Grrr niet vriendelijk!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Spoiled, Oct 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Gister gingen mijn zus en ik lekker winkelen in Amsterdam. M'n zus heeft een zoontje van 6 weken die volledige borstvoeding krijgt.

Tijdens het winkelen, zette de kleine man het op het brullen omdat hij lekker wilde drinken. Bij de H&M hadden ze geen plek waar ze kon voeden, maar we konden het bij de HEMA proberen.

Op naar de Hema. Daar aangekomen, hadden ze geen kledingkamer en er stond een lange rij voor de wc's. Mn neefje was ondertussen lekker hard aan het doorbrullen.

We gingen maar op de trap zitten en m'n zus begon met voeden. Op een gegeven moment komt er een knul van 17 à 18 (medewerker) naar boven, kijkt ons ff aan en loopt door. Niet veel later komt hij terug met zijn manager en iemand van de beveiliging. De beveiliging zei letterlijk: Jullie moeten NU de winkel uit.

We stonden echt met een mond vol tanden. Heb nog proberen uit te leggen dat ze aan het voeden was, maar het mocht niet baten. Hij bleef erbij staan totdat we weggingen.

Ga straks ff een klacht mailen naar de Hema of vinden jullie dat ik (wij) me aanstel? ::

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Je mag best een klacht indienen, de manier waarop is niet netjes. Maar waarom ben je niet een winkel ingegaan met eetgekegenheid erbij of een eetcafe?? Ik shop zo vaak met Sam en voed hem dan bij de la place of in een eethuis ofzo.

3. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ja, vind ook de manier waarop. We mochten niet meer eens in de winkel blijven, maar moesten per direct weg!

Ze durft niet in het openbaar te voeden, moest haar ook meeslepen om een x te gaan winkelen...vandaar de trap.

4. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Dat is een vreemde reactie en heel vervelend!
    Ik ging altijd dan naar het restaurant van de Hema of v&d e.d.
    Niet op het toilet of kleedkamer! Niet hygiënisch en niet prettig om te zitten lijkt me.

Gewoon de volgende keer dus naar een restaurant oid gaan. knus hoekje oid uitzoeken. Jullie wat te drinken en iets lekkers er bij en de kleine kan z'n gang gaan.
    Nu het kouder wordt een brede sjawl mee om de boel een beetje te bedekken als ze het wat "bloot" vindt om in het openbaar te voeden.

5. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Beetje dubbel dit. Bij de HEMA hebben ze toch ook een eetgelegenheid? Waarom zijn jullie niet daar gaan zitten dan? Omdat je zus niet in het openbaar durft te voeden... Ja, dan word een dagje winkelen met een baby van 6 weken oud die bv op verzoek krijgt wel meteen een stuk lastiger! Ik voed ook niet graag in het openbaar maar ga echt niet mezelf verstoppen in een pashokje of W.C. (bah!) om te voeden.
    Dat neemt niet weg dat de manier van wegsturen hooguit onbeschoft was in mijn ogen en ik daar zeker wat van zou zeggen, ze hadden ook vriendelijk kunnen vragen of jullie alsjeblieft in het eetgedeelte zouden willen gaan zitten. Wat ik dan terecht had gevonden, ik ga ook niet mijn boterham op de trap van de HEMA zitten eten. ;)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Helemaal eens met Oleander

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mooi beschreven, kan ik me ook in vinden.

8. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik ook eens.
    Ik nam altijd een brede sjaal mee en we zochten altijd een plekje om te zitten. Ik vroeg het vaak ook even en niemand zei nee. Soms kreeg ik een apart plekje toegewezen.
    Wel een nare ervaring voor je vriendin.. hopelijk durft ze nog wel mee een volgende keer.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Een pashokje kan wel heel handig zijn om te voeden, bijv. als je een jurkje aan hebt waarbij je hem wel moet optrekken bij het voeden ;)

Maar ik vind op een trap gaan zitten wel erg maf. Daar lopen toch nog meer mensen langs?? En dat is niet de meest veilige plek om te zitten. Op veel plekken mag je niet op trappen gaan zitten.
    Ik vind het een beetje raar om daar te gaan voeden...

