ik lees al een tijdje mee, en wij hebben zelf ook erg weinig inkomen.. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je die katten aan hun lot overlaat. Als jij zegt dat je op ze gaat passen, dan ben je verantwoordelijk. Dan had je Nee moeten zeggen! Ik zou zelf contact zoeken met andere buren hierover en een verzorgplan maken. Wellicht hebben andere buren wel een beetje geld of kunnen jullie samen wat geld bij elkaar sprokkelen. Of misschien wil er iemand wel een kitten in huis (of zeg ik nu iets geks?) Ik denk dat ik ze gewoon in huis genomen had. vooral bij die warmte. Dan moet ze ze maar fatsoenlijk achterlaten en reageren op je vragen. Nu doe je mee aan de verwaarlozing.
Ik had bij het uitblijven van reactie op je buren na de eerste berichtjes gewoon de katten uit de schuur gehaald en in het huis ondergebracht (desnoods een dag "quarantaine" in de badkamer terwijl het vlooienspul inwerkt) en de buren laten weten dat je de katten in huis hebt gelaten omdat de schuur ongeschikt was, en je zoveel euro hebt uitgegeven aan voer/vlooienspul etc. Het hoeft echt niet heel veel te kosten naar mijn idee! In een normale omgeving met normale voorzieningen zou je ook meer met de katjes kunnen spelen en aandacht geven. Nog afgezien van dat je vaak met bak-training wel even moet helpen. Het blijft een idioot idee dat je een nestje kittens van 1,5 week oud aan een twee-keer-per-dag oppas kan overlaten! Net zoals die bak: een teiltje had je zelf vast ook nog wel (1 euro bij de action?), ik zou er eerlijk gezegd ook lak aan hebben dat de buren niet willen dat je een teiltje/ovenschaal/whatever als bak gebruikt. Moeten ze je maar met normale voorzieningen achterlaten. Jij hebt de verantwoordelijkheid gekregen, en daarmee ook een zekere handelingsbevoegdheid. Als het nodig is in het belang vsn de beestjes, moet je dus gewoon handelen! En in deze fase is dat misschien inderdaad wel hulp zoeken voordat het te laat is...
Als je goed hebt gelezen heeft ze niet veel geld. Daarom de beaphar. Beter iets dan niets!! Anders had ik wel stronghold geadviseerd. Die zijn er ook voor kittens maar dat is zo'n 10 euro per pipet en dat is er niet. Dat kan ik nog begrijpen maar dat er dan geen vlooienmiddel van 10 euro (voor 3!!) wordt gekocht kan ik niet begrijpen! Voor de rest heeft MadeInUSA alles wel gezegd.
Sorry, maar ik ben het niet eens met het feit dat TS verweten wordt niet wat geld uit te geven aan vlooienspul. Hoe goedkoop het ook kan. Geld terug eisen aan deze mensen? Staat heel indrukwekkend in een app of sms. Maar geloof me: dat gaat niet gebeuren. Al zouden ze er een zaak van maken in het ergste geval..dan nog gaat het niet gebeuren. Ze staan mooi achterin de rij. En dan nog..niemand kent hier de persoonlijke situatie van TS. Het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn vind ik. Maar wie weet hebben ze zelf wel problemen. En sta er eens bij stil, ik zeg niet dat het zo is trouwens, maar stel je voor zij hebben zelf budgetbeheer. Dan kan je geen eens zomaar je geld uitgeven en al helemaal niet storten. Kortom: TS heeft vast een goede reden om dat geld niet uit te kunnen geven. Ik vind het al heel wat dat ze daar naartoe gaan tot in den treure. Dierenpolitie zou ik ook bellen in dit geval. Al zou ik dat zelf ook wel eng vinden. Ik sta nu best stevig in mijn schoenen. Maar was mij dit bijv. Een jaar geleden overkomen? Dan had ik uit angst voor een burenconflict, enorme ruzie, toestanden etc. Niet durven bellen. Ik zat middenin een burnout. Was een heel verleden aan het herkaderen. Dat had ik er echt niet bij kunnen hebben. Sterkte TS.. hopelijk komt er een oplossing.
Dit is ook echt typische ZP weer he Lekker allemaal TS gaan bashen en doen alsof zij de schuldige is in dit verhaal. JA het is zielig voor de beestjes en ze zou wel iets moeten doen maar ik kan mij ook wel verplaatsen in TS, als jij eigenlijk al weet dat je kosten moeten maken die je uiteindelijk niet terug gaat krijgen en eigenlijk niet kan missen dan is die keus gewoon moeilijk.
Daarom tussen haakjes eigen beesjes. Maar dan nog die van beaphar mag pas met 1 kg dat duurt te lang in dit geval vandaar dat ik zei bolfo gold is goedkoop en mag eerder. Nu weet ik dat er ook nieuw van beaphar is en die is zonder chemicalen. Deze maakt een dilicone laag over de vlooien heen en over eitjes ect. Pakt alles en werkt ook echt. Deze is ook onwijs goedkoop maar durf niet te zeggen waarneer je die mag gebruiken. Ik zou in dit geval gewoon een omgevingspray gebruiken en pipetjes even laten. (Ivm de situatie) Deze zijn goedkoop en je kan daarmee al heel veel vlooien bestreiden!
