Peuter plast steeds omhoog

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by bulakgirl, Aug 13, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Onze dochter van net 3 heeft besloten geen luier meer te hoeven en ook de wc te gebruiken... helemaal top natuurlijk, en naast af en toe een ongelukje (net te laat, of door de moeheid gewoon niet doorhebben) gaat het eigenlijk echt heel goed!

Het enige waar we tegenaan lopen is dat ze vaak tussen de bril door plast.... als dit bij de jongens gebeurde konden we dat oplossen door de piemeltje naar beneden te (laten) drukken. Dat gaat natuurlijk niet bij een meisje! Hoe kunnen we dit oplossen?

2. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,494
    8,415
    113
    Ik weet niet hoe ze op de wc zit?
    Maar anders wat naar voren laten bukken zodat (hopelijk) haar bekken wat meer kantelt?

3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Met een zit verkleiner of zonder... met een krukje voor haar benen. Maar nu je het zegt, ze zit altijd te kijken of er iets uit komt, misschien dat dat ook niet helpt met t bekken...Dankje!

spruitje80 and Felice like this.
  4. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

Jul 21, 2018
    2,012
    1,557
    113
    Female
    Denk idd kwestie van hoe haar bekken gekanteld is. En wellicht zit ze teveel naar voren op de bril?

5. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Herkenbaar hoor! Bij koekeloerende dametjes die net zindelijk zijn heb ik het vaker gehad. Heel onhandig alles nat en vies! Niet kijken en net anders op de wc zitten helpt en na een tijdje is het sowieso al minder interessant om te kijken naar je plas :roflmao:.

bulakgirl likes this.
  6. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Had onze tweede dochter ook, later ook een oppaskindje.
    Na een paar keer dweilen heb ik gezegd dat ze haar neus naar haar knieën moet doen als ze plast en dat ging goed. (Hoeft nu niet meer ;), maar ze zit nog steeds wat voorovergebogen als ze plast).

bulakgirl likes this.
  7. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,878
    6,405
    113
    Hier hielp een krukje ook goed, zitten met de knietjes hoger dan de billen :)

8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Tip met neus naar de knieën doet wonderen! Nog bedankt! :D

owly, Catou and Felice like this.
  9. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Ze heeft nu iets nieuws....alles uit trekken en op de hurken kijken naar dr plas! o_O dit doet ze op de toiletbril :thumup: maar ook in de tuin op de tegels:| ik hoop dat dit een fase is:o:

Poepen is ook nog lastig, ze kan het op de wc... maar helaas is ze ook nog vaak te laat en zit het al in haar onderbroek :$ zou een sticker kaart methode hierbij helpen om het toilet wel te halen of is dit ook weer een fase?

10. blij83

blij83 Fanatiek lid

Jun 5, 2012
    2,180
    1,982
    113
    Ik denk dat je dat gehurkt plassen op de wc bril en in de tuin wel mag begrenzen toch!

En mbt het poepen is het stickerkaart denk ik een heel goed idee.

Kun je ook uberhaupf gebruiken. Een sticker voor plas of poep keurig in de wc op de manier waarop het hoort (dus niet in de tuin of gehurkt op wc bril).

bulakgirl likes this.

Share This Page