Zorg voor buurpoezen.. Geen verantwoordelijkheid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Niicci, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ansji

Ansji Niet meer actief

Bellen met de dierenarts, situatie uitleggen en vragen of de behandeling op rekening kan. We hebben het hier over leventjes, dat gaat gewoon voor. Vlooien zijn gevaarlijker dan je denkt, zeker voor kittens die zo jong zijn!

Ik snap dat je waarschijnlijk nog graag goed contact wil houden met je buren, je woont er immers voorlopig nog een tijdje naast. Maar ze nemen wel een loopje met jou zeg, heel asociaal dat ze er nog even 5 dagen aanplakken. Wat als jij nu een vakantie hebt geboekt en er niet kon zijn die 5 dagen? Ze gaan er zomaar vanuit dat jij de zorg op je neemt voor extra 5 dagen.

Over het feit dat ze blijkbaar het geld hebben om een maand met vakantie te gaan en niet om die katjes goed te verzorgen heb ik geen enkel goed woord over! En al helemaal niet dat ze kittens van 1,5 week oud met hun moeder alleen laten in zo'n klein hokje! Die arme beestje zouden eigenlijk uit huis geplaatst moeten worden.

Wat je ook besluit, sterkte. Het is niet fijn dat deze zorg jou zo in je maag is gesplitst.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Eerlijk? Dat lijkt me het best case scenario! De omstandigheden waarin die katten nu zitten met die hitte is gewoon geen doen. Tevens is het gewoon gevaarlijk voor kittens om zo onder de vlooien te zitten. Ze kunnen daar serieus ziek van worden.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Dit ook idd, komen ze wel terug? Vakantie ineens verlengen vind ik raar...

4. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    Dit dacht ik ook.

5. susy26

susy26 Niet meer actief

Wat erg zeg,. Ik zou de dierenambulance bellen. Ze zijn niet goed voor dr beestjes. Wel op vakantie mr geen goede verzorging voor de katten. En al zo klein plekje waar ze moeten blijven! Nee , hoop dat ze dan dan een beter huis vinden voor ze.

6. mumija

mumija Niet meer actief

En ook veel te weinig beweging is gevaarlijk plus dat die beestjes gefrustreerd zijn door opgesloten te zitten.

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    En wellicht een andere mindset, maar de beestjes van voer voorzien, doe je voor de beestjes en dan niet voor de eigenaren.
    Ik zou trouwens lak hebben en het feit dat de beestjes niet binnen in huis mogen. Beetje in de schuur op sluiten, wat een verstand.
    Ben benieuwd hoe het afloopt, ts.

8. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    TS heeft niet meer gereageerd... Ik hoop dat er niks is gebeurd met die beestjes.....

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik zou ze ten eerste kijken waar je de katten een betere plek kunt geven en dan uit die schuur halen. Het is bloedverziekend heet en in zo een klein schuurtje gaat het lekker broeien.
    Daarnaast zou ik de dierenarts bellen en het probleem voorleggen. Misschien dat hij een goede oplossing heeft.

10. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik denk dat het inderdaad het beste is om een app/ SMS te sturen dat de kittenss ziek zijn, dat ze medische zorg nodig hebben en of ze even geld over willen maken. Zeggen dat jij de financiële mogelijkheid niet hebt om het voor te schieten en dat je anders, de dierenambulance zal moeten bellen want je bent bang dat ze anders overlijden (en dat wil je toch echt niet op je geweten hebben).

Mijn buren zijn vorig jaar 4 weken naar Amerika gegaan en hebben de katten (1 grote en 2 kittens) toen gewoon buiten gezet. Mijn andere buren hebben ze een paar dagen gevoed, maar die zagen dit ook niet echt zitten. Kittens liepen op straat en bij iedereen die langs kwam bedelen om eten. Ik heb toen de dierenbescherming gebeld. Ik ben dol op katten en zo ga je niet met dieren om. Ze hebben de kittens toen inderdaad meegenomen en de buren hebben ze niet meer terug gehad. De Katten wonen nu bij een ander gezin geselecteerd door de dierenbescherming.

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    As jij het idee hebt dat ze verwaarloosd worden en je hebt nu de zorg (verantwoordelijkheid) over ze, dan bel je de dierenarts, dierenambulance of meldpunt dierenmishandeling (hebben we die nog?).
    En als zij ze mee willen nemen, dan gewoon meegeven. So be it...

Ik heb een keer meegeholpen een paard inladen van de achterburen (we wonen er nu niet meer). Was de dierenbescherming die het paard meenam en ze hadden hulp nodig. Het dier zat onder de schurft en zo, heel zielig.

12. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    ik ben benieuwd wat je gedaan hebt TS!

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Dit dus

14. libellula

libellula Lid

8 jul 2012
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dierenbescherming inschakelen..ik vind dit toch een vorm van dierenmishandeling eerlijk gezegd.Laatst zelf ook de dierenbescherming gebeld voor hond van de buren, beest ligt hele dagen in een bench in z'n eigen ontlasting en wordt geslagen met een stok..is nog een jonge pup..tis zelfs zover gekomen dat ie bewusteloos in de tuin lag omdat ie de hele dag in de hitte heeft gelegen..politie is in 2weken tijd, 4x geweest op verschillende tijdstippen, ze nemen de beestjes niet zomaar mee..willen eerst zeker zijn van de situatie.. Inmiddels is de hond hier vandaag opgehaald..eindelijk!mn hart breekt als ik zulke dingen zie of lees..

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik had ze gebeld of gesmst met de keuze.

Of die oma komt nu wormen en vlooien middelen brengen en eten. EN ze mogen ook gewoon naar buiten of iig in de kamer ivm de warmte.

Of ik liet ze allemaal ophalen door de dierenambulance.

De dieren lijden klaarblijkelijk erg onder deze situatie. En dat zou voor mij de doorslag geven om te doen wat mij het beste lijkt.

16. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    jeetje wat erg zeg! (En ik hou niet eens van honden)

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dit dus! Hebben ze schulden, kiezen ze voor een vakantie i.p.v. de gezondheid van de beesten! Waarom dan aan kittens beginnen! Bah kan hier echt heel slecht tegen. Zeker met dit weer loopt de temperatuur in zo'n schuur ook alleen maar fors op en die vlooien kunnen ook nog eens een gevaar vormen voor de gezondheid van de kittens (bloedarmoede).

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Inderdaad, zo zou ik het ook doen. Stelletje aso's. Is gewoon verwaarlozing en zij zadelen jou er mee op.
    Straks heb je zelf ook nog een vlooienplaag.

19. libellula

libellula Lid

8 jul 2012
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja heel erg, begin er dan niet aan!ben blij dat het beestje nu eindelijk is opgehaald en hopelijk WEL goed terecht komt. Hoop dit ook voor deze kittens, ik stress mezelf al dood als m'n katten een keer een nachtje buiten slapen en ik ze niet kan vinden. Erg laks van deze mensen.. En erg makkelijk

20. mumija

mumija Niet meer actief

Ik ben toch wel benieuwd hoe dit afloopt.

Deel Deze Pagina