Ervaringen Swaddle me fleece ???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1988 mama, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

hallo , ik heb sinds vandaag een swaddle me fleece voor mijn zoontje van 3 weken en 2 dagen.

zijn er hier mensen met ervaring hiermee ? En wat kan ik mijn zoontje het beste aandoen qua kleding ? Het is vooral voor het slapen in zijn "grote bedje" ledikantje , op zijn kamertje waar het iets wat fris is.

iemand tips ???

2. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ons meisje sliep in de swaddle me met een rompertje en pyama-tje aan, en dan haar dekentje/lakentje erover. Het is op haar kamertje gemiddeld altijd 17-18 graden.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik had de Swaddle Me Fleece ook besteld maar ik ga hem niet gebruiken.Ik vind het gewoon veel te warm.Ik was er min of meer vanuit gegaan dat het een mix was van fleece met katoen.Ik begrijp niet dat ze dit zo kunnen verkopen.In het label staat zelfs dat je op moet passen voor oververhitting in combinatie met wiegendood.
    Onze dochter slaapt nu gewoon met de katoenen Swaddle Me.Ze draagt dan een rompertje met lange mouwen en een badstoffen pyamaatje en dan met 2 katoenen dekens.Wanneer je het te fris vind zou je ook kunnen overwegen om een wollen dekentje te gaan gebruiken.Is lekker warm maar ademt wel en daardoor bijzonder veilig.
    Ik durf het ieder geval niet aan om haar in de fleece variant te laten slapen.

Gr Ingrid.

4. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ik zie nu dat je de fleece bedoelt. Ik heb inderdaad ook de katoenen. Dit met dezelfde reden als Anouk2005 hierboven.
    Deze is ook zeker warm genoeg.

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Fleece is dacht ik niet veilig, het ademt niet.
    Ik zou je kindje er dus niet zonder toezicht in laten slapen.

6. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

gebruik hem nu al 3 dagen , in zijn ledikantje en snachts in de kinderwagen naast men bed , op de frisse kamers , gaat echt super ... juist lekker warm de fleece ... doen nu geen kruik meer ...

7. Juul2012

Juul2012 Actief lid

30 jan 2012
    200
    0
    16
    Account Manager
    Den Bosch
    Heej!

Ik gebruikte deze ook, maar onze kleine dame kan zich hier uit werken...
    Dat vind ik dus niet veilig, hen nu de puckababy Piep gekocht.
    Voel me hierdoor een stuk zekerder over haar veiligheid.

Liefs, Maartje

8. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik had eerst de puckababy... dit was geen succes. Nog teveel ruimte voor zijn armen.
    Daarna swaddle me fleece gekocht, en ben er heel tevreden over!
    Hij kreeg het er echt niet superwarm in ofzo... deed gewoon rompertje en pyama er in aan, en dekentje er overheen.
    Nu is mijn zoontje wel een koukleumpje.
    Gebruikte hem ook een tijd in de kinderwagen, want daar viel hij ook nooit in slaap.
    Sinds een week zijn we over op een normale slaapzak.

Deel Deze Pagina