ff een dipje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bella, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Hi meiden,

Waar zal ik beginnen ;) Mijn meisje van bijna 4 maanden heeft het ritme me nog niet zo te pakken. Ten eerste maak ik me een beetje zorgen om hoe snel ze de fles leeg heeft. Ze drinkt de fles binnen 7 minuten op, dat is veelste snel (ze drinkt niet altijd alles hoor) Ze krijgt 6 scheppen nutrilon 180 water en 2 en halve schep jbpm in een Avent fles met speen nr 3 We hebben echt alles geprobeerd (ze kreeg eerst ook omneo gemengd, maar dit hebben we al afgebouwd) maar de ene fles drinkt ze te langzaam en de andere weer te snel. Nu spuugt ze de laatste dagen weer flink, maar ik denk dat het ook komt omdat ze zo snel drinkt. Ik denk dat ik vanavond toch weer 1 schepje minder jbpm doe en dan weer op speen 2 geven. Hopelijk wordt het spugen minder, maar ik hoop ook dat ze de fles accepteert want door het vaak wisselen werd ze soms echt gefrustreerd. Op een gegeven moment wisten mijn man en ik het niet meer en hebben we het zo gelaten.

Ook slaapt ze zo weinig overdag 3 x driekwartier en is de dag voor haar te lang. Vooral tussen 17.00 en 19.00 jengelt/huilt ze veel. Om 19.00 leg ik haar in bed. Dan slaapt ze tot 23.00 (maken we haar wakker voor de fles) en dan slaapt ze tot half 4 s'nachts. Dan geven we haar een klein flesje melk (60 tot 90 cc) daarna wil ze niet meer gaan slapen (krampen? slecht geboerd, te snel gedronken?) Ze ligt dan klaar wakker in haar bedje. Voor haar is het denk ik dan al ochtend. Ik weet niet hoe ik het langer kan rekken tot de ochtend...
    Tegen 5 half 6 neem in haar mee naar ons bed anders roept ze haar broer wakker, dan slaapt ze soms nog wat verder.
    Herkennen jullie dit? en hoe doen jullie kleintjes het tussen 17.00 en 19.00?

2. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    En als je haar eens niet zou wakker maken voor de fles?
    Ik zou die voeding om 23.00 laten en haar zelf laten komen voor een fles. Dat doe ik ook bij mijn dochter, die is 5 weken nu. Ik voed eigenlijk een beetje op verzoek, maar ga haar niet wakker maken voor een voeding. Als ze honger heeft geeft ze het wel aan.
    Misschien slaapt ze dan langer door, en als ze bij wijze van de fles om 03.00 uur weer krijgt, misschien slaapt ze dan wel door?
    Het is uitproberen en testen he.
    Merk ik ook wel.

Mijn dochter slaapt vrijwel de hele dag en is ook wakker tussen 17.00 tot 21.00 uur. We gaan dan eten, dus ze moet geduld hebben. Laat haar dan ook gewoon huilen hoor.

Mijn oudste dochter spuugte ook erg veel.
    Ook van alles geprobeerd, maar werd niet veel minder helaas.
    Uiteindelijk ging het vanzelf over. Vervelend is het wel, ze had de kleertjes steeds nat. Teveel wisselen van verschillende voedingen zou ik niet te vaak doen, reageren ze ook op.

3. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ik zou ook haar niet wakker maken voor de laatste fles.

Wesley dronk ook heel snel zijn flesjes leeg, toen heb ik een kleinere speen er op gedaan.
    Dit was een speen voor kinderen tot 3 maanden.
    Hij dronk toen nog snel maar had de fles niet binnen 5 min. leeg.
    Moet er wel bij zeggen dat hij voeding kreeg voor hongerige baby's.

Dat van het weinig slapen, daar had mijn dochter ook last van.
    Ik heb haar steeds weer in bed gelegt, totdat ik er achterkwam dat ze bezig was met het overgaan van 3 naar 2 slaapjes.
    Dus misschien kun je het een beetje rekken en haar later naar bed brengen zodat ze wat langer slaapt?