Ik zou het er bij laten en voortaan gewoon in de lunchroom van de Hema oid te gaan zitten voeden.

Wil wel ff zeggen dat ik laatst in de Hema lunchroom had dat ik mn meisje MET DE RUG naar iedereen toe ging voeden. Mn vriendinntje zat met haar gezicht richting iedereen toe. Een vrouw vlakbij ons wees tijdens het voeden (zag vriendin) naar ons en zij tegen haar vriendin met een nukkige stem: ,,en dat moet tegenwoordig allemaal maar kunnen in het openbaar''

Tis dat ik het niet door had, maar anders... Had ik er vast wel iets van gezegd. Vind dat echt raaaaar!!

Zou je als vrouw zijnde die BV geeft eigenlijk in de ogen van zo'n mens thuis achter de geraniums moeten blijven zitten, niet en dagje uit mogen??
    Ik was eerst preuts (de eerste weken bij bekenden) maar inmiddels voed ik met veel trots en zonder schaamte... Overal. Maar niet op de WC of op een trap ;)

10. Bri

Bri Niet meer actief

Wat een rotervaring!
    Ik hoop dat je zus het nog wel weer een keer aandurft om er op uit te gaan met haar baby. Het kán namelijk zo makkelijk zijn.

Ben het helemaal eens met de meeste schrijfsters hierboven.
    De manier waarop jullie zijn weggestuurd is onbeschoft. Ze hadden jullie moeten verzoeken om in het restaurant te gaan zitten (omdat de trap versperren, al is het maar gedeeltelijk, niet de bedoeling is). Over de manier waarop jullie zijn weggestuurd, kun je wat mij betreft nog best een klachtmail sturen naar de Hema. Dit hoort namelijk écht niet zo.

WC zou ik zelf ook néver never never nooit doen. Ik eet en drink zelf ook niet op de wc, dat vind ik zo onhygienisch. Pashokje heb ik ook nooit gedaan. Als het héééél rustig is kan het wel, maar als er klanten staan te wachten om kleding te passen kun je het in mijn ogen gewoon niet maken om er een bezet te houden.

Een rustig hoekje in een restaurant is in mijn ogen de meest geschikte plek. Eventueel een sjaal of doek mee om jezelf en je baby aan het zicht te onttrekken (ook handig als je een baby hebt die snel afgeleid raakt).

Ik wens jullie de volgende keer meer succes!

11. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Bedankt voor de reacties. De trap werd nauwelijks gebruikt, ze hebben ook een roltrap en lift. Op een ander trap zat ook een mevrouw te wachten, tegen haar werd er niks gezegd.

En écht; als ze gewoon hadden aangegeven dat ze het niet mocht ivm veiligheid oid, dan ws het geen probleem geweest.

Het was gewoon de manier waarop! We moesten meteen de winkel verlaten en niet meer verder winkelen, alsof we een stel criminelen waren!

Klacht is inmiddels verstuurd naar Hema, ben benieuwd of ik een reactie terugkrijg.

12. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik vond de eerste keren voeden in het openbaar oko erg spannend en hoop voor je zus dat ze volgende keer een betere ervaring is!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Absoluut niet zoals het hoort wat die heren gedaan hebben.
    Aantal jaar geleden had je lactivisten die als er zoiets gemeld werd op dezelfde plek met een hele groep openbaar gingen voeden.
    Iemand zin?
    ('t is dat ik aan het andere eind van de wereld zit en al droog sta, want anders...)

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

trap is miss niet de handigste plek maar als gebinnende bv mama met een schreeuwend kind moet je nog ff je draai vinden!

Ik had het beter gevonden als ze je een plek hadden toegewezen waar ze wel had kunnen voeden! Maar zo de winkel uitsturen! belachelijk!

