Ons zoontje is bijna 8 weken en huilt 's middags en 's avonds, vaak echt krijsen. Nu moet ik over 4 weken aan het werk en in principe zou hij naar een gastouder gaan. De gastouder heeft 6 kindjes waaronder nog 1 baby en een kindje van 1 jaar. Ik heb het gevoel dat ik het niet kan maken om een krijsend kind bij haar achter te laten, dat is niet fijn voor de andere kindjes. Hoe deden anderen met huilbabies dat?!
Mischien proberen langer thuis te kunnen blijven Of iemand zoeken die bij joukindje thuis blijft Oma ??
Ik heb tot 12 weken een huilbaby gehad. Ik heb over dezelfde vraag gedacht en kwam eigenlijk tot het besef dat je de gastouder betaald voor de zorg van je kind. Het is niet zo dat jij je kindje vraagt om te huilen toch? Ik zou je kindje gewoon heenbrengen (mits je dit zelf ook prettig vindt!) en haar haar werk laten doen. Mijn dochter zit dan wel op een kdv, maar daar huilde ze aanzienlijk minder dan thuis omdat er meer te zien was, meer reuring was etc. Dit had ook de wisselwerking op thuis want daar ging het ineens beter! Als je gastouder het echt "zwaar" vindt dan hoor je het snel genoeg. Wie weet heeft ze veel vaker huilbaby's gehad! Mijn dochter werd altijd rustiger (niet altijd) in de draagdoek/zak. Bij het kdv heb ik gezegd dat ze daar gewoon in mocht (ze hadden daar een draagdoek) en dat hebben ze ook enkele keren gedaan.
Omdat ik niet wist of mijn contract verlengd zou worden, zochten wij pas toen baby 2 maanden was een kdv. We hebben daar eerlijk alle feiten op tafel gelegd en gevraagd of zij het zagen zitten. Ik vond het makkelijker om hem bij het kdv achter te laten dan bij oma, omdat ik het kdv betaal voor hun diensten. Inmiddels gelukkig geen huilbaby meer (medische oorzaak gevonden), maar ze hebben nog steeds hun handen vol aan onze slechte slaper. En dat doen ze met enthousiasme en toewijding.
ik ben gastouder en mij eigen kindje had/heeft last van reflux en krijste dus ook met grote regelmaat. het is niet anders, je kindje doet het niet expres en het hoort bij het werk. in dit geval was het mijn eigen kindje en dus gevoelsmatig anders, maar een huilbaby van een ander zou ik geen probleem vinden. het is even aanpassen en niet teveel andere dingen willen doen, maar een ervaren (gast)ouder kan hier als het goed is prima mee omgaan. het kan natuurlijk ook zijn dat je kindje bij de gastouder juist veel minder huilt. over het algemeen laten baby`s en kinderen hun gevoel zien waar ze zich veilig voelen en dat zal in de eerste plaats thuis zijn. ik weet niet of je een (paar) keer gaat wennen bij de gastouder, maar als je dat nog niet hebt afgesproken zou ik dat even doen en dan bij voorkeur op de momenten dat jou kindje vaak huilt zodat jij even afstand hebt van het huilen en de gastouder kan ervaren hoe het is met jou kindje.
Fijn om je reactie te lezen. T gaat zeker wennen voor ik weer moet werken. En voor die tijd zal ik met de go praten over hoe zij erover denkt. Gelukkig woont ze dichtbij en hebben we goed contact (ze is bv op kraambezoek geweest).
Even of topic, wij hebben ook een go maar volgens mij mogen ze maar max twee kids onder de twee? Dat heeft natuurlijk ook deels te naken met het feit dat een baby meer aandacht vraagt. Misschien een idee om even na te vragen?
Scherp! Ik weet eigenlijk niet of de andere baby en dat meisje van 1 allebei op dezelfde dagen als ons zoontje komen. Dat zal dan dus niet. Maar ik ga het navragen, dank je!
Mijn oudste was misschien geen echte huilbaby, maar huilde wel zeer veel de eerste maanden. Op het kdv huilde ze ook redelijk veel, maar wel minder dan thuis. De leidsters gingen hier prima mee om. Zo sliep ze in bedje niet in en liet een van de leidsters haar vaak bij haar op schoot slapen. Ook liep er vrijwel altijd wel iemand met haar in haar armen. Verschil is natuurlijk wel dat je gastouder maar alleen is, maar daar staat tegenover dat ze natuurlijk minder kindjes heeft. Ik zou het gewoon even met haar overleggen. Wij hebben dat toen met mijn dochter ook gedaan. Ik vond het fijn om te horen dat ze duidelijk veel ervaring hadden met huilbaby's en het niet erg vonden om moeite te doen om het mijn dochter naar haar zin te maken, ook als dit om wat extra actie vroeg.
een draagdoek is echt een geweldige uitvinding met huilbaby's. Zeker als je meer kindjes onder je hoede hebt. Wil niet zeggen dat ze stil zijn (wel vaak overigens) maar ze zitten dicht tegen iemand aan en je troost ze terwijl je toch je handen vrij hebt om andere kindjes te helpen.
Nee hoor mag gewoon! Twee baby's en zelfs 4 onder de 2 jaar. Ze zou dus 2 baby's en twee net eenjarige mogen hebben ( of het wenselijk is is iets anders hoor . Ook weleens een huilbaby, ik vind het vooral sneu voor het kindje. Ik heb er eentje waar ik de tweede go van ben, omdat de eerste go er niet mee kon omgaan. Dus ik zou kijken hoe ze erop reageert en wat ze zegt te doen. Ik vraag ook altijd of de ouders tips hebben, want zij kennen hun kindje het beste. Ik vind mijn draagdoek/ draagzak ideaal kindje is bij he en toch je handen vrij.
Ik had ook een huilbaby. En ik maakte mij er ook druk om. Ging bij 16 weken naar het KDV (nou dat zijn nog veel meer kindjes) maar gek genoeg ging dat vrij snel en gelijk goed. Ze moesten soms wat meer met hem lopen, flesjes in delen geven, rustige ruimte opzoeken of in de draagdoek maar eigenlijk kwam dat vrij snel goed. Ik zou mij er nu nog niet zo druk om maken en gewoon kijken hoe het straks gaat. Een week is al heel wat op een baby leven er veranderd steeds zo veel!