grote open eczeem plekken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door schorpioentje82, 28 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioentje82

schorpioentje82 Actief lid

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    mijn zoontje heeft nog altijd wat eczeem in zijn knieholten.nu is dit opeens veel groter geworden en open gegaan.er komt vocht uit en ziet er echt heel lelijk uit.
    hij heeft er zelf ook last van.doet pijn met aanrakingen.
    de huisarts zegt dat het door het weer en de verwarming komt.
    hij heeft met dit koude weer voor het eerst een maillotje aangehad en toen zijn die plekken begonnen.
    heeft iemand dit al eens gehad? en hoe snel geneesd dat? ik heb er nu wel zalf voor gekregen.

iemand tips wat ik dan wel aan kan trekken tegen de kou?

2. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Kan je niet een gevoerde broek aan doen? Is lekker warm en toch nog "luchtig"genoeg voor de eczeem.
    Ik denk dat de maillot een beetje "knel" heeft gezeten in zijn knieholte waardoor het allemaal is gaan broeien.
    Probeer het goed droog/luchtig te houden.Succes!

3. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Hoi hoi,

Mijn zoontje heeft ook hele erge exseem, hij is allergies (ik hoop dat ik het goed schrijf) voor koemelk. Hij krijgt daarom ook Sojamelk.
    Verder speelt het erg op als het weer vochtig word, wat ik doe is na het baddere of luier verschonen goed invette...
    En binnen gewoon lekker laten drogen, even de broek uit.

Heel veel sterkte, en beterschap! Ik weet hoe vervelend het is! :(

Liefs,
    Bianca

4. schorpioentje82

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    hij heeft vaak al wel een gevoerde broek aan, maar als het erg koud is. vond ik voor naar buiten een maillotje wel fijn.
    maar dat doen we dus maar niet meer.
    de plek is ook erg groot.zo'n 6 cm.
    ik houd het nu ook goed droog en ga beginnen met de zalf.hopelijk knapt het dan snel op.
    dank alvast voor de reacties

5. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Lotte heeft ook erge eczeem wat in het begin ook open lag met pus en alles. Wat ik toen ook deed is met een schoon gaasje en afgekoeld gekookt water schoonmaken. Zo'n 2a3 x per dag, goed laten drogen/droog maken en daarna de zalf erop. Na een paar dagen was de eczeem er nog wel maar de open plekken waren wel netjes dicht.
    Misschien ook wel iets voor jouw zoontje?
    Als je naar buiten gaat met hem kan je hem dan niet in een voetenzak doen of evt een dekentje over zijn beentjes?Lijkt me iig wel beter dan een maillotje onder een broek aan doen.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wat ik van de homeopaat als tip kreeg was marsena op de plekken te doen waar Daan exceem had met een paar dagen was alles weg zodra ik het weer ergens zie is het hup erop en het trek zo weg.

Achteraf had Daan zoveel exceem omdat hij allergisch is voor soja en ik hem in balneem in bad deed hier zit schijnbaar heel veel soja in

7. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    He,

Mijn dochtertje heeft ook eczeem en van de hormoonzalf knapt ze niet echt op...
    Marsana, wat is dat en waar kan ik dit eventueel krijgen? Alvast bedankt!

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Sem heeft ook exceem en ook met name in de knieholtes. Hij is wel wat ouder, maar hij heeft nooit mailotjes aangehad, want zo koud wordt het toch niet in Nederland. Goed invetten en ook als hij in bad gaat lekker olie in bad. Hier loopt hij soms zonder broek rond, maar dan alleen in zijn pyama broekje.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    marsena is gewoon wat je gerbuikt in de keuken om papjes of jus dik te maken

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik denk dat Fleur maizena bedoelt.

Als je hem goed warme sokjes aantrekt binnen zou ik hem geen broekje aantrekken maar zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen.
    Anders een katoenen broekje binnen aantrekken.

Het badderen zou ik even op een laag pitje zetten. Ik heb mijn zoon het eerste jaar maar 1 x per week in bad gedaan en geen zeep gebruikt.
    Als ik al iets gebruikte om hem in te smeren was het van zarqa.

Nageltjes goed kort houden en anders krabwantjes of sokjes over de handjes doen snachts.
    (krabwantjes zijn vrij goedkoop te bestellen online, effe googlen en je vindt ze.)

Succes! Ik weet hoe het is!

