Ik las vandaag op omroep Brabant dat er in Nuland 15 poezen onder soortgelijke omstandigheden zijn weggehaald. Al hadden deze katjes zelfs geen eten en drinken. Één kitten is overleden. Van de eigenaren was al dagen geen spoor te bekennen. Buren hadden de politie gewaarschuwd. Heb jij nog iets bereikt, ts?
TS heeft steeds laat in de avond gereageerd, ik denk dat ze vanavond nog wel reageert, ik ben ook wel benieuwd hoe het met de beestjes is.
Alleen voor het feit dat de beesten opgesloten worden in de schuur (helemaal in deze bloedhitte) had ik al de dierenbescherming gebeld, laat staan de vlooien er nog bij!!!
Het is al vaker gezet, dus ik reageer maar met een quote. Zo zou ik het ook doen! Laat je tanden zien hoor, in het belang van de beestjes!
Als ze op vakantie kunnen, 3 weken zelfs!, kunnen ze ook nog wel wat geld voor de katten missen. Wat ik zou doen weet ik niet. Zou telefoonnummer van schoonmoeder vragen en bellen. Moet zij het maar zolang voorschieten.
Wat een walgelijke mensen, geen geld om fatsoenlijk voor hun diertjes te zorgen maar de vakantie kan er blijkbaar prima af. Schandalig. Ik zou hier dus serieus de (dieren)politie of dierenbescherming voor bellen, de diertjes worden verwaarloosd en met deze hitte in een schuur is geen doen. En zijn vlooien niet gevaarlijk voor jonge kittens? En anders gewoon naar hun dierenarts gaan, achter hun rug om, en vragen of die je helpt, op rekening van de buren uiteraard. Voor de da is het ook maar de vraag of hij zijn geld terugziet maar de eerste noodhulp kan en wil hij vast wel verlenen. Hij zal ook wel weten bij wie er melding gedaan moet worden.
Dat je hier uberhaupt over nadenkt. Bel de dierenbescherming! Lekker jammer dan dat zij de poezen kwijt zijn. Niet jouw probleem. Het interesseert hun ook weinig dat jij voor ze opdraait. het werkt twee kanten op toch? Ik vind het super zielig voor die beestjes en ik kan me hier zo kwaad om maken!
Wat raar, zo ga je toch niet met je dieren om. Wij gaan vandaag 2 nachten weg en de buurvrouw zorgt voor de poezen (2). Wij hebben de kattenbak vandaag helemaal verschoond, extra eten gekocht en dus bijgevuld, een blikje gekocht....de buurvrouw hoeft alleen in de ochtend en avond eten te geven, en het raam in de morgen open te zetten en in de avond dicht te doen. Niet netjes van je buren.
Dat heb ik me ook even afgevraagd. Toen ik het bericht las moest ik wel meteen aan ts denken. Bij ts waren het alleen minder poezen en dankzij ts hadden zij in ieder geval eten en drinken. Ik hoop dat ze nog reageert.
Ben ook wel benieuwd hoe dit afloopt. Ik had mezelf al niet voor het karretje laten spannen. Volgende keer niet meer doen TS! Hun probleem,niet het jouwe.
Wat een rotsituatie.. Door de stilte ben ik eerlijk gezegd een beetje bang dat het al verkeerd is afgelopen Ik hoop natuurlijk dat dat niet zo is en dat de poesjes inmiddels opgevangen zijn!