Vraag me wel af of we er straks als werknemer geen last van hebben, dat de werkgever aan iedereen het bedrag uitkeert. Als blijkt dat mijn werkgever straks (meer dan) een miljoen moet terug betalen, zal dat vast ergens bezuinigd moeten worden...
Ik keer een deel aan mijzelf uit en de rest voor het opknappen van de bovenverdieping. Ik heb niet echt wensen voor mijzelf dus dan kan het net zo goed in het huis
We gaan sowieso een nieuwe oled tv kopen. Zou heel fijn zijn als ik de bonus wel krijg dat we dat geld ervoor kunnen gebruiken. Ik weet nog niet of ik hem krijg. Ik heb tm eind mei zwangerschapsverlof gehad. En ben per 1/9 uit dienst gegaan naar een andere baan. Wel zorggerelateerd maar die krijgen de bonus niet. Heb niet met covid patiënten gewerkt maar goed als ik er volgens de regels recht op zou hebben wil ik hem natuurlijk wel hebben
Bij ons krijgt iedereen hem die in de periode tussen 1-3 en 1-9 meer dan 12 weken gewerkt heeft. Ook huishoudelijk- en ander facilitair personeel We krijgen het in januari uitbetaald.
Let wel even op dat de bonus niet belastingvrij is, maar er is voor gekozen om €1000 netto uit te keren. Dit betekent dat de staat/werkgever kosten heeft van €1750/€1800 per persoon. Dit wordt opgeteld bij je heffingsinkomen. Dit zou er dus voor kunnen zorgen dat bepaalde toeslagen lager worden/geen recht meer op bestaat.
Volgens de site van rijksoverheid niet:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/zorg/zorgbonus
Heb dit even gemist grotendeels maar het is dus ook voor huishoudelijke hulpen in de thuiszorg. (Schoonmaak) en ben je dan verplicht een bepaald aantal weken gewerkt te hebben? Want ik heb een aantal weken thuis gezeten ivm extreme misselijkheid deze zwangerschap. Maar wel tussen maart en augustus nog weken gewerkt.
mijn werkgever keert al uit vanaf 1 uur werken in deze periode, echt iedereen die in dienst is/was (tot salarisschaal 75) krijgt de bonus uitgekeerd
Bij ons moet je inderdaad ook minimaal 12 weken gewerkt hebben in de periode tussen 1 maart en 1 september.
Bij ons krijgt iedereen de bonus. De bonus is echter alleen voor degene aangevraagd die er recht op hebben. Voor alle overige medewerkers betaald het bedrijf het uit eigen zak.
Hier krijgt ook iedereen hem; idd deels uit eigen middelen. Maar ik weet niet voor wie het uiteindelijk is aangevraagd. Iedereen en dan maar zien wat er binnenkomt of alleen wat binnen de functies zou vallen, al is dat voor veel functies vaag. Ik krijg hem als het goed is woensdag.