hey allemaal, ik ben nu 16 weekjes zwanger, maar voelde me gister niet echt zo lekker ik had veel last van menstruatiepijn de hele dag en mijn urine was bruin gekleurd, ik maakte me gelijk zorgen gelijk de verloskundige gebeld en die zei dat ik eerst mijn urine moest laten onderzoeken gelijk dezelfde dag nog. gistermiddag gelijk heen gebracht en ze zeiden dat mijn urine niet schoon was. maar omdat ik zwanger ben wilden ze het een dag op kweek zetten, nu maak ik me ernstige zorgen, omdat ik niet weet wat het kan zijn. als ik vandaag nog buikpijn had, dan willen ze een echo gaan maken, heeft iemand hier ervaring mee? ik ben bang dat het misschien verkeerd zal gaan of iets, want het is de eerste keer dat ik zwanger ben na 7 jaar.
Ik denk dat je misschien een blaasontsteking hebt. I zou iig meer gaan drinken dan wordt je urine ook weer wat lichter. En buikpijn wordt vaak door een blaasontsteking veroorzaakt. Het is vaak zo dat je niet merkt dat je een blaasontsteking hebt tijdens een zwangerschap, helaas en dat kan dus dit soort klachten geven.
Zoals Bas1759 hierboven beschrijft kan best het geval zijn hoor. Maar een blaasontsteking kan tijdens de zwangerschap ook gemakkelijk doorslaan naar een nierbekkenontsteking.... en dit zou vroegtijdige weeën kunnen veroorzaken. Vandaar ook de kweek. Beterschap meid. En idd goed blijven drinken, bij voorkeur iets met veel vitamine C, zoals bijv crandberry-sap.
Je hebt ws gewoon een blaasontsteking. Als je zwanger bent mag je niet alle anti biotica. Als je kweekt, dan weet je welke je wel kan gebruiken. Veel drinken is nu zoiwzo aan te raden en als je straks je eerste dag tabletten hebt geslikt dan zal je buikpijn snel afnemen. Probeer wel rustig aan te doen, want die harde buiken en buikpijn is niet fijn.