Zorg voor buurpoezen.. Geen verantwoordelijkheid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Niicci, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nou, dit dus. Ik denk dat ik één van de meest sceptische vrouwen ben op dit forum en er zijn al tíg topics voorbijgekomen waarbij 95% van ZP meeleeft, terwijl -in mijn ogen- overduidelijk is dat het niet klopt. Bij dit topic heb ik dat gevoel nog niet één keer gehad. Als je een topic opent op ZP wat gelogen is, verzin je toch iets wat meer spectaculair is? En dat het over haar eigen katten gaat, geloof ik al helemaal niet.. Ze heeft aangegeven dat haar internet op het moment niet goed werkt, dat kán toch gewoon?

Ik snap echt oprecht niet dat heel ZP in de grap trapt van een zogenaamde man -wat overduidelijk een vrouw was-, en dat iedereen een vrouw gelooft die beweert dat ze in een crisisopvang medicijnen heeft gekregen van een begeleider (zonder recept, diegene had ze toevallig nog liggen), om een abortus op te wekken terwijl ze al vér voorbij de termijn is waarop je überhaupt pillen kunt slikken om een zwangerschap af te breken :(:(:(, maar dat een topic over verwaarloosde kittens zo in twijfel wordt getrokken en dat deze TS zo wordt aangevallen op het niet meer reageren, terwijl ze nota bene heeft aangegeven waar dat aan ligt..

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Maar laten we eerlijk zijn. Er zijn heel veel mensen die meeleven en zich afvragen hoe het gaat. Dan is het toch een kleine moeite om dan even bericht te geven van hoe en wat. Ik snap wel dat niet iedereen dagelijks op ZP zit, maar als je zo'n topic als dit opent is het wel zo netjes om dan te reageren. En ze heeft zelfs een bericht gestuurd met dat het is opgelost, dan had ze er toch wel even bij kunnen zeggen wat er gebeurd is. Ik geloof het verhaal wel maar zoals ik al zei vind ik het wel wat raar dat er niet meer gereageerd wordt.

3. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Ben het helemaal met je eens strandbal.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die medicijnen had ze via via gekregen, niet van een begeleider.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Even ter herinnering (aan allen, niet zozeer aan strandbal), is dit haar laatste bericht:
    Ze is dus wél zo netjes geweest om even te melden dat het goed is gekomen, zodat mensen zich geen zorgen meer hoeven te maken om de poezels. Alle extra informatie is puur en alleen om de nieuwsgierigheid van de mensen te bevredigen. Dat is m.i. zeker geen reden om kosten noch moeite te sparen om het uitgebreid te gaan vertellen.

Ze gaf aan geen internet te hebben. Misschien is het een hele lap tekst, die ze kwijt wilde en dit op de computer wilde doen i.p.v. op haar telefoon. Dus op haar telefoon, via mobiel internet, heeft ze snel even een berichtje geplaatst.

Haar laatste bericht was van maandag half vijf. 20 uur later begint de eerste al met insinuaties dat het niet klopt. Nog geen dag later dus. En meteen gaan mensen daarin mee. Ja, het zal allemaal wel gelogen zijn, want er is al 24 uur geen update geweest (terwijl TS aangaf geen internet te hebben nota bene!).

Ik kan me heel goed voorstellen dat TS misschien wel via haar mobiel meegelezen heeft, of de dag erna weer online kon en toen alle reacties hier zag en dacht: "Ja dáág! Bekijk het, stelletje ramptoeristen!"

En ja, ik ben ook nieuwsgierig naar hoe het is afgelopen. Maar TS is überhaupt niet actief geweest sinds haar laatste bericht, dus ik vind het wel héél erg snel geconcludeerd!

Overigens heb ik ook ervaringen van personen met Münchausens-by-internet. Een 'dame' hier, die meekletste in het zwangerschapstopic voor Septembermama's. Was zwanger van een tweeling. Later ook allemaal spannende verhalen, over dat er eentje bijna dood was, maar de andere ging huilen, waardoor zij ging kijken en zag dat de een blauw was aangelopen, etc... Bleek dus gewoon helemaal niet eens zwanger te zijn geweest! En gewoon een jaar in onze groep hebben gezeten, waar we lief en leed met elkaar deelden.

Of ook nog zoiets... iemand in mijn naaste omgeving, die beweerde kanker te hebben en chemo's kreeg. Nou, of ze echt kanker had, weet ik tot op de dag van vandaag nog niet, maar de foto's die zij op FB plaatste van hoe er een spuit met chemo in haar buik gezet werd..... Die kwam van een oud Amerikaans blog. En maar beweren dat het haar buik was.... Zo is ze door de mand gevallen. Dan voel je je echt genaaid!

6. Goed, dan was dat het, even bizar en ongeloofwaardig, net als alle andere details uit dat verhaal. Doet er verder ook helemaal niet toe, heeft niets met dit topic te maken.

