Even een vraagje... Gisteren ben ik een dagje weggeweest en heeft mijn zoontje gekolfde melk gekregen. Volgens mijn vriend had hij twee erg volle flessen gekregen en goed gedronken. 's Avonds kwam ik thuis en heb ik hem bijna direct gevoed. Hij had toen ongeveer 2,5 uur eerder de laatste voeding gehad (hij krijgt gemiddeld om de 3 uur overdag - op verzoek). Hij leek echt honger te hebben, dus heb ik hem aangelegd. Hij dronk redelijk goed, maar met het boeren kwamen er enorme golven naar buiten. Daarna wilde hij niet meer de andere borst. En met de avondvoeding eigenlijk hetzelfde liedje. Maar toen dronk hij nog wat slechter en weer overgeven (wel iets minder, maar hij had ook minder gedronken). Vannacht sliep hij door )), en vanochtend stonden mijn borsten echt op knappen. Maar nu leek hij wel nog minder te drinken... Hij heeft bij wijze van spreken misschien een halve borst gedronken. Hij heeft gelukkig niet overgegeven, dat dan weer wel. Ik zit me nu echt af te vragen wat het kan zijn. Zou hij ziek worden? Hij voelt niet warm ofzo. Zou het komen doordat hij gisteren overdag zo goed heeft gedronken uit de fles? Is dit borst weigeren? Ik ben eigenlijk een beetje bang voor het laatste... Helemaal omdat ik deze week voor het eerst moet werken en hij dus heel veel flessen gaat krijgen. Ik wil wel borstvoeding blijven geven...
Niemand? Net heeft ie weer slecht gedronken en vijf zurige mondjes terug, dus of ie dan wel iets binnen heeft gehad: geen idee . Geen koorts, dat dan weer wel...
Hoe is je toeschietreflex? Ik had toen zoonlief rond de 2 maanden was last van een hele heftige toeschietreflex, waardoor hij een enorme golf melk in 1x kreeg en toen ging hij ook spugen en weigeren.
Misschien is hij gewoon even niet zo lekker. Het fijne aan de borst en voeden op verzoek is dat het zich vanzelf weer regelt. Eigenlijk weet een moeder het altijd het beste, wat is jouw gevoel?
Heeft hij niet gewoon een beetje teveel binnen gehad? Mijn dochtertje had dat toen ze heel klein was ook wel eens, dan wilde ze de hele avond clusteren, maar kreeg ze teveel binnen en dat kwam er dan in een behoorlijke golf weer uit. Als jij een hele nacht niet hebt gevoed, had je waarschijnlijk overvolle borsten. Mijn dochtertje dronk dan ook altijd maar 1 kant. De andere kant kolfde ik dan af en haalde wel eens 140/150ccn uit 1 borst. Dan is het wel weer logisch dat je kindje maar 1 borst heeft gedronken bijvoorbeeld.
Nou, hij heeft net wel behoorlijk gedronken gelukkig. En niet gespuugd. En weer getemperatuurd en ook goed. Wat betreft de ochtendvoeding: ik had idd volle borsten. En hij drinkt dan wel vaker 1 borst (en een heel klein beetje), maar nu dus maar een klein beetje van 1 borst en dan ook nog spugen. Bovendien zit ik er vooral mee dat hij 4 voedingen achter elkaar slecht heeft gedronken en gespuugd. Eentje vind ik niet zo erg. Over de tsr: dat voel ik niet zo goed. Gisteravond en vanochtend spoot het er wel uit, ja. Dus dat zou wel wat kunnen verklaren. Wat ik dan alleen vreemd vind is dat hij dan amper wat binnenkrijgt, maar niet schreeuwt van de honger. Hij ging gewoon slapen... Naja, we wachten het maar af. Ik maak me wel een beetje zorgen. Maar dat komt ook omdat hij een paar weken terug hoge koorts had en we in het zkh hebben gelegen. En dus ook omdat hij dan ineens slecht drinkt, en niets binnenkrijgt, maar geen honger lijkt te hebben. Vind ik gewoon gek. (Even een kanttekening: mijn zoontje is drie maanden en zo'n 66 cm en behoorlijk aan de maat: hij zit helemaal bovenin de groeicurve. Hij heeft dus wel veel voeding nodig en drinkt normaal gesproken ook erg goed.)
Als je zulke volle borsten hebt helpt het ook wel om eerst even wat te kolven voor je gaat voeden. Hier gaat het ook vaak niet goed als ik probeer te voeden met volle borsten (spugen, niet meer willen drinken, etc,)
als hij ook nog eens een flinke baby is en goed groeit zou ik me helemaal niet zo'n zorgen maken. Mijn zoontje drinkt ook wel eens een paar voedingen slecht omdat hij onrustig is. Hier helpt het wel om dan te wachten tot hij echt moe wordt en dan nog eens aanleggen. Als hij half in slaap valt aan de borst drinkt hij hem altijd goed leeg misschien een tip? oja, en wbt het genoeg krijgen voor het slapen gaan. dat komt echt uit de flessencultuur "stop er maar genoeg in, dan slapen ze wel door" en dat kan met bv niet (hoor ik zo vaak, zucht) maar laatst had mijn zoontje bij de laatste voeding ook super slecht gedronken en toch de hele nacht doorgeslapen. en idd, hij regelt het zelf wel hoor! zijn zijn plasluiers wel goed?