Verdoving bij de tandarts?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ssgerundt, 14 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Ik ben nu 6 weken zwanger en moet eind augustus naar de tandarts om mijn verstandkiezen eruit te laten treken, wel met verdoving.
    Nu heb ik een vraag: Ik heb nu al vaker gelezen dat er een verdoving bij de tandarts tijdens de zwangerschap heel slecht zou zijn, klopt dat???? :cry:

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    dat zou ik nou ook graag willen weten aangezien mijn verstandskiezen er ws weer getrokken mnoeten worden:(

3. summer

summer Fanatiek lid

8 mrt 2006
    1.144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    mijn verstandskies moet er ook uit
    maar mijn tandarts doen het dus pas na mijn zwangerschap

4. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    toen mijn verstandkiezen werden getrokken was ik zwanger van mijn dochter.
    Volgens de tandarts en kaakchirurg was dit geen enkel probleem.
    Alleen moet je het wel even aangeven zodat je tandarts hier rekening mee kan houden.
    Mijn dochter is gewoon een gezonde meid van 4.5 dus de kaakchirurg zal het bij mij iig goed hebben gehad.

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wat ik heb begrepen is dat de verdoving een kwaad kan, omdat dit een hele locale verdoving is.
    Ik denk dat het eerder wat bloederiger wordt dan anders. Omdat je meer bloed hebt door je lichaam heen.

Ben blij dat die dingen vorig jaar eruit zijn gehaald... nu zit er nog eentje te wachten of ie wel wil verschijnen, als ie komt moet ie er ook wel uit.
    Nee hobby zal het nooit worden.

Groetjes Daphne

6. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    jep je mag gewoon verdooft worden.. !!!

ik had tijdens zwangerschap 2 keer 2 verdovingen gehad... had 4 gaatjes :| AUW

je moet wel melden dat je zwanger bent... dat is voor foto ofzo... maar verdoving kan geen kwaad:p

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik had dus ook gehoord dat de verdoving slecht zou zijn voor zwangere vrouwen.

Nou je kunt je de paniek voorstellen toen ik 2 dagen na mijn tandarts bezoek (met heel veel verdoving want dat spul werkt bij mij niet zo goed) erachter kwam dat ik zwanger was.

Dus ik de telefoon ingeklommen en mijn huisarts opgebeld, die heeft het nagezocht in de boeken en het bleek geen kwaad te kunnen omdat het heel lokaal is.

Moet er wel bij zeggen dat ik deze keer heel ziek ben geweest van de verdoving terwijl ik dat normaal niet heb!
    Maar gewoon even melden aan de tandarts dan houden ze daar rekening mee.

Groetjes

8. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    verdoving mag gewoon, alleen wel even aangeven aan de TA dat je zwanger bent, dan gebruikt hij er een andere verdoving voor...
    wat alleen niet mag is een foto maken ivm de straling...
    dus ook als je naar de kaakchirurg moet voor die verstandkies ff goed aangeven, bij de KC maken ze standaard een foto, dat mag dus niet...

9. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    bij mijn tandarts deden ze mooi niks want ze mochten geen verdoving geven omdat er een bepaalt spul in zit wat je kleintje dan ook binnen krijgt .
    ja dan kom ik wel een ander keertje hahah

10. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    ja hoor ze mogen je gewoon verdoven. Dit omdat het een plaatselijke verdoving is en geen kwaad kan voor je kindje. Het vervelende is alleen dat je geen goeie pijnstillers erna mag hebben (weet ik uit ervaring)

11. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    In principe kan de verdoving bij de tandarts geen kwaad (zou wat zijn zeg, heb inmiddels tijdens mijn zwangerschap 2 wortelkanaalbehandelingen moeten ondergaan, dat gaat bij mij dus echt niet zonder verdoving hoor!). Het enige wat mijn eigen tandarts bij de laatste behandeling (3e! wortelkanaalbehandeling) niet wilde was een foto maken. Dat doen we na de bevalling wel, als controle, zei hij! Pffffffff..........

Geen paniek dus!

12. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Toen ik 9 weken zwanger was heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad, heb wel 3 spuiten gehad en 4 dagen later weer 1 spuit.
    Tis een plaatselijke verdoving....
    Denk dat geen verdoving erger voor het kindje is....want wat denk je van de stress die je dan hebt?

13. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Die achterlijke tandarts die ik had heeft tot 2x toe een foto gemaakt terwijl ik 9 weken zwanger was en ik het hem gezegt had.
    Ik wilde geen foto toen maar ik had niks te willen anders hielp hij me niet.
    Heb hem gezegd dat als er wat mis is met het kind door die straling dat ie kan gan dokken.....oh wat was ik kwaad zeg :evil:

14. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Nou sorry maar dan was ik denk ik toch echt gewoon weggelopen bij 'm!

15. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Toevallig vandaag naar de verloskundige geweest voor het eerst!! En heb deze vraag ook gesteld omdat ik eigenlijk naar de kaakhirurg moet om een kies te laten trekken. Ze zei dat het geen kwaad kon en ook de foto maken niet. Dus ik vertrouw op mijn verloskundige!

Groetjes Yvonne

16. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    de stralingen van een foto zijn niet goed voor je hoor alkievalkie, ik ben tandartsassistente en wij maken geen foto's...
    bij de TA kan je in echte nood nog een loodschort om krijgen maar bij de kaarschiurg maken ze een veel grotere foto, scan om het hoofd zegmaar, een loodschort werkt dan niet...
    nu is het wel vaak zo dat een enkele keer geen schade kan aanbrengen maar liever het zekere voor het onzekere...

17. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Nou sorry maar dan was ik denk ik toch echt gewoon weggelopen bij 'm![/quote]

Nou was een beetje moeilijk als je kies openligt, moet je dan maar met een open kies weggaan? Dat kan ook niet.

Deel Deze Pagina