Gr Lydia

4. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb het wel eens geprobeerd om haar gewoon te laten komen, de ene keer kwam ze zelf om 23.00 de andere keer om 2 uur snachts. Ik wil het nog wel eens proberen, misschien is ze er nu wel aan toe, maar als ze dan komt, zouden jullie dan wel een normale fles aanbieden of toch minder?

5. krumpie

krumpie Actief lid

4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    Ik maak mijn dochter niet wakker maar geef haar de fles van 23 uur slapend. Ze drinkt dan varierend van 100-200 cc en slaapt door tot de volgende morgen 8.00/8.30
    Ze slaapt dan vanaf savonds een uur of 9.

6. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    wooow slapend? Hoe doe je dat.. ?
    want wij hebben soms ook wel moeite met wakker krijgen, en vind dat eigenlijk sneu maar anders komt hij ook heel vroeg weer ..

maar overigens, wat wij doen -wij hadden een poosje het zelfde-
    is de tijd van savonds (voor we nacht in gingen) korter te houden..
    dus ipv 4 uur 3 uur, of wanneer het heel lang duurde voor hij sliep ..3 en een half uur.
    zodat het nog niet zijn nachtslaap kan worden.
    en gewoon proberen elke avond weer in zijn bedje te laten slapen en hoe lastig ook ,toch volhouden..
    sterkte iniedergeval

7. Que

Que Niet meer actief

Waarom gebruik je speen nr 3?? Die is onwijs groot. Speentje 1 is het kleinste zou die eens gaan proberen!! Het spugen kan komen omdat haar voeding zo naar binnen klokt.

Succes!!

8. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    en als je haar s`nachts het speentje geeft? hier is ze ook klokslag 4.00 wakker maar dan geef ik haar de speen en slaapt ze door tot 7.00. ik maak haar wel wakker om 23.00 anders gaat ze straks de dag en nacht door elkaar halen.

9. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Speentje 3 geef ik omdat ze jbpm in de fles heeft zitten.
    Door speentje 2 kreeg ze het er niet uit. Ik ben sinds gisteren overgegaan naar speentje 2 met 1 schepje jbpm minder. Ze doet nu inderdaad een half uur over de fles en drinkt niet alles op (te vermoeiend) maar ik geef het even tijd voor te wennen.

Ze komt echt klokslag half 4, ze heeft dan ook echt honger. Ik geef haar dan altijd een klein flesje 70 cc, maar dan wordt ze weer wakker om 5.00 uur. Wat zouden jullie doen? meer in de fles? Ze heeft per ongeluk maar 1x doorgeslapen. Dus iedere nacht is het half 4, maar ik twijfel of ik een volle fles of een klein flesje moet aanbieden?/

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Klinkt wel zielig....je kan haar dan toch lekker op schoot nemen of in de draagdoek? Deden wij hier ook in t begin....

11. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou gewoon een hele fles doen; niet doorslapen en een voeding nodig hebben met 3 maanden is vrij gewoon hoor; lekker laten eten dus!

12. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hoeveel flessen geef je nog?
    ze heeft er toch zeker nog wel 5 nodig.
    Ik heb me eigenlijk nooit echt aan de fles richtlijnen gehouden van het cb.
    Als mijn kids snachts wakker werden kregen ze gewoon hun fles.

je moet wel proberen het een tijdje vol te houden zodat ze er aan kan wennen.
    als je na 2 dagen weer stopt heb je nog niets bereikt.
    Geef het een week of 3,4. Kost even wat energie maar als het goed is heb je dan wel wat bereikt.

Naomi was een huilbaby, wilde alleen maar bij ons liggen slapen( op de arm)
    met 4 maand hebben we dat ritme doorbroken door haar om 7 uur naar bed te brengen, de eerste avond 3 keer naar boven (na 10 min) de 2e 2x en vanaf de 3e avond snliep ze meteen in.

Gr Lydia

Deel Deze Pagina