Zorg voor buurpoezen.. Geen verantwoordelijkheid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Niicci, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik hoop maar dat de kittens straks verkocht gaan worden en dat de buren ze niet op een nare manier gaan dumpen zodat ze er vanaf zijn.
    Want zoveel geef je niet om je huisdieren als je ze met warm weer opsluit in een hokje een paar weken lang, nooit iets van je laat horen als de buren je tig keer appen en de zorg volledig overlaat aan je buren zonder zelf voor een voorraad voer en vlooienmiddel te zorgen! Ik vrees dan ook een beetje het ergste voor die beestjes als je buren weer terug zijn....:(

2. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Als de kittens gedumpt gaan worden dan bied ik bij deze ruimte aan voor 1 van de kittens. We wilden eerst nog geen nieuwe kat aangezien die van ons kortgeleden is overleden, maar in dit geval maken we een uitzondering.
    Ik zal echter de eigenaren absoluut geen geld er voor geven. Dat geef ik liever aan degene die nu de oppas verzorgt.

3. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    @Marnatman: zo heb ik dus ook ooit een kat in huis gehaald... Baasjes waren (met nadruk op waren!) vrienden van me en hadden 4 katten, waarvan ze er dus al twee op straat hadden gedumpt. Beestjes waren nog nooit buiten geweest, ze heeft ze in het kleine halletje van de voordeur opgesloten met de voordeur open, dagenlang. Net zolang tot ze wegliepen. Beestjes hebben de eerste dagen doodsbang zo ver mogelijk van de voordeur zichzelf in de meterkast verschanst, waar ze via een kier onder de deur in konden. Ik kan nog gaan janken als ik er aan denk....
    Toen ik daar kwam was de derde kat ook al weg, naar een ander huis hadden ze gezegd (ik weet niet of dat waar is, want de twee overgebleven katten moesten bij elkaar blijven van de zwerfopvang waar ze voorheen vandaan kwamen. Maar deze kat was de laatste in dat huis, en ik heb hem ter plekke meegenomen. Toen hadden we ineens 3 katten, eigenlijk teveel, maar ik kon hem niet achterlaten...

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
  5. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ts even een paar vraagjes.
    Weet je in hoeverre ze volgens schema zijn ontwormt en gechipt?
    Weet je ook hoe oud ze ongeveer zijn?
    Waar woon je in de omgeving?
    Heb je toevallig ook nog een foto?
    Ik ken iemand die is opzoek naar 2 katjes, en als het officieel gaat willen ze er met liefde 2 overnemen. Ze willen alleen niet de eigenaar betalen. Maar wel een dierenarts check.

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Nou, ben benieuwd of de eigenaars vandaag terug komen... En zo ja, hoe die gaan reageren.....

7. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.716
    3.169
    113
    Vrouw
    Brabant
    De kittens waren 1,5 week. Nu dus 3?
    Ze zijn niet ontvlooit dus ook ontwormen zal wel niet gedaan zijn ;) En je chipt ze meestal pas met 7-8 weken. Of later. Niet vroeger.

8. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik snap iets niet.
    Wanneer zijn je buren op vakantie gegaan? De kittens zijn nu 3 weken oud? , anderhalve week geleden postte TS voor het eerst, 12 dagen om precies te zijn.
    Maar de buren zouden toch 3 weken én nog 5 dagen langer op vakantie gaan? En er wordt ook gezegd dat ze maandag, vandaag dus, terug komen (er werd verteld dat ze naar jullie beider baas had geappt over de terugkeer)
    Nu zijn er 3 dingen mogelijk: of er is onduidelijkheid over welke maandag ze terug komen (er is niet gezegd dat het Déze maandag is)
    Of ze waren al lang op vakantie vóór dat TS het eerste bericht postte, wat betekent dat de kittens geboren zijn terwijl de buren op vakantie waren.
    Of ze komen eerder naar huis.
    Als 4de zou nog kunnen dat de leeftijd van de kittens niet klopt.
    Maar ik snap het dus even niet. Heb ik ergens overheen gelezen?

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.047
    15.638
    113
    Nabij Utrecht
    De kitten waren geboren toen buren nog thuis waren.
    Schoonmoeder zou oppassen. Terwijl ze toen 1,5 week oud waren. En vlak voordat ze weggingen kon schoonmoeder niet meer (was niet handig) en vroegen ze het aan ts.
    Dat schrijft ts in haar eerste bericht.

Tel bijna 4 wkn op bij 1,5 en dus zijn de kittens nu zo'n 6-7 weken.

Ts heeft hier pas heel laat om hulp gevraagd ;)

Aangezien ze vol met vlooien zitten, zijn ze dus niet ontvlooid en dus hoogstwaarschijnlijk ook niet ontwormd.
    En als ze al niet ontvlooid zijn zullen ze al helemaal niet gechipped zijn.

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    En zijn de buren thuis en je collega weer aan het werk?

11. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Dank voor jullie berichtje. Ik begreep er ondertussen ook weinig meer van hoe en wat. Vandaar specifiekere vragen..

12. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    spannend of ze thuiskomen vandaag en wat er gaat gebeuren met de kittens

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja ik ben ook benieuwd. Zit iedere keer te kijken of er al wat nieuws is maar nee..

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zouden ze nou vandaag thuis komen?

15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.921
    5.179
    113
    Ik ben ook benieuwd

16. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Is allemaal opgelost, en goed gekomen.
    Breng zsm verslag uit.
    Internet ligt ee alleen de hele tijd uit dus weinig mogelijkheid.

17. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Fijn dat alles nu goed is!
    Stiekem hoop ik dat de katjes ergens anders zijn ondergebracht ipv dat de eigenaren ze naar de dierenarts hebben gebracht.
    Is dat heel slecht om te denken?:)

18. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Goed nieuws dus, ben benieuwd naar je verslag

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ben benieuwd hoe dit zo snel is opgelost!

20. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Fijn dat het is opgelost! Ben wel heel benieuwd wat die oplossing is.

Deel Deze Pagina