Ik heb bij een andere bank zonder pasje een rekening. Als ik geld wil opnemen kan het, maar dan moet ik met mijn legitimatiebewijs naar het kantoor in de stad. Tegen die tijd ben ik weer bij zinnen gekomen en blijf ik er af 👌🏻
Je moet sparen dan niet zien als iets wat kan, maar als iets wat moet. Dus als net zo'n vaste last zien als de hypotheek/huur. Alles na de vaste lasten is dan om uit te geven aan wat je wilt en op is op, dus als je in het begin al vooraan in de maand het geld op hebt dan pech hebben en niet denken pak ik wel weer van spaargeld, maar denken dat je dan de volgende maand beter moet opletten. Soms helpt het ook dat bedrag door 4.3 te delen zodat je goed weet wat je wekelijks te besteden hebt, en met dat geld kan je wat makkelijker zeggen dat je iets erbij pakt wat voor de volgende week is bedoelt en die week dan wat kalmer aan doet, dan dat je wat van de spaar pakt aan eind van de maand
Voor ons werkt het om een vast bedrag per maand te reserveren voor de fun. Dit mogen we gewoon opmaken aan wat we leuk vinden. Verder zien we spaargeld ook als een vaste last. Dit gebeurd zodra salaris binnen is. Ik zou van die 400 bijv 100 aan jezelf gunnen om lekker uit te geven en dan 300 sparen. Zo blijft het leuk en in balans. De tip van gitaartje ga ik meenemen. Lijstje maken met leuke extra's. I ♡ lijstjes