Maar wat LadyXochi al zegt, TS heeft duidelijk aangegeven dat haar internet niet werkt. Als mijn internet niet werkt, kan ik ook geen updates komen geven op een online forum ;) Ik ben ook nog iemand die geen internetabonnement op haar telefoon heeft en als ik dat had, dan vind ik een telefoon te ellendig typen om daar een lang verhaal op te typen :)

Er zijn op het forum inderdaad al tig dingen voorbijgekomen die niet waar bleken te zijn en wantrouwen begrijp ik maar al te goed, maar niet bij een onderwerp als dit. Ik kan me echt niet voorstellen dat er iemand is die zit te gniffelen achter haar beeldscherm, omdat iedereen gelooft dat er een paar poesjes in een schuur liggen, terwijl dat eigenlijk helemaal niet waar is. Niet dat ik me wel iets voor kan stellen bij de leugens over andere onderwerpen, maar jullie snappen vast wat ik bedoel.

7. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Eens met de dames hierboven. Van alle dingen die je kan verzinnen vind ik een verhaal over vlooienbaaltjes wel een beetje vergezocht. Die dingen gaan toch vaak over gtst-achtige verhaallijnen of iets met zwangerschap/baby's.

Er kunnen 100 redenen zijn waarom ts echt niet kan reageren, en maar 1 daarvan is dat het een troll is. Hoe groot is de kans? ;)

8. Regina88

Maar ik ben uiteraard ook erg nieuwsgierig en hoop dat het voor ts geen vervelende gevolgen heeft. Kan me zo voorstellen dat de buren niet al te happy zijn nu.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    🚩Een beetje vreemd is het wel zo langzamerhand, ik ga er maar vanuit dat er een plausibele verklaring is voor de lange afwezigheid van TS. Maar zou graag willen weten hoe het met de katjes is afgelopen!

Ook ik kan mij trouwens niet voorstellen dat je dit verhaal verzint, hoe ziek moet je dan wel niet zijn. 🚩

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En toch zijn er veel mensen, die dit doen. Die geilen op de aandacht die ze krijgen. Maar wat ook al gezegd is: de meesten verzinnen dan wat ernstigers.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik denk ook niet dat het verzonnen is, maar het zou ergens ook prima kunnen: in de hoop dat men geld over wil maken n.a.v. het zielige verhaal, of als er echt kittens zijn dat men die dan ophaalt.

Tja, ook kleine leugentjes kunnen, zeker als je je zou schamen en in het echte leven voor zoiets niet zou durven uit te komen. Misschien is het wel plausibeler dan een heel verhaal over zielige katjes, buren die geen cent te makken hebben maar wel in ene langer wegblijven op vakantie, allerlei instanties die niet willen helpen, dan blijken het ook collega's, instantiedie ze op zou halen doet het toch niet e.d.

Maar goed ik ga er niet snel vanuit dat men zou liegen. De uitleg volgt vast nog wel.

12. Maar dat hebben meerdere mensen aangeboden (zowel geld overmaken als ophalen) en daar is niet op ingegaan, dus dat lijkt me zeker niet het doel geweest..

Nouja, hopelijk werkt het internet van TS gewoon weer snel (ik zou echt gek worden zonder :) ) en horen wij dan nog hoe het uiteindelijk is afgelopen! :)

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wel melden hoe het met je internetverbinding staat, maar niet wat er met de katjes is gebeurd? Dat maakt TS in mijn ogen een aandachttrekker; ze rekt de boel. Hele verhaal kan best niet waar zijn, of half waar.

14. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Als ik ts was dan zou ik nu zeker niet meer antwoorden na al die vriendelijke opmerkingen.
    Mss heeft ts wel wat beters te doen nu en wilde ze later antwoorden...

15. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Maar ze had *wel* tijd en internet om te reageren!

16. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ja misschien op haar telefoon of haar werk of wat dan ook.

Jee ik was oprecht benieuwd hoe het nu met die katjes is afgelopen. Ik had zelf een plekje voor 2. Maar nu krijgen we zeker niet meer te horen hoe het af is gelopen :( arme beestjes. Ik had zo een op fijn einde gehoopt.

En waarom moet er massaal troll geroepen worden. Dan gaat toch niemand meer reageren. Als je dat denk houd dat dan voor je en lach er gewoon om. Of stuur beheer een bericht. Maar dit is ronduit kwetsend als het wel waar is en ts oprecht goed haar best gedaan heeft voor die katjes.

17. Regina88

Ik dacht; laat ik dit topic even in de lucht houden ;)

18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ja, inderdaad! Hoe gaat het nu met de poesjes, TS?

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier ook reuze benieuwd! 🐱

20. susy26

susy26 Niet meer actief

Ben ook benieuwd?

Deel Deze Pagina