Ik geloof wel dat er mensen zijn die hun katjes zo achter kunnen laten. Maar mijn gevoel zegt dat het als het waar is niet goed is gekomen. Dat dit een snelle korte zin was om ervan af te zijn. En dat een deel misschien niet klopt als excuus om niet in te hoeven grijpen. Maar ik hoop dat mijn gevoel niet klopt.
Nou ik weet het niet hoor... En dan? Wat moet je dan met die poezen? Niet in je eigen huis, want dan zit je zelf met een vlooienplaag. Naar het asiel brengen mag niet. Zijn niet jouw dieren, dus nemen ze niet aan. De eigenaren kunnen je zelfs aanklagen voor ontvreemding. Maar dan nog... dan neem je die katten mee, wat voor een relatie heb je daarna nog met je buren? Kun je wel zeggen: Daar heb ik schijt aan, maar met een beetje pech maken ze je het leven zuur met pesterijen. Ik heb een beeld gevormd van die buren en als je zo met je dieren omgaat én je buren zo opzadelt met jouw probleem, dan lijkt het me niet ondenkbaar dat ze je ook behoorlijk dwars kunnen zitten. Misschien pesten ze je wel weg. Het enige wat ik bijna niet kan geloven, is dat de dierenpolitie niks deed. Hoewel... hoe schrijnend is het nou eenmaal? De katten krijgen dagelijks eten en drinken (dat deed TS) en de eigenaren zouden op korte termijn terug komen. Wellicht heeft de dierenpolitie een kosten-batenanalyse gemaakt en kwam daar uit, dat het beter is nog een paar dagen te wachten tot de eigenaren thuis zijn. Als je namelijk dieren uit huis weghaald, hoort daar vaak een hoop ellende bij (vanuit de eigenaren naar de dierenpolitie EN de verzorger (in dit geval TS)). Dat TS nog niet gereageerd heeft, zegt niks. Ik heb oude topics nagekeken en ze heeft er een handje van om niet meer naar een topic om te kijken. Ook bij niet extreem vergezochte of schrijnende onderwerpen. Kan gewoon een dingetje zijn. Heeft iemand al een PB geprobeerd? Als ze nou doodleuk overal gaat reageren behalve hier, en niet reageert op PB's, dan zou ik mezelf pas achter mijn oor krabben. Dan doet ze hetzelfde als wat ze zei wat haar buren doen.
Ik kan gewoon bijna niet geloven dat 6 katten 3,5 week, met tropische temperaturen, onder de vlooien en wormen (de kittens sowieso en dan zullen de groten het ook nu hebben) het er goed af hebben gebracht..als ze dan al niet dood zijn gegaan dan moeten ze wel ziek zijn. Ook veel te weinig beweging gehad...gefrustreerd. Dat kunnen ze er gewoon niet zomaar overleven.
Nog steeds geen update?? Volgens mij zijn er toch veel mensen die hier meegeleefd hebben? Wel zo netjes om even te laten weten hoe het afgelopen is, lijkt mij.
Ja maar niet meer sinds de buren terug zouden komen. Alleen dat het opgelost is maar dat ze geen internet heeft dus dat het verslag nog volgt. Nee, waarom zou ik? Ik zie vanzelf wel een update verschijnen. Ik roep niet dat alles verzonnen is, omdat TS niet reageert.
Ik geloof d'r inmiddels geen reet meer van. Zieke kittens in een schuur met 30 graden! Die zijn allang dood. TS praat ons allemaal naar de mond! Dat doet ze de hele tijd al... Nou ja op de momenten dat ze iets van zich laat horen. Haar zoontje was ziek... Dus? Dan kan je toch bellen? maar je moet toch elke dag naar die beesten toe, als je van dieren houd beweeg je hemel een aarde om ze daar weg te halen! Ik geloof niet dat de dierenpolitie zegt dat ze hier niets aan doen! Ze maakt op deze manier hun alleen maar zwart! Ik denk dat het of om haar eigen katten gaat of dat ze alles uit haar duim zuigt!
Oh daar heb ik nog niet eens aan gedacht... Ja, zou ook nog eens kunnen. Eigen katten met een nestje en onder de vlooien en wormen, maar geen geld (over) om te behandelen... En te veel schaamte om daar voor uit te komen... Ik hoop het niet.
Hoop ik ook niet. Volgens mij heeft TS wel gezegd dat ze zelf ook niet zoveel geld hebben. Dus het zou kunnen............... Maar goed, we zitten nu aannames te maken die wellicht niet eens waar zijn. Hoop ik....
Ik houd de optie open, maar ik vind het wel erg lullig om dit zo uit te spreken. Want er is ook nog de kans, dat het wél allemaal waar is...
Als het hele verhaal wel klopt, zou ik zelf ook geen zin hebben om nog te reageren na zoveel aannames. Dus ik verwacht eigenlijk geen reactie meer hier van TS...
^ dat dus. Overigens doet de dierenpolitie idd vaak te weinig dan echt iets doen, dus eerlijk gezegd geloof ik dat wel. Ken heel wat meer verhalen helaas
Weet je wat het is? Zo'n Forum als dit is nét echt. Je kunt mensen vertrouwen of niet. In de regel Geef je de meeste mensen vertrouwen en ga je er vanuit dat wat er geschreven wordt waar is. Veel mensen zijn dat vertrouwen waard en sommigen niet. Eindconclusie blijft: je doet er niks aan, je kunt er niks mee. Ik ben op een ander forum moderator en er komen werkelijk de meest schandelijke verzinsel voorbij. En vaak kom je er niet eens achter of een verhaal nu werkelijk klopt of niet. Het meest schandalige geval van bedrog vond ik nog wel dat ene forumlid met uitgezaaide kanker. Die helemaal geen kanker bleek te hebben. Of dat meisje waarvan we op het account een bericht van haar partner kregen dat ze plots was overleden. Ze had alleen geen partner, en ze was ook niet dood. Maargoed, het enige wat wij kunnen doen is óf hopen dat alles goed is gekomen met de poezels, óf hopen dat er niks van klopt en er helemaal geen poezels zijn. Ookal had ik wat vragen omdat ik de tijdlijn niet begreep, ik denk persoonlijk wel dat het verhaal waar is. Waarom? Ik heb notabene aangeboden om geld op te sturen. Als het toch allemaal verzonnen was, door een harteloos persoon die nergens iets om geeft, zou diegene dan niet hebben gedacht "hey, dat is makkelijk verdiend" ? Niemand reageert hetzelfde, en daar kan je over oordelen, als je het zelf anders gedaan zou hebben. En er zijn honderden redenen te bedenken waarom iets wel of niet kan qua oplossing. TS heeft naar eigen inzicht gehandeld. En Tuurlijk kun je daar iets van vinden, maar wij hebben geen van allen in die schuur gekeken, of die katjes daadwerkelijk gezien. En ik denk dat TS echt wel ingegrepen had als ze bij het verzorgen van de poezels had gezien dat bijvoorbeeld een van de katjes onwel/lusteloos was geweest. Maar als ze haar nog gewoon tegemoet zijn komen lopen bij binnenkomst, kan ik me heel goed voorstellen dat ze heeft afgewogen dat acuut ingrijpen nog niet nodig is geweest.