Zorg voor buurpoezen.. Geen verantwoordelijkheid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Niicci, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    heftig hoor, ik volg dit topic nogsteeds. Ik zou t echt niet weten wat ik zou doen. Ik denk dat ik zelf die spullen zou kopen en dan de rekening aan hen terugvragen....ook al wist ik dat ik het niet zou terugkrijgen. Ik weet dat TS het niet breed heeft..

2. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Oh dan hoop ik morgen het asiel te kunnen bereiken.

Net half uurtje geleden nog gebeld met 144. Deze mw vrij hard. Kan melding doorzetten, maar IK krijg de problemen.
    Nog een dienstdoende dierenarts gebeld, kunnen het op rekening máár alleen als hun schriftelijk (app of mail) toestemming geven.
    En dat geven ze niet.

Zei gaf aan morgen de dierenambulance te bellen en aan te geven dat op advies dierenarts de kittens en mama poes gehaald moeten worden en verhaal uitleggen.
    Dus die bel ik morgenvroeg.
    Ze gaf aan dat hun regio daar iets makkelijker mee was (30-40 km hier vandaan), dus hopelijk willen ze dat ook rijden.

Lastiglastig.
    Dierenarts gesproken en zij gaf aan dat ene normaal kuurtje geven geen zin heeft. Moeten echt geholpen worden door een dierenarts anders kans op overleving klein.. 😢

3. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Ik snap echt niet het probleem van de dierenpolitie??
    Ze zeggen: red een dier! Nou volgens mij wil je toch 6 dieren redden anders gaan ze dood!
    Ronduit schandalig dat echt iedereen die beestjes maar laat zitten! Heb er gewoon geen woorden voor, zou willen dat ik wat kon doen!

4. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Als het straks slecht afloopt, nou dan mogen de dierenambulance en de dierenpolitie zich kapot schamen! En die buren van jou mogen aan de schandpaal wat mij betreft.

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik zou ze appen en zeggen dat de dieren er zo slecht aan toe zijn dat je ze naar een dierenarts hebt moeten brengen omdat ze het anders niet zouden overleven.

Zijn ze iig op de hoogte dat ze niet meer thuis zijn

6. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Dierenarts doet het alleen met hun goedkeuring, in iedergeval de dienstdoende.
    Die dierenpolitie schiet je niets mee op.. Drama.. Ik mocht wel weer bellen hoor, als er een oplossing was kon ik de melding doen.
    Ik zei ook wat schiet ik er nu mee op?? Ik moet een oplossing hebben..

7. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Als de dierenambulance uit de andere regio moeilijk doet over de afstand van gemiddeld 35 km, hoeveel benzine is dat? Hooguit 10 euro, die rijden trouwens diesel.
    Mag je van mij zeggen dat ik 10 euro doneer voor de transportkosten voor die poezen.
    Dat is een belofte die ik hier per direct doe.

Je mag me een pb sturen met een rekening nummer waar het heen moet als ze komen.

Toen mijn allerliefste poezel overleed zat ik zelf in de schuldsanering. Ik ben toen door tientallen mensen van een ander forum waar ik al meer dan 10 jaar lid ben, geholpen.
    Zij zijn online met de spreekwoordelijke pet rond gegaan zodat ik geen belemmering had om waardig thuis afscheid te nemen en haar thuis te kunnen laten inslapen. De dierenarts rekening van 200 euro is toen volledig door forumleden betaald.

En tot op de dag van vandaag ben ik hen enorm dankbaar. Ik zal in dit geval zeggen "pay it forward"
    Laat me maar weten of het nodig is.

8. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik bedenk me net dat als je buren overal camera's hebben hangen, ze behoorlijk wat filmmateriaal hebben van jouw vriend die in zijn onderbroek door de tuin sneakt. :$ :D
    Zullen ze van opkijken als ze thuis komen LOL :) :D

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Jeetje wat belachelijk dat gewoon niemand over die beestjes ontfermt. Hopelijk bereik je vandaag nog wat. Anders misschien via fb iets proberen? Al zou ik ook niet weten wat, maar negatieve berichten op pagina's helpt nog weleens. Echt verschrikkelijk zo zit je toch met handen in het haar.
    Weet je toevallig of die camera alles registreerd? Je hebt geloof ik ook camera's die maar 24 uur opname bewaren dus in dat geval zou je ze in het ergste geval bij een asiel kunnen afzetten onder het mom gevonden?

Of misschien kan je in contact komen met particulieren die verwaarloosde dieren helpen?

10. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Wauw kippenvel!

11. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Haha precies wat ik dacht!

12. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Haha ach zien ze misschien de ernst in. Al vraag ik mij dat nog af.
    Maar gewoon een short dus niet veel anders dan zwembroek😜

13. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Heel lief! Mocht het nodig zijn neem ik contact op!

14. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Ongelofelijk dat de officiële organisaties alles zo tegenwerken zeg.

Het is echt niet leuk meer op deze manier. Ook voor jou niet. Nu lees ik elders ook nog dat jullie collega's zijn. Mijn tip is toch; houd je werk hier echt buiten. Behalve als ze er maandag nog niet is, dan kun je hooguit aangeven van "goh, dat is wel balen, want...." en dan kun je gewoon aangeven dat jij de zorg voor die katten hebt gekregen en daar veel last van hebt omdat. Maar je werkgever vragen om een voorschot van je collega, dat zou ik als werkgever echt niet kunnen waarderen (als mens zou ik het begrijpen trouwens).

Enfin.. dit is een ronduit trieste situatie, waarin je eigenlijk met je rug tegen de muur staat. Als het goed is komen ze dus al bijna thuis en ben jij ondertussen bezig om de gezondheid van die beestjes te redden. Maar wat gebeurt er over drie dagen?

Sterkte!

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.860
    19.260
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Maar, welke problemen kun jij precies krijgen dan, als je een melding maakt? Het zijn jouw poezen toch niet?

16. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik weet niet waar je woont maar mocht je ergens in Noord NL wonen dan mag je me wel een berichtje sturen en dan kom ik wel iets brengen.

17. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Ze heeft de katten niet de zorg gegeven die ze nodig hebben. Zou mij niks verbazen als de buren straks nog boos op haar zullen zijn omdat ze ze geen vlooienmiddel heeft gegeven onder het mom van dat ze toch wel wist dat ze het geld terug zou krijgen. De kittens zullen vast straks worden verkocht en van het geld wat ze voor de kittens krijgen hadden ze haar terug kunnen betalen.

Ik had trouwens nooit op katten gepast die in de schuur opgesloten zouden moeten worden, dan hadden de buren maar een andere oplossing moeten zoeken.

18. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Is er vandaag nog actie ondernomen ts?

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.860
    19.260
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat lijkt me stug, er is een hele appconversatie waarin TS het probleem meerdere keren uitlegt en om geld vraagt. Waarschijnlijk ook al verteld heeft dat ze nu grit en voer van haar eigen katten gebruikt. Dus ik geloof nooit dat de buren dit verhaal in hun voordeel kunnen draaien.

TS: die hele app conversatie dus wel goed bewaren! Niet alleen op je telefoon katen staan, maar voor de zekerheid ook even mailen naar jezelf.

20. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Als je uit brabant komt... Via fb maar eens kijken bij kittenopvang miauw. Misschien kan zij je helpen? Die is ook zo n engel op dit gebied..

Deel Deze Pagina