Zorg voor buurpoezen.. Geen verantwoordelijkheid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Niicci, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

De situaties die jij in dit topic als voorbeeld benoemd van negatieve ervaring met de dierenambulance gingen beide over je eigen kat. De dierenambulance is er voor gevonden dieren. Alles wat met de zorg voor een eigen dier te maken heeft is uiteraard de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Soms kan een dierenambulance wel (tegen betaling) als taxi ingezet worden naar een dierenarts, maar alleen als daar ruimte voor is naast de ritjes naar gevonden (gewonde) dieren.

En kosten worden ook alleen in rekening gebracht door de ambulance en het asiel richting de eigenaar. Als je een gewond dier vindt en de ambulance belt of het dier naar het asiel brengt, dan is dit kosteloos. Alleen de eigenaar zal natuurlijk wel de rekening moeten betalen van de gemaakte kosten als ze het dier op gaan halen.

Kleine kans trouwens dat de ambulance de kittens alsnog komt halen als ts nu belt dat ze gevonden zijn... In de telefoonregistratie zal terug te vinden zijn dat ze al een keer gebeld heeft. Hopelijk heeft de dierenarts inmiddels aangegeven dat de behandeling op rekening mag.

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat waren even twee voorbeelden, heb ze ook al eens nodig gehad toen we zagen dat een auto een kat aanreed, de auto reed door en de kat lag daar te creperen van de pijn, er werd toen gezegd dat we hem maar in de bosjes moesten leggen ze de volgende dag wel kwamen kijken of hij er nog was. Ik kan nog legio andere voorbeelden op noemen maar daar gaat dit topic niet over.

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Je gaf in desbetreffend bericht aan ze 2 keer nodig te hebben gehad en noemde die voorbeelden. Dus vandaar dat ik daarop inga. En dat is ook meteen de verklaring waarom ze nu helaas niet komen: het is duidelijk wie de eigenaar is en wie er afgesproken heeft met hen om de zorg op zich te nemen tijdens de vakantie. Neemt overigens niet weg dat dit een erg vervelende situatie is voor ts.

En in bovenstaand voorbeeld klinkt het inderdaad als een totaal verkeerde beoordeling.

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zelf in ons geval met ons eigen huisdier hebben we ze inderdaad 2x nodig gehad ja maar daarnaast hebben we ze ook in andere gevallen nodig gehad maar helaas nooit wat van ze gehoord. Maar hier gaat toch het hele topic niet over? Ik bleef gewoon on topic door even twee voorbeelden te geven en verder niet. ;)

5. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Joh mensen!! TS reageert al weken niet meer, en ik geloof ook amper dat ze dit leest, of überhaupt nog gaat reageren. Gevalletje je verhaal dumpen, half ZP gaat ervan over de zeik en zelf niet meer reageren.

Deze discussies en adviezen zijn echt zinloos.

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zit jij wel in het goede topic? TS heeft gisteren nog gereageerd. Niet iedereen zit 24/7 op de computer hoor ;)

7. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Sorry, ik had het oprecht niet gezien, ik lees dit topic elke dag, om te zien of er een reactie kwam en heb er totaal overheen gekeken blijkbaar.

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik ben het wel eens met de minder fijne reacties.. Wat TS als 1e had kunnen doen, zeker al een week geleden, toen duidelijk werd dat de 'eigenaren' niks met die beestjes willen doen, is de dierenpolitie bellen. Dat is de makkelijkste optie en juist degene die nog niet gebruikt is. Kan ik met mijn hoofd niet bij.. Lijkt me een stuk makkelijker om die te bellen dan elke keer in je onderbroek naar die beestjes toe..

En anders inderdaad als 'gevonden' afleveren bij het asiel, dan kost het je niks en kunnen die arme diertjes eindelijk behandeld worden zoals het hoort.

9. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Als het leed je zo aan het hart gaat, dan vind je wel een oplossing.

Daar heeft geld weinig mee te maken. Het suddert nu al veel te lang door.
    Dit is gewoon een langzame dood...
    Met wat creativiteit en nadenken en doorzetten waren die beestjes al lang uit hun lijden verlost geweest. En zo'n topic openen en er vervolgens niet meer in kijken geloof ik eerlijk gezegd niet in. Als het zo aan je hart gaat. Kind ziek of niet.

10. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Zolang je die beestjes verzorgt, loopt ze al risico ivm de wormen. En die hebben ze. Kittens horen met 2 weken eigenlijk al ontwormen te worden.
    En het zal heus wel een broeikas van vlooien en wormen en bacteriën zijn daar , katten hutje aan mutje, tropische temperaturen...

11. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28

Ze hoeft ze toch niet in huis te nemen? Niemand die dat zegt. Maar laten creperen is zo wat hé. Dan moet je dus kosteloze oplossingen zoeken als je er geen geld aan wilt uitgeven en die zijn er ook. En krijg je bij het ene geen gehoor, dan naar het andere bellen. Maar die buren waren er bij mij ook niet zo gemakkelijk vanaf gekomen hoor.

12. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Bij mij ook niet! Ik had gewoon doorgeappt of gebeld. Dit is toch schaamteloos van die buren!

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb toch echt wel in reacties voorbij zien komen dat ze ze ook gewoon in huis kan nemen dus daar baseerde ik mijn mening op.

14. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    oh ik had hier zo korte metten mee gemaakt, naar schoonmoeders toe met katten en al in een mandje, vraag geld voor de dierenarts zo niet laat je het mandje voor haar deur staan, kom nou van hun probleem jou probleem maken echt niet.

Ik had ze allang in huis gelaten daar, wil je huisdieren dan zorg je er verd*rrie ook goed voor !

15. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Lees en reageer zo even weer na het eten!

16. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Gister toch echt gereageerd en aangegeven waarom ik een tijdje stil was..

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Naar schoonmoeder? Het is haar probleem / schuld ook niet hè? 't Zijn haar poezen ook niet! Ik zou er in ieder geval niet in meegaan, als iemand de verwaarloosde dieren vaneen familielid in mijn tuin dumpt.

Meer dan 144 bellen kun je in deze situatie niet doen. Als zij niet komen, zou ik het ook niet weten. Wel zou ik de eigenaren onophoudelijk blijven bestoken met berichtjes. Maar zo te merken hebben die overal sch#t aan.

18. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Elk extra uur die beestjes in die schuur is er een teveel wat mij betreft.

Niici, ik heb hier al gelezen dat mensen je geld hebben aangeboden. Ik heb gelezen dat iemand de katten wil komen ophalen. Neem asjeblieft een of meerdere van deze hulpbiedingen aan!

Maar het allerbelangrijkste vind ik dat die mensen (als ze echt maandag terugkomen, wat ik betwijfel) hun katten NOOIT meer terugkrijgen. Als je zo met dieren omgaat dan verdien je ze niet.

19. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

#219 waxinelichtje, 22 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 sep 2016
    Ts, bel de dierenambu plat. Daar worden ze schijtziek van en dan komen ze vast in actie. Ga desnoods persoonlijk heen, trek ze over de balie ofzo! Maar doe IETS!!

wat betreft de baasjes. Aangifte tegen dierenmishandeling!
    EN ik zou het volgende appen

Bij thuiskomst treffen jullie een leeg huis, een vette rekening, en een bevestiging van mijn aangifte bij de politie en jullie hoeven niet te denken dat ik jullie ooit nog aankijk.

20. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Beter nog. Pak een mand, zet de dieren erin en geef ze direct aan de dierenopvang. Klaar. Ik had het gedaan!

Deel Deze Pagina