zorg toeslag willen ze afschaffen

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by prisje22, Oct 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Owh en je is even algemeen genomen hoor :)

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Tuurlijk neem je het aan. Dat doet iedereen, maar dat neemt nog niet weg dat al die toeslagen gewoon belachelijk zijn voor sommige mensen.

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik vind dat je zulke flauwekul antwoorden geeft. Jij had het niet nodig ,omdat je partner dus goed verdiende. ( of die er had voor werkte is een ander punt;) )
    Dan zit je dus in een luxe positie. Ik geloof namelijk niet dat als jij ze wel nodig had gehad ,je ze dus maar zou weigeren.

4. wonderteam

Maar waar ligt dan de grens voor jou?
    Wanneer vind je dat iemand wel recht heeft en wanneer niet?

5. wonderteam

@justdakota En in 1 van je eerdere reacties elders zeg je ook; als mijn man zijn baan nu zou verliezen hebben we het moeilijk. Zou je dan ook de toeslagen weigeren? * ik vraag het mij oprecht af*

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Mensen met een zware handicap die onmogelijk kunnen werken. Een stel wat net uit elkaar gaat wat het tijdelijk nodig heeft. Mensen met kinderen die veel meer zorg nodig hebben door een handicap. Een alleen staande om welke reden dan ook. Die mensen hebben er recht op al dan niet tijdelijk.
    Maar dan lees of hoor ik van stellen die het al zwaar hebben en weet ik wat allemaal terug krijgen, die dan ondanks dat er amper geld is om te eten toch nog een kind willen. En natuurlijk gun je iedereen het geluk van zoveel kinderen als je wilt maar je moet wel heel goed nadenken en altijd kunnen leven zonder welke toeslag dan ook.

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Jammer dat je het flauwekul noemt.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar wat heeft een kind met zorgtoeslag te maken?
    Niks toch? Je krijgt alleen een ander uitgave patroon maar ik ben nu echt niet zo verschrikkelijk veel meer kwijt aan maandelijkse kosten ( boodschappen voornamelijk ) Als voorheen. Want dan ging het ook op aan boodschappen..

Dus kind meer of minder maakt dan ook niet uit.

9. wonderteam

Maar mensen kunnen hun baan verliezen en daardoor toeslagen nodig hebben , ook dit kan tijdelijk zijn. Of mensen verdienen samen gewoon te weinig en daardoor kan het zijn dat ze toeslagen nodig hebben. Jij vind dat die mensen dan eigenlijk geen recht hebben daarop ,maar wat voor tips zou jij daar dan voor aandragen?

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Studeren en hoger op komen:p

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Nou een baby is niet bepaald gratis. De baby op zich misschien wel, maar de verzorging niet. Als je al met moeite hebt rond te komen is het met een extra kind nog moeilijker.

12. wonderteam

whaha :D , maar ja daar heb je in de tussentijd wel toeslagen voor nodig, en dat is niet normaal ;)

13. wonderteam

@justdakota, heb je mijn laatste vraag aan je nog gelezen?

14. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Tijdelijk is geen ramp. Als mensen eens wat minder snel naar de ha zouden rennen voor een kuchje of zweetvoeten zouden den zorgkosten een heel end naar beneden kunnen. Dan betaald iedereen minder en is een groot probleem opgelost. Als elke directeur de helft in zou leveren houden instellingen en ziekenhuizen genoeg geld over.

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Voor jou misschien.

Maar zoals ik al zei ik ben nou echt niet verschrikkelijk veel meer kwijt als toen ik S. nog niet had.

Je kan met kind ook goed budgetteren hoor en het hoeft allemaal niet zoveel te kosten.

16. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Maar ook de zorgverzekeraar zelf heeft twee jaar terug een winst gehad van 1,2 miljard?

17. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    dat is dan even jammer kan geen studie betalen
    want nee dan moet ik studiefinaciering aanvragen en tja ze vind nu ook al dat ik lekker geniet van het feit dat ik wel de toeslagen krijg
    dus ja dat is natuurlijk wel heel fout

en ja ik ben thuis en we moeten ieder dubbeltje omdraaien
    en toch komt er een 3de wondertje en owja we hebben ook nog een hond die gevoed moet worden
    maar weet je ! wij kunnen heel goed budgetteren en komen rond van 50 euro per week goed he ;)

18. wonderteam

Tuurlijk heb je allemaal punten waarin ik je gelijk geef ,maar wat heeft dit te maken met het feit of mensen al dan wel of geen recht hebben op zorgtoeslag?

19. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Je vroeg toch om een oplossing zodat die zorgtoeslag niet meer nodig is.

20. wonderteam

@justdakota, volgens mij omzeil je mijn vraag?

In een ander topic heb je gezegd: Ik werk bewust niet, als mijn man nu zijn baan kwijtraakt hebben wij het moeilijk. Waarschijnlijk zou je dus recht krijgen op toeslagen. Accepteer je die dan ook?

Share This Page