Zorg voor buurpoezen.. Geen verantwoordelijkheid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Niicci, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Maar je hebt nu het probleem opgelost??

2. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

:$je man gaat ik zijn onderbroek bij de buren de katten voeren, jullie zitten onder de vlooienbeten en dat was het.

Meid kom voor jezelf en de katten op. Zet de buren een ultimatum en dan bedoel ik een paar uur om een oplossing aan te dragen of bel de dierenbescherming.

Ik vraag me zelfs ergens af of jij niet strafbaar bezig bent..... jij hebt van de buren de verantwoordelijkheid voor de katten gekregen, jij weet dat ze in een stinkhok vol vlooien zitten en onderneemt geen actief.

Doe er wat aan, liefst vanavond nog!!

3. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Heb contact gehad met dierenpolitie, vandaag wordt er niks gedaan, morgen overdag ben ik er zelf niet, maar dan weer contact opnemen en worden ze waarschijnlijk gehaald wat ik er van begreep.
    Ze zeiden geef ze nog 1 mogelijkheid tot oplossen, komt er geen actie worden ze gehaald zodra ik thuis ben.

Heb een lege batterij, dus even snel antwoord tussendoor. :)

4. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Kijk dat is goed nieuws! Als ze geen cent te makken hebben zal er ook geen verbetering komen denk ik zo

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Nou ik wil niet heel veel zeggen maar ten eerste zijn het haar katten niet en ten tweede. Ik heb drie katten en ik gebruik geen Beaphar want dat werkt voor geen reet. Als ik ontvlooishit haal ben ik ruim 85 euro kwijt voor 3 katten aangezien alles tegenwoordig maar 2 of drie weken werkt en allen voor de bestaande vlooien en niet voor de poppen. Dan ben je namelijk nog veel meer geld kwijt.

We praten niet over 10 euro. Als je en vlooienplaag wilt aanpakken moet het huis gedaan worden en met spul wat vlooien, larven en eitjes steriel maakt.

Een middel dat alleen de volwassen vlooien dood heeft geen zin bij een vlooienplaag.

Ik heb een plaag gehad met 2 katten. Ik.moest mijn appartement doen en de katten en ik was ruim 200!!! euro kwijt.

6. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28

Dus omdat het haar katten niet zijn, moet je maar de.andere kant opkijken dan?
    Tja, het is maar net hoe je in het leven staat.

Bovendien zijn hier al tal van andere opties geboden, tot aan geld en opvang toe.

7. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

dit klopt. Het is echt super duur!
    Mijn kat heeft vlooienallergie... 1 vlo en ze krabt haar hele hoofd kaal.. grote diepe wonden. Elke 4 weken krijgt ze nu een pil ter bescherming, dit kost ons 100 euro per jaar... x 2 want ik heb twee katten en die ander moet ook beschermd worden vanwege de kat met de allergie.

8. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Hopelijk komt er snel een einde aan deze misère. Had je nog wat van de dierenarts gehoord?

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ze doet volgens mij al van alles of niet dan? Dus omdat zij met die katten te doen heeft moet ze een paar 100 euro gaan uitgeven die ze never nooit terugkrijgt? Ze belt al in de rondte voor ze , ze had ook de andere kant op kunnen kijken en helemaal niks kunnen doen maar dat is niet aan de orde.

Nogmaals. Al koop je voor 100 euro aan vlooienspul, dit heeft geen zin. Bij een plaag moet het hele huis gedaan worden, alle kussens en textiel op minimaal 60 graden gewassen worden. Alles stofzuigen en vervolgens inspuiten met vlooienspul. Katten wassen en behandelen etc.

Je ziet toch zelf ook wel in dat dat onbegonnen werk is of niet dan? We hebben het niet over een pipetje in de nek en klaar.

Ik vind dat TS meer dan genoeg doet op dit moment en zeker niet de andere kant op kijkt

10. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Maar ze zitten niet in huis. Ze zitten in een schuurtje en met een beetje mazzel komen de 'liefhebbende' eigenaars binnenkort weer terug. Voor nu is het dus inderdaad zaak de kittens te behandelen voor volwassen vlooien aangezien die een directe bedreiging vormen. En dat hoeft echt geen honderden euros te kosten.

Wat niet wegneemt dat deze dieren niet bij de betreffende buren thuishoren. Als je niet de verantwoordelijkheid kan nemen je poes te laten steriliseren: OK. Maar om dan op vakantie te gaan terwijl je 4 kittens van 1,5 week in huis hebt: sorry, maar dat kan écht niet IMO...

11. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Vertel mij wat over een vlooienplaag, ik weet hoe erg het is.
    Daarom moeten die beestjes weg daar. Laat die buren zelf maar hun schuur ontvlooien.

Ts opent 8 dagen geleden al dit topic dat het verschrikkelijk is, en er is niks verandert, alleen maar erger geworden. Dit duurt al een paar weken zo. Ik ga niet zeggen dat ts de andere kant op kijkt, maar ik had al lang die schuur open gegooid, en die beestjes het zo comfortabel mogelijk gemaakt, bijv door een teiltje met grid voor de kittens neer te zetten.
    En bellen tot er een eind aan deze dierenmishandeling komt, het spijt me zeer maar daar was bij mij al lang een eind aan gekomen.

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #232 Strandbal, 23 sep 2016
    Laatst bewerkt: 23 sep 2016
    Maar je weet toch helemaal niet wat ts in die tussentijd allemaal gedaan heeft om de katten proberen te helpen? Het is hier wel makkelijk zeggen vna dit en dat, maar ik geloof wel dat ze haar best doet.
    En niet iedereen zit elke dag op zp. Het zijn niet haar katten, de buren hebben haar ermee opgescheept. De buren zouden al terug zijn van vakantie en bleven opeens langer weg.
    Ze wilden de buren helpen, misschien was dat achteraf niet zo slim. Maar wie weet was het anders nog erger.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nou, eindelijk iets concreets.
    Laat die mensen ook de appjes zien. Dat ze weren hoe lang het spreekt speelt.
    Ben benieuwd of ze komen vandaag.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.879
    113
    Nou, inderdaad.
    Daarnaast zullen ze ondertussen wel bloedarmoede en wormen hebben. Dat geld krijgt ze waarschijnlijk nooit terug. Mensen die hun katten zo achter laten hebben geen schuldgevoel.
    Ze belt overal al achteraan. Wat moet ze anders met die katjes? Je hebt zelf ook meteen een vlooienplaag als je ze in huis zou nemen. Jammer dat de instanties die ze heeft gebeld niet snel in actie komen, rare wetgeving soms ook.
    Ik hoop dat ze de katten vandaag komen halen.

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Heel fijn dat jij het zo had opgelost, TS doet het op deze manier en daar heb je gewoon mee te dealen ipv met een beschuldigend vingertje te gaan zitten wijzen.

Ze heeft de dierenpolitie gebeld, ze geeft de beestjes nog steeds te eten, ze heeft aangegeven financieel niet verder bij te kunnen springen dus wat kan ze nog meer doen dan? Ze doet toch haar best en meer kan ze niet doen.

Ik heb een hart voor dieren en zal er alles aan doen om beestjes te helpen maar er zijn grenzen. Als ik krap bij kas zou zitten en van te voren al weet dat ik zou kunnen fluiten naar mijn centen dan zou ik er ook geen geld aan uit willen geven. En ja dat is zielig voor de beestjes maar wat niet kan kan gewoon niet.

16. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik wil je even een hart onder de riem steken ik heb in een soort van zelfde situatie gezeten.
    hoe erg het ook is de dierenambulance en dierenpolitie staat hier ook niet echt positief ten boek dus zou ook geen optie zijn.
    daarbij waren het ook nogal ... mensen waardoor ik niet er tegen in kon gaan heb namelijk ook geen zin in problemen aan huis heb ook gewoon een stel koters hier rondlopen.
    ik heb ze gevoerd en de kattenbakken gedaan dat was in iedergeval wat ik wel kon doen.
    helaas hoe vervelend ook je kan niet heel de wereld redden hoe erg dat ook voelt.

17. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Fijn dat je hebt gebeld ts!

18. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Ja het kan niet langer,
    De mensen die zeggen dat ik niets doe, je moest eens weten. Dierenambu doet niets, heb mensen in de omgeving gevraagd of ze nog spul hadden tegen vlooien, wormen etc, dierenartsen gevraagd of dingen op rekening konden, hun tig keer geappt, andere buren hebben ze geappt, mijn vriend heeft ze geappt. En ga zo maar door.. Kattenbak doe ik met mijn kattenbakvulling, voer ook van mijn kat, dus dat krijgen ze wel voldoende.
    Hoe dan ook ga ik ze goed aanspreken, en dat zijn meerdere buren van plan.

19. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hier kom je er ook niet ver mee idd. Al eens dierenpolitie gebeld ivm sterk vermagerde paarden, veel te lange hoeven zonder water en eten in de warmte, werd niets gedaan.
    Dus hopelijk deze keer wel, want van de eigenaren weer geen actie.

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wat erg van je buren! Je zou aangifte kunnen doen tegen dierenmishandeling?

Deel Deze Pagina