Zorg vader , hoe nu verder

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 24 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Zou het niet uit schaamte kunnen voortkomen dat hij geen hulp heeft gevraagd?

    Heel veel sterkte. Wat een moeilijke situatie zitten jullie in.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  2. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.518
    3.203
    113
    Vrouw
    Als het goed is kunnen bewoners dan gewoon bellen en worden ze opgefrist en krijgen ze schoon incontinentiemateriaal om

    *Ik vind luier zo'n denigrerend woord voor een volwassene:oops:
     
    NiVa0230, Syane en cowgirl80 vinden dit leuk.
  3. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Even een tip: als hij dus incontinentie heeft zou ik voor de extra een beschermingsmatje op zijn stoel leggen en daar een handdoek over heen.

    Mijn schoonvader heeft alleen een handdoek op zijn stoel en die stoel stinkt nu dus heel erg. Als hij bij ons is heb ik op de stoel waar hij zit een vuilniszak en daaroverheen een handdoek.
     
    Syane en cowgirl80 vinden dit leuk.
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Nou het is vooral dat hij mij niet nog meer wil belasten zegt hij. Hij wil gewoon doodgaan, mij niet lastig vallen en dat ik gewoon doorga met mijn leven. Maar ja zo simpel is het niet helaas.
     
  5. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ben bang dat hij vanaf nu niet meer zijn bed uitkomt. Hij kan er niet zelf uit in ieder geval. Maar ik heb wel een matje in zijn bed gelegd voor de zekerheid.
     
  6. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.519
    1.942
    113
    Bij ons is het protocol dat familie gewoon welkom is, maar wel met mondkapje en op eigen kamer van de cliënt of in het restaurant van de instelling.
    Afgelopen zomer, toen het zo heftig was hier, hadden we een stop met bezoek.
    Het was niet verantwoord.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  7. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.519
    1.942
    113
    Bij ons gaan we, als mensen kunnen aangeven dat ze naar toilet moeten, gewoon met ze naar het toilet.
    Zovaak ze willen/moeten.
    Bij sommige cliënten uit voorzorg een broekje aan om vroegtijdige "lekkage" op te vangen.
    Andere cliënten kunnen het niet meer aangeven en dragen incontinentie materiaal.
    Zij worden zeker 5x pet etmaal verdroogd.
    Zonodig vaker. (Als iemand bijvoorbeeld vaak erg nat is of het bed nat is, dan schroeven we dat op en doen we ook nacht verdrogen)
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  8. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Ok dat vind ik fijn om te horen , dan heb ik in elk geval duidelijk dat het een verbetering zou zijn ten opzichte van thuis als hij naar een verpleeghuis kan gaan.
     
  9. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Goeie, sorry.. het is allemaal nieuw voor mij en ik vind het super fijn dat jullie de moeite nemen om me de goede kant op te sturen! Ik zal voortaan “incontinentiemateriaal” zeggen.:)
     
    NiVa0230 en Zuul vinden dit leuk.
  10. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.519
    1.942
    113
    Jazeker, zeker als hij zelf voelt en aangeeft of hij aandrang heeft.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  11. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    In een verpleeghuis gebeurt dat zo vaak als nodig, en zeker bij ontlasting natuurlijk. Er is dan 24 uur zorg bij hem.
    Op de afdeling waar ik werk hebben we altijd verschillende soorten incontinentie materiaal op voorraad dus kijken we wat het beste past bij de cliënt en zijn of haar behoeften. ( Gaat hij nog zelfstandig naar t toilet of niet bijvoorbeeld)
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  12. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Ik lees dit nu, ook hier kan een verpleeghuis in doorpakken natuurlijk. Met een tillift of andere hulpmiddelen iemand uit bed halen en in een (aangepaste) rolstoel is echt geen uitzondering
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  13. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.518
    3.203
    113
    Vrouw
    Als ik zo jou berichten lees heeft hij het eigenlijk al een beetje opgegeven:(
    Heeft hij al geuit hoe hij dood wil gaan? Want op deze manier is gewoon heel heftig om te gaan. Daarbij, en sat bedoel ik absoluut niet onaardig, is hij jou nu meer tot "last" dan dat hij "gewoon" mee zou werken. Misschien dat de huisarts hier nog in kan bemiddelen om misschien tot hem door te dringen. Ik vind het wel een hele nare situatie voor jullie zo. Hopelijk voel je je wel gehoord door de instanties!
    Heel veel succes en sterkt ein deze nare situatie!
    Blijf trouwens vooral vragen stellen aan ons! Vooral als dat je duidelijkheid en rust geeft.
     
    NiVa0230 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  14. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Hij heeft het inderdaad opgegeven. Hij wil ergens in een tehuis liggen met een tv en een ipad en dan redt hij het wel zegt hij….
    Ik weet niet zo goed wat hij nog meer kan doen om “mee te werken”… wat voor mogelijkheden er nog meer zijn. Hij is heel gelovig opgevoed, hij doet er nu niks meer mee, maar hij is wel altijd tegen euthanasie geweest.
    Fijn dat jullie al mijn vragen willen beantwoorden!
     
    Zuul vindt dit leuk.
  15. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.860
    7.808
    113
    Amsterdam
    Buiten de thuiszorg om regelen zou ik de huisarts ook op z’n stemming wijzen. Het kan namelijk ook heel goed dat hij depressief is en dat hij daardoor ook deels passief is en dat zie je helaas te vaak onderbehandeld.
     
    Kolibrie2 en Zuul vinden dit leuk.
  16. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Wat hefitg om te horen van ie eigen vader.
    Ik denk dat je op dit moment weinig kan, even accepteren en morgen gaan bellen.
    Wellicht leeft hij weer op als hij in een zorginstelling kan wonen, gezelschap en goede zorg kunnen veel doen natuurlijk.
    Sterkte morgen met regelen, er zal nog veel op je af komen. Stel je vragen gerust hier, er is altijd kans die je kan helpen
     
    Zuul vindt dit leuk.
  17. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Syane vindt dit leuk.
  18. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    De huisarts heeft een PTZ-verklaring afgegeven, daarmee konden we heel veel extra thuiszorg krijgen. Heel fijn aan de ene kant, beetje naar aan de andere kant want je krijgt die niet voor niks natuurlijk.
    Hij leeft wel op van de extra zorg. Ik kan bijna niet geloven dat de huisarts zomaar die verklaring gaf. Het voelt nu ineens niet meer alsof hij zomaar dood zal gaan, maar ja.
     
    Ysabella, Vero0504, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Ah dat is heel fijn! Zorg die hij verdient te krijgen! Hopelijk doet de zorg hem goed, en krijg jij hierdoor wat rust.
    Hoe vind je vader de extra zorg?
     
  20. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Hij vindt het heel fijn, hij geniet er erg van dat de thuiszorg nu tijd heeft om hem uitgebreid te helpen. En hij heeft een catheter, dat geeft hem ook rust, hoeft hij niet steeds te gaan plassen
     

Deel Deze Pagina