Dit worden m'n laatste feestdagen alleen, en ik heb wel m'n partner in beeld maar die zal waarschijnlijk zoiezo met kerst bij z'n ouders zijn, en met oud en nieuw ga ik er eerlijk gezegt niet vanuit dat hij komt want ik hoef echt geen druppel alcohol te zien op die avond want dat maakt me echt niet makkelijk en ik probeer het ook te vermijden om het wat makkelijker te houden. Ik ben gestopt met roken en drinken al heel erg lang maar het blijft moeilijk, dus heb ik er ook voor gekozen om met kerst niet naar hem toe te gaan vanwege dat er gerookt,gedronken en geblowt gaat worden. En ja, hier heb ik dus absoluut geen zin in plus dat het moeilijk is voor me. En verder kan ik zelf niet bij vrienden terecht omdat ik die niet echt heb, en familie is nergens te bekennen: Dus , helemaal alleen thuis. Iemand tips voor deze dagen? Kijk er nu al enorm tegen op namelijk
Je bent van harte welkom. En dat meen ik. Als je zin hebt in een rook- en alcoholvrije, doch gezellig avond, stuur maar een PB.
aahh!! allereerst heel dapper van je!! er zijn veel leuke films op, lekker voor tv hangen.. douche, bad, voetenbad, massageolie kopen en lekker je voeten en buik masseren, op tijd naar bed, paar boeken of tijdschriften mee.. lekkere dingen in huis halen
Ja weet ik eigenlijk niet wat echt de reden daarvoor is zover ik weet blijft hij bij z'n ouders ( in t verleden zag hij ze nooit en nu elke dag.. en ja moet ook zeggen dat hij daardoor echt veranderd nu ) wat hij laatst zei en hij weet ook waarom ik thuis blijf We zouden namelijk stoppen met alles maar uiteindelijk ben ik gestopt en hij niet (waarom? geen flauw idee) Dit is trouwens niet de eerste keer, alleen nu is het anders want ik ben zwanger natuurlijk maar ja heb wel duidelijk gemaakt stel dat tie wel wilt komen met oud en nieuw dan wil ik geen druppel of sigaret zien in huis. En ja soms zegt hij wel boos dat hij gaat stoppen en dan uiteindelijk rookt tie gewoon als ik hem weer zie. Zo gaat het nu eigenlijk... best frustrerend..
en de rede waarom ik ook thuis blijf met kerst vooral is omdat ik geen happy family heb (geen familieleden die zich druk maken over hoe het met me gaat) en ja dan hoef ik niet te zien hoe andere happy zijn op zo'n familie feestdag.. doet me nogal zeer om te zien hoe het hoort te zijn.
Troost je, ik ben ook alleen. Hier een horecaman die alle dagen moet werken. Hij werkt ieder jaar met kerst maar dit jaar helaas ook met Oud&Nieuw
Wat rot Ben trouwens zelf ook gestopt met roken toen ik erachter kwam zwanger te zijn het was onwijs moeilijk maar me vriend rookt nog steeds.. hij houd wel rekening met me dus die rookt buiten of helemaal niet. . Nu mag ik al bevallen dus als ik zou willen kan ik binnenkort weer roken dus lekker makkelijk vooruitzicht.. niet dat ik dat ga doen! Volhouden!!!!!! Soms rookt me vriend ook dagen niet.. hij heeft veel diensten steeds dus dan rookt hij ook.. voor mij hoeft ie ook niet te stoppen Met kerst mag ik alles weer maar toen ik zwanger was van me oudste dochter toen was ik ongeveer net zover als jij bent met de feestdagen toen ging ik echt "kapot" wat wou ik graag een peukie.. pff iedereen steeds naar buiten om te roken en pfffffff ik heb gewoon gehuild. . Schaam* Vind het sterk van je dat je niet gaat maar vind het wel jammer dat je je feestdagen eronder laat leie.. er bestaan trouwens toch ook elektrische sigaretten die wel kunnen? En dan ga je ipv aan de champagne lekker aan de jip en janneke bubbels hihi
Hier ook een kerst alleen. Mijn kleintje word gehaald met kerst. Nu heb ik nooit gerookt dus is het voor mij niet moeilijk maar voor mij zitten er dus ook geen wijntjes etc. in. Maar vind het heel knap dat je het doorzet.
Nouja ik heb ook terugvallen gehad, zo'n 2 / 3 keer dat ik gek werd van de stress en ja overgaf jammer genoeg aan me verslaving. Maar ja laatst dus een voorbeeld gezien van hoe het kan gaan als ik door blijf roken en nou dat heeft bij mij wel de laatste teken gegeven dat ik echt een streep moet trekken maarja overmorgen zit ik bij mensen die roken en dat maakt het me zwaar moeilijk, mja hopelijk lukt het me wel gewoon. 'T is voor een goed doel tenslotte. maarja ik hoop wel dat voor de vrouwen die ook alleen zijn met de kerst ze er ook nog wat van kunnen maken ik denk dat ik in iederegeval niet op social media ga. haha ik dacht eraan om gewoon alcoholvrije bubbels te kopen en ja elektrische sigaretten.. ik wil een echte peuk of geen peuk haha
Mij zou het helpen een soort programmaatje in elkaar te draaien voor mezelf: een leuke (kerst)film, bedenken wat ik ga eten, in bad gaan wat al genoemd werd. Maar ik zou het heel moeilijk vinden, dat zeg ik er direct bij! Dus veel respect dat je zo een streep wil trekken voor jullie baby!