Ik hoop de ze nu niet meteen opgeeft om in het openbaar te voeden, ik voed werkelijk overal! gelukkig nog nooit negatieve reacties gehad!

Ben benieuwd wat de Hema zegt!

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Overigens, ik vind pashokjes en WC's totaal ongeschikte plekken omte voeden. Ik vind dat je als baby overal gevoed mag worden, maar an wel zonder dat anderen er last van hebben.
    Mensen die het niet kunnean aanzien, kunnen gemakkelijk even de andere kant op kijken, daar moet je je niet aan storen. Maar mensen die nodig moeten, of die iets willen passen hebben natuurlijke wel gewoon last van een baby die een ruimte een half uur beste houdt. Dat kan in mijn ogen gewoon niet.

16. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,236
    1
    38
    The Netherlands..
    Nou wat overdreven om daar gelijk de beveiliging bij te halen, alsof jullie misdadigers zijn!

Als ik naar de stad ga (lang), dan ga ik altijd bij de v&d in een pashokje voeden, gaat prima hoor!
    Ik zou nevernooit in het openbaar mijn borst eruit halen, dus dit is een prima optie!
    (ga dan altijd bij de kinder-en babyafdeling, want daar zijn de pashokjes altijd leeg, bijna niemand die met zijn kind een hokje in gaat..

17. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik schreef ook over voeden in een pashokje maar vanzelfsprekend doe Ik dat alleen als het uberrustig is bij de hokjes en niemand wacht. Vond dat eigenlijk zo vanzlfsprekenddat ik dat niet eens er bij had geschreven ;)

Gurba, waarom niet in het openbaar?

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat iemand niet in het openbaar wil voeden, is iemands goed recht, daar hoeft miz niet over gezeurd te worden!

WC gruwelijk! Denk ook dat niemand daar gaat zitten voeden, maar wat is er nu weer mis met een pashokje? Wat een gezever! Ja, de pashokken van HM bieden weinig comfort en het is daar druk. Maar de V&D heeft ruime rustige pashokjes. Ik ging weleens voeden in het invalidepashok van de damesmodezaak waar ik wel eens geweest was (dus niet eens vaste klant was). Kwamen ze vragen of ik wat wou drinken en mijn man mocht mee naar binnen, kwamen ze een stoel brengen.

Anyway: ik was in dit geval ook in het restaurant van de Hema gaan zitten; zeker in A'dam hebben ze die.

En ja; je kan verwachten dat als je gaat winkelen in de hoofdstad een baby die volledig bv krijgt, op gegeven moment honger heeft!

Ik ben altijd vriendelijk behandeld als ik ergens voedde. Dit lijkt me niet zo'n positieve ervaring. Maar het is maar een ervaring; vergeten en doorgaan!;)

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat dit uit jouw mond komt, vind ik opmerkelijk... Last van een baby??
    Het spreekt elkaar ook zo lekker tegen! Overal is overal.

Ik had gedacht dat jij zou vinden dat een baby het recht op voeding in een comfortabele omgeving niet ontzegd zou mogen worden! Een rustig pashokje is vele malen beter dan een vieze trap waar tientallen mensen voorbij lopen en de kans dus bestaat dat je weggestuurd wordt!

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat men het niet zo leuk kan vinden als het ergens in een winkel heel druk is en een van de bijvoorbeeld weinige pashokjes bezet wordt door een voedende moeder.

Niet iedereen vind kinderen leuk en heeft daar geduld/begrip voor.

Wel is het natuurlijk hartstikke fijn dat het ook wel kan en mag!

Persoonlijk kies ik liever voor een eetgelegenheid ofzo, en heb altijd een sjaal in mn tas om discreet te kunnen voeden of zorg dat als ik weg ga ik borstvoedingskleding draag.

Zo ben ik niemand tot last en kan ik mijn kindje toch eten geven als ik niet thuis ben :)

Share This Page