Hoi, Ik heb een beste vriendin, die ken ik al bijna 4 jaar. Onze beiden zoons ook bijna 4 jaar, kunnen heel goed met elkaar overweg en spelen heerlijk. Lekker gek doen! Ik vroeg van de week aan mijn vriendin of dat zei het goed vond dat wij mij zoontje en hun zoontje samen mee nemen (ik , me vriend, me zoon en haar zoon) naar een speeltuin(monkey town oid). Ik had er al leuke ideeen voor.. Maar haar antwoord was: nee, want ze werkt om het weekend in de zorg. En weekend is voor hun gezinstijd, Oke, jammer! Hun vinden de weekenden super belangrijk voor gezin, en doen soms al afspreken met familie/vrienden.... ik zeg: maar, jullie hoeven niet mee, alleen dat zoontje mee gaat. Ze wil het niet. Oke, ik accepteer het, maar wel jammer. Maar wat vinden jullie daar van? Die jongen luisterd harstikke goed! We hebben onze mobiel bij, ze kan me bellen berichtje sturen als er wat gebeurt... zie ik dat dan verkeerd? Toen vroeg ze nog aan mij zou jij jou zoontje aan ons mee geven? Ik zeg: ja tuurlijk, als hij dat graag wil.
Uit je verhaal lees ik twee mogelijke opties dat ze het niet wil: - ze wil inderdaad het weekend besteden als gezin-tijd, dus mét kind - ze vindt het spannend haar zoontje aan anderen mee te geven Is het niet een idee dat jullie samen met de kinderen daarheen gaan?
Kan me helemaal voorstellen dat ze dit niet wil. Zoontje is 4 en gaat dus naar school, dan blijven de weekenden over om leuke dingen met elkaar te doen en op visite te gaan. Door haar werk vallen er al 2 weekenden per maand af. Hou je dus per maand 4 dagen over om te vullen met de leuke dingen en visite's e.d. Dan zou je beter dat uitje kunnen plannen wanneer ze het weekend werkt.
Het probleem lijkt me niet dat het kind niet goed luistert of dat ze jou niet vertrouwd ed, maar dat ze tijd met het gezin (dus inclusief zoon!) door wil brengen. En dat kan niet als hij bij jullie is. Misschien dat iets doen met de twee volledige gezinnen wel een optie is? Of anders een andere dag naar Monkey Town?
Volgens mij is haar probleem meer dat ze haar zoon niet wil meegeven , want het tijd probleem is opgelost als het uitje gepland wordt in een weekend dat ze werkt . Gaan de jongens al naar school? Dan zal ze toch moeten wennen aan speelafspraakjes, dus probeer het in dat geval over een tijdje nog eens. Sommige mensen willen ook absoluut niet dat hun kinderen bij iemand anders in de auto zitten , dan zou misschien ook nog haar probleem kunnen zijn.
Ik vind het wel overdreven van haar. Ik snap dat als je werkt het leuk vind om tijd met je kind door te brengen. Maar zo erg is het toch niet als hij 1 middag wat anders doet? Ik begrijp claimerig gedoe sowieso niet, als mijn vriendin met zo’n voorstel zou komen zou ik zeggen ja leuk veel plezier! Maar.. kan je je vriendin anders niet mee vragen?
We zouden hier kunnen speculeren waarom je beste vriendin het niet wil, maar alleen zij weet de reden waarom. Je zou het daarom ook gewoon aan haar kunnen vragen. Laat haar weten dat je graag wilt weten waarom zij dit niet wil. Niet om haar nee in een ja te veranderen maar om er begrip voor te krijgen omdat je het jammer vind en het niet begrijpt. Op die manier kan zij zich gehoord voelen en kun jij begrip krijgen waarom ze het niet wilt.
Ik vind het niet raar. Het gaat niet om jullie maar je vriendin houdt het juist heel erg bij zichzelf. Ze heeft maar elk tweede weekend met haar kind en wil dat graag vol benutten voor quality time met haar kind. Dat begrijp ik wel.
Ik had haar een tijdje geleden ook al gevraagd of ze het leuk zou vinden om met de kinderen naar plaswijckpark te gaan. Maar dat vond ze ook niet handig.... zij heeft namelijk ook nog een kindje van nu 10 maanden. Dus ik zei dan doen we het op zaterdag, kan je meisje bij je man blijven. Maar dat wilde ze ook niet.... Ergens snap ik haar ook wel, maar als hij straks naar school gaat zal hij ook met vriendjes gaan spelen. Bedankt trouwens iedereen voor jullie recaties!
Ik snap je vriendin wel, ze ziet haar kind weinig, doordat hij 5 dagen naar .school gaat en zij om het weekend werkt , dat betekend dat ze elkaar 12 dagen weinig zien en dan 2 dagen tijd hebben voor elkaar. Dan zou ik mijn zoontje ook niet een middag meegeven, als ik hem zo weinig zag. Ik zou voorstellen om haar zoontje mee te nemen in een weekend dat ze werkt! Of met z'n alle te gaan!
Ik zie het niet zo zitten om met hun allen te gaan. Dus mijn vriendin en haar man... reden is die man vind alles maar dan ook alles te duur, en hij zeurt overal over.
Ik begrijp t wel. Het zijn maar 2 volle dagen in 2 weken tijd die ze met haar man en zoon en ander kind kan doorbrengen. Door de weeks is misschien een idee?
Misschien wil ze daarom niet naar plaswijck? Vind dat ook gewoon wel aan de prijs. Overigens snap ik best dat ze dat niks vind met een baby van 10 maanden... die willen heel veel, kunnen niks. In mijn geval zou ik de halve dag met een krijsende baby zitten, nee dankje
Weekenden zijn hier over het algemeen ook voor gezin. Nu zou het mij niet zo veel uitmaken als het een keer is, maar ik ben elk weekend vrij. Ik snap haar wel.
Ik vermoed dat ze gewoon moeite heeft om haar kind uit handen te geven of misschien een financiële kwestie? Dat gezemel over familie weekenden vind ik zo overdreven, ben daar iets te nuchter voor hihi Ben soms blij als de kinderen opgehoepeld zijn
Een idee om dan een keer met haar en de kinderen af te spreken? Gaat het niet ten koste van haar gezinstijd en kun je wel met elkaar afspreken.