zorg toeslag willen ze afschaffen

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by prisje22, Oct 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Tja, het leven in een land met een sociaal zekerheidsstelsel...

Zo gaat het nu eenmaal. We zijn met zijn allen verantwoordelijk voor elkaar...

Iedereen heeft recht op zorg...en goede zorg. Mensen met meer inkomen betalen meer omdat ze meer kunnen betalen.

Eerlijk? Ja en nee....

Voorbeeld van Luckybird, vrouw kan meer werken om een groter inkomen te krijgen maar doet dit bewust niet om gratis geld te ontvangen...eigenlijk heel slim. Zo heb je vrijetijd en geld gratis van de staat.
    Kan me voorstellen dat dit verkeerd valt.

Maar goed, als je dat stelsel weghaalt dan krijg je dat de echt hele zwakkeren in de samenleving er heel slecht aan toe zullen zijn en de mensen die nu profiteren ( terecht of onterecht) harder zullen gaan werken.

Maar om die kleine groep mensen die echt afhankelijk zijn van solidariteit.... daar gaat het eigenlijk om.

2. xlns

xlns Actief lid

Dec 20, 2007
    423
    0
    16
    Maar ja wat doe jij dan? Jij krijgt die 1900 euro subsidie per jaar toch ook voor niks... Misschien moet je hem dan maar niet aanvaarden of gaan werken om die terug te verdienen. Dat verwacht je namelijk ook van anderen.

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    neeeee wat juistdakota leeft in de veronderstelling dat dat bij haar man wordt afgetrokken, maar zo werkt het niet, en daar kan je aan zien dat er alles wordt gedraaid naar eigen hand
    net als dat ze de hypotheekrente van het inkomen af kunnen halen en daarom minder belasting hoeven te betalen, van mij mag dat dus ook afgeschaft worden, is ook een krijgertje, je wil zelf kopen.?
    maar nee daar moet je afblijven.

maar toeslagen mogen er af gehaald worden, want al die profeteurs, dat mag wel door de rijken gezegt worden maar o wee als je als toeslagontvanger er wat van zegt, want nee je bent een profieteur.

tis gewoon een fijt dat ook de rijken genoeg middelen hebben om ergens aftrek te krijgen, dan wel door de eigen woning, de aanrechtsubsidie waar justdakota gebruik van maakt wat ze dus duidelijk niet nodig hebben..
    maar nee dat weigeren ze niet.

ik snap elk punt op zich prima, maar vind het triest dat de mensen die zogenaamd rijk zijn de armen profiteurs noemen bah.

groot gelijk dat die collega die dag niet neemt nee had ik ook niet gedaan, waarom er op achteruit gaan ben je toch gek, als je dan voor je zelf kiest ben je profeteur, zij werkt, ik he daar dan echt geen moeite mee hoor, maar als jij voor je zelf kiest is het niet erg.

ik ga kappen uit dit topic, ik walg echt van sommige dames in deze stelling, kan best zijn dat wee het elder eens zijn, maar hier totaal niet.

succes er mee, en walg vooral van al die mensen die iets ontvangen, en vergeet vooral je aanrechtsubsidie niet, die niet bij je mans loon wordt afgetrokken. als je zou gaan werken gaat je man niet in eens meer verdienen, die blijft evenveel belasting betalen, weet je dat die aarechtsubside de staat ook een hoop geld kost, en net zo goed er voor zorgt dat mensen niet gaan werken, weet je laten we dat ook inkomensafhankelijk maken :)

(grapje natuurlijk)

4. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Wat ik werkelijk niet begrijp is dat er zo lelijk gedaan moet worden als iemand een andere mening heeft. Als je niet hetzelfde denkt als de meeste mensen dan kan er niet normaal tegen je of over je gedaan worden. Er kan hier werkelijk waar geen normale discussie gevoerd worden. Bah

5. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Als je goed leest zie je dat ik nu dus werk. Voor minder geld als dat mijn uitkering was. Ik ben dus niet graag afhankelijk en ik dacht dat de overheid dit ook wil. Maar hoe zij hierop reageren bewijst het tegendeel, er werd mij namelijk geadviseerd om niet te werken maar in een uitkering te blijven. Enja dit werd mij echt serieus verteld! Ik ben ook echt boos geworden, komop.. Betekend alleen wel dat ik er 700 euro op achteruit gegaan ben ten opzichte van mijn vorige baan waar ik 2 dagen minder werkte. En ook aardig wat op achteruit gegaan ben ten opzichte van de ww.
    Dusja, ik snap wel degelijk dat mensen liever profiteren dan kei hard werken wat ik nu doe, en wij daardoor dis bijna niet meer rond kunnen komen. Financieel gezien had ik dus beter in een uitkering kunnen blijven, maarja stomme fout van mij en dan nog werk ik liever dan dat ik thuis zit hoor. Maar leuk is anders

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nja gebeurd andersom net zo..

Bedoel het woordje profiteur is ook niet echt een net woord toch?

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Dat is toch juist goed dat je werk hebt. Ik bedoel dat je beter voor minder kunt werken dan je hand ophouden.

8. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Ik heb niemand een profiteur genoemd. Niet hier persoonlijk.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee bedoelde ook niet jou persoonlijk hoor:)
    Wilde het er net bij zetten in mn berichtje:)

10. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Okev;)

11. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Njah, degene die nu wordt aangevallen was eerder anders andere mensen flink aan het aanvallen. En nu moet het opeens gebagatelliseerd worden.

We zijn het niet eens.

Klaar..

Slotje wat mij betreft,.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    ??

Waarom een slotje...

