitte" die 60 euro pm die ik meer ga verdienen met 1 dag werken gaat dan bijv. naar mn zorgverzekeraar. Terwijl ik die nu "krijg".

En zo werkt het met alle toeslagen.

18. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    ik lees alle pagina's mee zonder te reageren maar bij deze wordt ik toch getrikkert om te reageren

ja ik denk alleen aan mijzelf, en waarom? omdat niemand aan mij denkt!
    zo zit de maatschappij tegenwoordig nou eenmaal in elkaar
    ik kan mensen en dieren "redden" met mijn gulle gevoel,maar wie red mij als ik diep diep in de shit zit? Juist een enkeling, en dat zijn toevallig mijn vrienden, diegene die ik ook help.
    Maar die overige miljoenen??? nee hoor, laten je aan het gas....
    En dus geef ik inderdaad niks om de rest
    dat klinkt heel hard en heel egoistisch en heb ik het volgens vele hier helemaal gedaan, nou so be it! want uiteindelijk in de praktijk is er hier geen kip die helpt ook al hebben ze mooie praatjes ;)

uiteindelijk denkt iedereen aan zichzelf,dat is ook je natuur....

ik merk zelf niks van de toeslag, want die krijg ik nu ook al niet,maar ik snap absoluut de redenatie van de mensen die wel goed verdienen en nu ineens meer moeten gaan betalen...

19. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Het voorbeeld wat luckybird geeft is een goed voorbeeld van een profiteur. Daar kan ik dus heel slecht tegen. Zij meer vrije tijd en andere minder geld.
    Xd24 je bent dus liever afhankelijk en laat je door andere betalen door een ww dan dat je het zelf verdient? Ik snap dat het natuurlijk fijn is meer betaald te worden door niks te doen, maar dat wil iedereen toch.

20. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Als je zelf terug krijgt en het met hier dus wel mee eens bent, denk je toch ook alleen maar aan jezelf ;)

Share This Page