11. schorpioentje82

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    ik doe mijn zoontje ook maar hooguit 2x per week in bad.veel vaker gaat niet voor hem.ik gebruik ook niks met parfum, want dan krijgt hij gelijk uitslag.
    heb gisteren de zalf van de huisarts gebruikt, maar je ziet het wel gelijk wat droger worden.
    gelukkig krabt hij er nu niet aan.normaal wel als zijn broek uitgaat.
    hij heeft het ook snel warm, dus krijgt hij maar geen maillotjes meer aan.

dank voor alle reacties

12. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Mijn zoon heeft ook eczeem. Ik weet niet of je de maillotjes had gewassen. In nieuwe kleren zitten soms ook stoffen waar ze op reageren. Mijn zoontje kan niet tegen polyester en acryl dus tegenwoordig als ik iets koop moet ik eerst in het labeltje kijken. In veel broeken zit polyester, vooral met zomerbroeken is het lastig. :( Hier ook zo min mogelijk in bad en gooi vaak dode zeezout in bad. Maar eigenlijk moet je naar de zee van de zomer. Wij zijn vorig jaar in Italie geweest, drie dagen in zee geweest en nog nooit zo mooi glad zoontje gehad. :)
    Ik hoop dat die plek gauw over is, weet er alles van. Hier ook wel bij de huisartstenpost gezeten omdat hij ook van die nare plekken had.

13. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Jaaahhh! Dat is echt waar, van de zomer waren we op Aruba en we gingen elke dag de zee in en Sem had hele mooie gave beentjes. Nu wachten tot volgend jaar zomer....

14. schorpioentje82

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    ik heb met zijn broeken nog nooit problemen gehad.wel blijft de eczeem altijd aanwezig in de knieholten, wat ik ook probeer.
    ik zou eens kijken wat er in dat maillotje zit.die had ik niet van te voren gewassen.
    van de zomer dus toch maar de zee opzoeken.helemaal niet erg :)

15. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Mijn zoon heeft ook van die heftige knieholtes gehad. Bij hem bleek het geen exceem, maar een smetplek waar een schimmel bij is gaan broeien. Ik heb er een anti-schimmel zalfje voor gehaald, 2 keer per dag gesmeerd en na een week was het haast verdwenen...

16. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    Ons kleine meisje had ook flink eczeem, maar de dermatoloog wilde juist dat ik haar iedere dag in bad deed, om de bacterien weg te wassen. Als het weg was, hoefde ze niet meer iedere dag. Ik moest haar in bad doen met Soya Eleum badolie (apotheek) en we kregen Fusidine zalf (antibiotica zalf) voor de plekjes en vaseline-zalf voor haar hele lijfje (ze is erg droog). Na een paar weken waren de natte plekken weg en haar huidje ook weer glad. Af en toe heeft ze er nog wel een klein beetje last van, maar nu smeren we haar iedere dag goed in en houden we het onder controle.

Succes ermee!

17. schorpioentje82

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    bij mijn zoontje worden de plekken alleen maar groter.wilde nu perse dat er een arts naar gaat kijken.kan morgenochtend terecht.ben benieuwd wat die er van zegt.

18. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Jeetje zeg, wat vervelend! Ik dacht eigenlijk meteen aan koemelkeiwitallergie. Goed dat je het nu laat uitzoeken en dat je morgen terecht kan. Warmte of koude is echt de oorzaak er niet van, eerder kan het de boel verergeren. Hopelijk komt de oorzaak gauw boven water en anders zou ik echt even een doorverwijzing naar de kinderarts vragen. Dan kun je het gericht aanpakken!
    Vaak wordt er symptomatisch behandeld, maar als je de oorzaak niet aanpakt, zoals al gezegd een schimmel of een allergie, dan gaat het niet over.

Heel veel sterkte!

Emma

19. schorpioentje82

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    het blijkt nu ontstoken te zijn door een bacterie.heb nu een antibioticazalf.moet binnen een week weg trekken.
    ben blij dat er nu naar gekeken is.
    blijf bezig met verschillende zalven.
    hopelijk hebben we nu dan echt iets wat helpt

20. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn had dat destijds aan zn handjes, een ontsteking.
    De dermatoloog drukte me op het hart om even een weekje flink hormoonzalf te smeren (hij weet dat ik geen fan ben)en dat heb ik gedaan.
    Hij heeft het NOOIT meer teruggehad.

succes meis! Hoop dat het gauw genezen is.

Deel Deze Pagina