Omdat mensen het niet eens zijn?

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Dan kun je beter heel zp sluiten. ;)

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Triest dat mensen die een stuk meer verdienen direct zo klagen omdat ze meer moeten betalen. Ik bedoel als je man zo'n 4000 bruto inkomen hebt en jij niet hoeft te werken, maar wel je kind naar de psz wilt brengen moet je niet zeuren dat jij dan meer moet betalen. Misschien zijn daar wel ouders die met zijn 2een moeten werken en dan samen nog "maar"op de helft zitten. Helaas moet moeder er wel parttime bijv bij schoonmaken, maar dat zien deze dames "als in de watten liggen ", want anders komen ze niet rond en gelukkig is er dan ook nog psz, zodat moeder ook nog even tijd heeft om wat aan haar huishouden te doen. Niet dat moeder zo'n slechte opleiding heeft, maar helaas moeizaam aan een baan in eigen richting komt en in elk geval blij is dat ze wat heeft, zodat het gezin niet in schulden komt of bij de soos hoeft aan te kloppen, want dat kost Ja Ja, ook de hoogverdienenden geld.

Schande dat deze mensen minder hoeven te betalen of meer toeslagen krijgen en schande dat een ander daar blijkbaar voor moet opdraaien terwijl die zoveel meer heeft geleerd. Blijkbaar worden deze hersenen alleen maar gebruikt voor eigen gewin!! SCHANDALIG hoe sommigen die flink verdienen over het meerendeel van de Nederlanders denkt!

15. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dames zullen we het bij de kern houden, discussie hoort erbij maar waak ervoor dat het niet persoonlijk gaat worden, anders gaat het topic dicht.

16. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    ;) hier word ik zo moe van.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Voel je je soms aangesproken?
    Tja mensen die in mijn omschreven situatie , of erger zitten worden waarschijnlijk moe van het feit dat ze 3 keer moeten nadenken hoe ze het geld uitgeven, moe van de zorgen of ze het einde van de maand of in elk geval tot de toeslag wel redden, moe van hun saaie laagbetaalde baan in bijv een fabriek waar ze lichamelijk een heel stuk harder moeten werken dan iemand die op kantoor zit en beter betaald krijgt, en vooral moe van mensen die het een heel stuk beter hebben en dan nog durven te klagen..... In elk geval hebben die mensen tenminste nog een reden om moe te zijn.

18. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Je gebruikt de dingen die ik zei. Bijvoorbeeld de 4000 euro.
    Wat kan iemand die meer verdient er aan doen dat er mensen zijn die niet de juiste baan hebben en daardoor geld zorgen hebben? Juist helemaal niks. Moeten de mensen die het wel goed hebben altijd maar buigen voor de mensen die het niet terwijl ze net zo hard of misschien wel harder werken voor hun geld. Nee dat is niet eerlijk. Ik ken twee mensen in de schuldsanering en juist zij kunnen weekendjes weg. Dat kunnen wij niet zomaar. Straks als wij meer zorgkosten moeten gaan betalen, word dat nog moeilijker. De mensen die weinig hebben krijgen al van alles terug en korting op van alles. En dit word alleen maar meer. Dat is pas schandalig

19. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,364
    0
    0
    Mamabri: mijn man werkt ook op kantoor maar heeft niks met het zakelijke leven te maken hoor. Hij verdient bruto heel veel maar netto is schandalig dat ze zoveel inhouden.
    En het werk wat hij doet is na een opleiding van 10 jaar. En de verantwoordelijkheid die hij heeft, heeft niks te maken met iemand die in een fabriek werkt. Het gaat om leven en dood.

Moe is iedereen die hard werkt. En nee we hoeven ons nooit zorgen te maken maar komt ook omdat hij zolang gestudeerd heeft en nee hij is niet geholpen financieel door zijn ouders, en nee hij had 'maar' havo moeten doen volgens de basisschool.

Dus de 'rijken' kunnen ook zeggen hee maar dan had jij maar beter moeten leren om meer te kunnen verdienen.

En dat hij zoveel moet inleveren, vind ik zelf niet helemaal eerlijk waarom word je een soort van gestraft omdat je meer verdiend? Is ook niet eerlijk. Ik vind dat voor iedereen hetzelfde moet zijn.

20. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Wij krijgen geen zorgtoeslag, en ik moet zeggen dat ik dat ook niet mis.
    (vroeger toen we minder verdienden wel zorgtoeslag gehad)
    Wij redden het zonder toeslagen prima, en ik vind het geen probleem dat ik wat inlever voor iemand die het minder goed heeft.

Ik denk altijd maar, we hebben een dak boven ons hoofd, we zijn veilig en hebben elke dag een warme maaltijd. Wij nederlanders zeuren altijd zo om dingen die op deze wereld niet voor iedereen vanzelfsprekend zijn.
    Niet iedereen op de wereld heeft een dak boven zijn hoofd, woont in een verzorgingsstaat, heeft elke dag eten.
    Ik probeer mijn zegeningen te tellen, en gun andere mensen ook voldoende eten en een warm huis.
    En als dat gerealiseerd kan worden door toeslagen voor de mensen die het minder hebben, vind ik dat een mooi gegeven.
    We wonen in NL nou eenmaal in een verzorgingsstaat. Misschien is verhuizen naar een land waar onze luxe niet zo vanzelfsprekend is een optie? daar krijgt niemand een toeslag, maar daar sterven ook elke dag mensen van de honger.

De armen wel te verstaan...dus als rijker persoon kun je daar wel in een zogenaamde "eerlijke" toestand leven.

Share This Page