+ 1000 Hoeveel mensen hier zouden daadwerkelijk in hun onderbroek elke dag die katjes gaan verzorgen, dat vind ik al getuigen van veel liefde voor die beestjes! En idd wij hebben geen idee van de (financiële) situatie van TS...misschien kunnen ze nu door omstandigheden niet eens dat tientje missen, laat staan meer. De kans dat ze dat ooit terugzien is natuurlijk nihil. Ik denk TS dat ik moederpoes en kittens in een doos zou stoppen en afgeven bij asiel of een dierenarts, zeggen dat je ze gevonden hebt. Houd ons alsjeblieft op de hoogte hoor, hoop echt dat het goed komt met de kleintjes. 😔
Ja maar dat is dan wel een keuze. Zij kiest ervoor dit te laten bestaan. En ook al is dat misschien haar recht en snap ik dat het een vervelende en lastige situatie is, maar ze is dan wel degelijk mede schuldig aan deze verwaarlozing. Helemaal wanneer je roept dat je het zo verschrikkelijk vindt, zou je echt wel meer kunnen handelen dan dit. En het is niet bashen, maar haar hopelijk laten inzien dat dit zo echt niet langer kan.
Wij kunnen inderdaad niet in haar portemonnee kijken. Maar we hebben ook kosteloze oplossingen aangedragen zoals dierenpolitie en asiel. Maar ook daar werd niets mee gedaan. Mensen hebben zelfs aangeboden de beestjes op te halen en een aantal wilden wel bijdragen in de kosten. Dan kan je niet alleen maar reageren met druk met kind want allergisch voor muggenbeten en ik heb na een week eens de dierenarts gemaild en wacht op antwoord. Dus bashen? Nee (in de meeste gevallen) niet mee eens. Ernstig geraakt zijn door dierenleed waar zwaar onvoldoende op wordt ingegrepen. Ja! Je kan in een geval als deze niet zelf blijven aanmodderen, hoe goed die bedoelingen ook zijn.
Maar wie zegt dat ze daadwerkelijk een 'keuze' heeft. Er kan van alles spelen in haar gezin of bij TS zelf waardoor dit het beste is wat ze (tot nu toe) heeft kunnen doen. En dat is al heel wat want de meeste mensen zouden het op een lopen zetten als ze in een hol vol vlooien moeten stappen, ik ook wel denk ik. Dus dan mag ze het toch nog wel verschrikkelijk vinden, anders had ze ook geen topic geopend speciaal hiervoor. Ben het overigens wel met je eens dat het zo niet langer kan dus het zou idd fijn zijn als mensen bij haar in de buurt zouden kunnen helpen, al dan niet financieel. 😊
Continue zeggen wat TS fout doet en dan op een niet zo vriendelijke manier vind ik wel bashen. En ik zeg niet dat iedereen basht hoor, zitten er alleen wel genoeg die het wel doen. Ja er zijn genoeg tips gegevens en daar moet TS het dan mee doen, dat ze dan niet meteen alle tips gebruikt wilt nog niet zeggen dat ze er helemaal niets mee doet. Lekker makkelijk oordelen vanachter je computertje. Maar goed, dat is ZP Anno 2016
Het gaat mij niet eens om de vlooientoestand en geld.. Stop die beesten in een doos, mandje whatever, lever ze af bij het asiel, bel de dierenpolitie... Er zijn zoveel meer opties dan alleen geld uit moeten geven tegen de vlooien. Vooral, omdat als straks de eigenaren weer terug zijn deze beestjes nog steeds zo leven, en over 5 jaar nog steeds... als ze ze niet snachts gewoon naar buiten pleuren omdat ze ze zat zijn
Ik had, onder de omstandigheden die ts schetst, die zorg direct al geweigerd. Nu is ts het haasje. Zou nog even rondbellen of een dierenarts/winkel je misschien uit de brand kan helpen.
Dus jij vind dat TS maar alle kosten op zich moet nemen en niet moet zeuren maar in het belang van de poezen moet denken? Daar komt het op neer toch? Want we weten allemaal dat als TS kosten maakt ze die uiteraard niet terug gaat krijgen van de buren. Dat is gewoon een feit. Dit soort mensen zullen er alles aan doen om niets terug te hoeven betalen dus dan zit TS met de gebakken peren.
Weet niet maar hier bij het asiel kan je niet kosteloos dieren afleveren, moet je altijd een eigen bijdrage voor doen. Geen idee of dat overal zo is maar dat is wel zo. Van vrienden heb ik gehoord dat als de dieren ambulance komt dat je daar dan ook een rekening van kan krijgen. ( die hebben hun in ieder geval gekregen )
Ik heb bijna het hele topic doorgelezen. Wat een beschuldigende reacties! De dierenambulance doet niks. Aan naar het asiel brengen zitten kosten verbonden. Aan ontvlooien/ontwormen zitten kosten verbonden. Aan verzorging zitten kosten verbonden. Dingen waarvan de TS aangeeft dat zij dit niet kunnen missen. En alsof iedereen maar een vlooiennest in huis neemt Of daar überhaupt de ruimte voor heeft. Ikzelf moet er niet aan denken dat ik een nestje kittens met vlooien in mijn badkamer zet en al helemaal niet als je zelf ook huisdieren hebt die de vlooien dan door de rest van het huis meenemen. We kunnen allemaal zo makkelijk oordelen vanachter onze schermen maar wie zegt dat TS niet al van alles probeert of doet wat in haar macht ligt. Daarnaast had TS afgesproken voor een bepaalde tijd voor de diertjes te zorgen en onverwachts blijven zij langer weg (of komen helemaal niet terug), moet TS dan maar alle verantwoordelijkheid op zich nemen? Nogmaals, wij oordelen te makkelijk vanachter onze schermen.
Als je het zo vreselijk allemaal vindt, ja. En zo niet, is dat haar goed recht, maar als je dan verder ook niet een (goedkoop) alternatief regelt, dan vind je het in mijn ogen niet vreselijk genoeg. Dus dat was ook mijn punt; actie of anders erover ophouden hoe ellendig het allemaal niet is.