Zorg vader , hoe nu verder

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 24 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.516
    3.200
    113
    Vrouw
    kijk! Grote stappen vooruit, super!
    Dat heb jij allemaal voor elkaar gekregen :thumup:
     
    NiVa0230, Ysabella, ClaireDeLune en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je een update geeft, ik maakte me toch al een beetje zorgen! <3
    Hopelijk geeft dit je een beetje rust.
     
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Nou weet je ik blijf het heel spannend vinden hoe de zorg nu geregeld is.
    De huisarts heeft een palliatieve verklaring afgegeven en daarmee konden we een indicatie krijgen voor heel veel thuiszorg. Maar dat is voor 3 maanden. En omdat mijn vader geen onderzoeken meer wil naar wat hij precies mankeert denk ik… hoe weet de huisarts nu dat mijn vader terminaal is?
    Ik heb er geprobeerd met de huisarts over te praten maar het is een moeilijke man hij zegt “U wilt uw vader wegstoppen in een verpleeghuis, maar dat is niet zijn wens! Ik doe alles om de wens van mijn patient tegemoet te komen! Uw agenda kan ik daar niet in betrekken!”
    Ja dat kan wel zijn, maar als hij over 3 maanden nog leeft hebben we geen recht meer op al die zorg die hij nu krijgt. En ik heb er ook een gek gevoel bij dat de huisarts zomaar zo’n verklaring geeft. Het voelt een beetje als verzekeringsfraude bijna. Heeft iemand ervaring met zoiets?

    Wat zouden jullie doen? Gewoon lekker genieten dat alles de komende 3 maanden goed geregeld is en je niet druk maken? Of op zoek gaan naar een plan B?
     
  4. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.713
    1.351
    113
    Vrouw
    Fijn dat de zorg nu zo goed geregeld is,maar wel een vreemde gang van zaken. Ik begrijp je zorgen helemaal!
    Wat een rare huisarts!
    Als je vader geen onderzoeken wil, dan weet je helaas niks.
    Ik zou wel alvast verder denken voor een oplossing als de zorg toch ineens weg valt. Want zonder zo'n verklaring zijn de mogelijkheden wat betreft thuiszorg maar klein.
     
    Gewooniemand, Zuul en cowgirl80 vinden dit leuk.
  5. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.452
    10.654
    113
    Ik zou dit met de thuiszorg bespreken. En dan kijken wat je kunt doen.
     
    Gewooniemand en Shay25 vinden dit leuk.
  6. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Ja heb ik nu gedaan. Het is een speciale thuiszorg voor terminale patiënten. Ze zeiden daar dat ze het zelf goed doorgesproken hebben met de huisarts en dat ik me geen zorgen moet maken. Als hij toch langer door blijft leven moeten we metelkaar bespreken wat we daarna gaan doen.
     
    Kolibrie2, Zuul en Syane vinden dit leuk.
  7. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.452
    10.654
    113
    Fijn dat ze je konden geruststellen. Komt tijd komt raad.
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik had nog niet gereageerd op je bericht je had veel goede adviezen gekregen. De huisarts geeft dit niet voor niks af, een terminaal verklaring kan nog wat gerekt worden je staat heus niet zomaar zonder zorg maar ip gaat de huisarts er van uit dat hij binnen 3 maand komt te overlijden. Ik ben werkzaam in de thuiszorg als vpk.
     
    Zuul en cowgirl80 vinden dit leuk.
  9. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.433
    1.607
    113
    Ik heb hier niet perse verstand van, maar ik weet wel dat palliatief normaal gesproken iets anders is dan terminaal. Misschien kun je daar iets mee.
    Veel sterkte de succes met alle zorg rondom je vader.
     
  10. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Ja het klopt dat palliatief en terminaal 2 verschillende termen zijn. Maar de huisarts heeft een PTZ-verklaring afgegeven , dat staat voor Palliatief Terminale Zorg. Dus echt speciaal zorg voor de laatste 3 maanden van je leven. Je hebt dan recht op meer thuiszorg, zodat je thuis kunt sterven als je dat wenst.
     
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    wat fijn! Doet me goed dit te lezen!
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  12. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Maar nu je dit allemaal even op je bordje gekregen hebt en geregeld; hoe gaat het met jou?
     
    NiVa0230 en Zuul vinden dit leuk.
  13. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Wat lief dat je dat vraagt. Ik voel me wel een beetje alsof ik uit een wilde achtbaanrit kom.
    Ik vind het nog steeds spannend of deze zorg echt vergoed wordt, we moeten volgende week de eerste rekening gaan indienen…
    Ik kan ook nog steeds niet echt geloven dat hij binnen 3 maanden gaat overlijden; ja hij is lichamelijk heel zwak en hij kan niets meer zelf… maar verstandelijk is hij nog helemaal ok. Hij bemoeit zich overal mee , met alle gesprekken… kijkt de hele dag nieuws en politieke debatten. Het zou me ook niks verbazen als hij dit nog een jaar volhoudt en dan maak ik me zorgen over hoe het dan verder gaat. Ik kan blijven piekeren zeg maar.
     
  14. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Ik werk in een huisartsenpraktijk en daar hebben we eens een patiënt gehad die meerdere terminaal verklaringen achter elkaar gehad heeft. Steeds ging hij enorm achteruit maar krabbelde dan toch weer op en dan ging het weer achteruit.
    Ik heb nooit gehoord dat dat problemen gaf met de facturen. Maar ik snap dat je dat spannend vind.

    Fijn dat de extra zorg hem wel goed doet
     
    Kolibrie2, Syane en cowgirl80 vinden dit leuk.
  15. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Bedankt voor je reactie!! Omdat de zorgverzekeraar geen contract heeft met deze partij moeten we zelf de rekening bij ze indienen en het gaat echt richting tienduizenden euros. Dus daar kan ik me best zorgen om maken soms. Goed om te horen dat het vaker voorkomt!
     
  16. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Oh nou dan snap ik dat het je bezig houdt!!
     
  17. Lovely29

    Lovely29 Fanatiek lid

    5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik wil je heel veel sterkte wensen! Mijn vader als mijn moeder zijn overleden aan copd. Wij hebben soms ook echt moeten vechten voor goede zorg voor mijn moeder. Uiteindelijk hebben wij vanuit de PGB alles vergoedt gekregen. Zoals je zegt het gaat toch over grote facturen die je zelf niet kan betalen. Nogmaals heel veel sterkte!
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  18. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb nu in elk geval bericht van de zorgverzekeraar dat de machtiging voor alle extra thuiszorg is toegekend. Dat is een hele opluchting!
     
    zwaaistaart, Zuul, NiVa0230 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.452
    10.654
    113
    Heel fijn. Weer een zorg minder :)
     

Deel Deze Pagina